ŠOUM |  Smic.si |  Študentska delovna brigada |  Fakulteta ŠOUM |  Problemani.si |  Litera |  Zavod PIP |  Zdrava Zabava |  KUD Študent |  ŠTUK |  KŠDDM |  BEST |  Dijaška skupnost Maribor |  Zavod za mladinsko popotništvo |  Šourock |  Solidarnostni sklad
Domov > Novice > Tehnologija > Slovenija napredna s prosto dostopnimi viri

Slovenija napredna s prosto dostopnimi viri

S prosto dostopnimi digitalnimi vsebinami Slovenija vzor drugim državam

13.9.2017 10:02:20

Slovenija je na področju prosto dostopnih izobraževalnih virov, med katere sodijo različne digitalne vsebine, ena od vodilnih držav in vzor drugim, tudi zato bo gostila Unescov svetovni kongres o tej temi.

Prosto dostopni izobraževalni viri so digitalne vsebine, namenjene učenju, poučevanju in raziskovanju, ki so v javni lasti ali pod javno licenco in ki med drugim dopuščajo brezplačen dostop in uporabo. Med ta gradiva sodijo učbeniki, video gradiva, testi, predavanja, programska oprema in druga gradiva ali tehnike za podporo dostopu do znanja. Ti prosto dostopni viri lahko po besedah ministrice za izobraževanje, znanost in šport Maje Makovec Brenčič veliko doprinesejo pri širitvi dostopa do kakovostnega izobraževanja, kar poudarja tudi Unesco.

Ideja, da bi aktivnosti na področju prosto dostopnih izobraževalnih virov povezali, se je pri Unescu pojavila že leta 2002, in sicer v skladu z agendo, da je izobraževanje nekaj, kar mora biti dostopno vsem. V slovenskem prostoru je medtem nastajala vrsta idej na tem področju. Tako je ministrstvo že leta 2006 objavilo različne vrste razpisov, ki bi spodbujali tovrstne aktivnosti, kot je razvoj e-učbenikov in tudi drugega gradiva, ki lahko pomagajo učiteljem.

 

Prosto dostopni viri danes

Danes želi ministrstvo, po besedah ministrice tudi zaradi sodelovanja z Unescom in umeščanja Slovenije kot države, ki veliko zna na tem področju, povezati vse te posamezne akterje in iniciative ter jih pokazati svetu kot vzor.

Ključna izziva sta na področju prosto dostopnih izobraževalnih virov pravni vidik in vidik kakovosti, ki bosta tudi v ospredju na kongresu v Ljubljani, ki se bo začel v ponedeljek, 18. septembra, zanesljivi, saj ne bi želeli, da bi bile vsebine, ki krožijo, neverodostojne.

Glede avtorskega prava pa je Makovec Brenčičeva pojasnila, da bo treba v skladu z deklaracijami, konvencijami in tudi usmeritvami EU poiskati prave poti zaščite avtorskih pravic, saj je pomembno, da je dostop do znanj čim večji.

 

Formalne oblike izobraževanja

Prosto dostopni izobraževalni viri se vključujejo tudi v formalne oblike izobraževanja. Tako so denimo dobro prakso vzpostavili na kranjski gimnaziji za izobraževanje vrhunskih športnikov, ki so zaradi svojega športnega udejstvovanja veliko odsotni od pouka, s podporo prosto dostopnih izobraževalnih virov pa jim omogočijo uspešen zaključek izobraževanja. Podobne prakse se pojavljajo tudi na drugih šolah. Tudi na vrtčevski in osnovnošolski ravni se posamezni zavodi odločajo za uporabo e-gradiv in metod, ki spodbujajo k timskemu delu in problemskemu načinu razmišljanja.

Predvsem na področju izobraževanja odraslih pa se razvija izobraževanje na daljavo, ki po ministričinih besedah pri nas sicer ne deluje v zelo velikem obsegu. Izpostavila je mariborsko Dobo, ki izvaja spletno izobraževanje na daljavo in po njenih besedah najbolj celovito gleda na e-učenje.

Elektronska gradiva po ministričinem mnenju v formalne oblike izobraževanja prinašajo nadgradnjo, z njimi prihajajo tudi novi didaktični pristopi, s katerimi se učitelji lahko približajo mladim.

 

Slovenija ima veliko vlogo

Slovenija na področju prosto dostopnih izobraževalnih virov igra veliko vlogo v svetu. Tudi 2. Unescov kongres o tej temi, bo priložnost, da Slovenijo postavimo na zemljevid sveta prosto dostopnih izobraževalnih virov kot eno od vodilnih držav. Na kongresu pričakujejo več kot 500 udeležencev iz več kot 100 držav, med drugim pride tudi več kot 30 ministrov.

Slovenija bo na kongresu predlagala zavezništvo oziroma koalicijo držav, ki jo bodo skušali tudi formalno umestiti znotraj Unesca. S tem bi skušali drug drugega zavezati, da bi na tem področju delovali spodbudno in vzajemno, je pojasnila ministrica. Na področju prosto dostopnih izobraževalnih virov so zelo aktivne tudi Nemčija, Francija, Brazilija, Kanada in Japonska.

 

 

http://www.dostop.si/Slikevsebina/pisec.JPGDOSTOP.si / krog STA

http://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGsplet (vir)



»Ti viri pomembno vplivajo na razširitev dostopa do izobraževanja,« je dejala ministrica Maja Makovec Brenčič.

Domača stran