ŠOUM |  Smic.si |  Študentska delovna brigada |  Fakulteta ŠOUM |  Problemani.si |  Litera |  Zavod PIP |  Zdrava Zabava |  KUD Študent |  ŠTUK |  KŠDDM |  BEST |  Dijaška skupnost Maribor |  Zavod za mladinsko popotništvo |  Šourock |  Solidarnostni sklad
Domov > Novice > Šport > Izboljšaj svoje rezultate pri teku!

Izboljšaj svoje rezultate pri teku!

S popravljeno držo in izpiljeno tehniko lahko bistveno izboljšaš svoj rezultat.

6.12.2018 11:13:05

Ali večino svojega dela preživiš pred računalnikom? Ali hodiš po cesti sklonjen zaradi brskanja po družbenih omrežjih? Potem so tvoja ramena najverjetneje zaobljena, vrat iztegnjen naprej, da bi bil čim bliže ekranu, in stegenske mišice zakrčene.

Zaradi zgoraj navedenega je tvoja tekaška forma vse prej kot idealna – najverjetneje si sklonjen naprej in rok ne premikaš dovolj. Vendar ne skrbi – s preprostimi triki boš zlahka popravil svojo držo.

 

1. Potisni ramena nazaj

Če so tvoja ramena nagnjena naprej, lahko to vpliva na gibanje rok in oteženo dihanje pri hitrem teku. Ko tečeš, dvigni ramena gor ter jih potisni nazaj in navzdol. S tem boš odprl prsni koš. Tvoja drža se bo bistveno izboljšala in gibanje rok prav tako, s čimer boš prihranil tistih nekaj dragocenih sekund pri teku na 5 km.

 

2. Več teci po hribu navzgor

Tek po hribu navzgor je zahteven, saj mora tvoje telo uporabiti več moči. Glej proti vrhu hriba in ne svojih stopal. Naj tvoj tek vodijo roke – noge jim bodo avtomatsko sledile, in pri tem moč vlekle iz stegenskih mišic. S slabo tehniko boš namreč bolj težko prišel na vrh hriba.

 

3. Bodi pozoren na potiskanje rok nazaj

Gibanje rok in nog je med tekom tesno povezano. Če komolce potisneš nazaj, se bodo noge še močneje zagnale naprej. S tem boš pospešil hitrost teka, kar je super za šprint pred ciljno črto.

 

4. Povečaj svojo kadenco

Veliko GPS ur meri kadenco oziroma korake na minuto. Preveri svoje povprečje. Če delaš 165 korakov na minuto ali manj, je morda smiselno uporabiti metronom, da svoj tempo postopoma povečaš. Izboljšal boš svojo učinkovitost in delo mišic. Pri hitrem teku je enostavno povečati tempo, pri daljših tekih pa nekoliko težje.

 

5. Teci v naravi

Tek po neravnem terenu je zahteven, predvsem z vidika ravnotežja in stabilnosti. Z njim treniraš stabilizacijo mišic v medenici in gležnjih. Z boljšo stabilnostjo in ravnotežjem lahko več energije porabiš za premikanje naprej, namesto za lovljenje ravnotežja.

 

6. Stoj na eni nogi

Odličen način za izboljšanje ravnotežja in koordinacije je stoja na eni nogi. Poskusi zdržati 30 sekund na vsaki nogi. Da bo še bolj zanimivo, poskusi med kuhanjem, pranjem zob itd., dokler ti položaja ne uspe zadržati z zaprtimi očmi.

 

 

http://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGRed Bull (vir)

https://i0.wp.com/www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPG?w=660splet (vir)



Želiš izboljšati svojo tekaško formo?

Domača stran