ŠOUM |  Smic.si |  Študentska delovna brigada |  Fakulteta ŠOUM |  Problemani.si |  Litera |  Zavod PIP |  Zdrava Zabava |  KUD Študent |  ŠTUK |  KŠDDM |  BEST |  Dijaška skupnost Maribor |  Zavod za mladinsko popotništvo |  Šourock |  Solidarnostni sklad
Domov > Novice > Izobraževanje > Si že opazil influencer marketing?

Si že opazil influencer marketing?

Marketing gre naprej, startupom pa ne ostane drugega, kot da mu sledijo.

13.9.2017 10:37:56

Startup müsli je bil tokrat namenjen še kako pomembni temi – influencer marketingu. Z agencije Performabit je kot gost Jan Macarol razložil, opisal, orisal in influencer marketing seciral do svojega bita.

Startupi meljejo. Iz dneva v dan jim gre na bolje ali pa na slabše. Tako pač je. Načeloma pa se vsaj v štartu da že veliko narediti proti temu, da bi šlo na bolje, seveda z napotki, svetovanjem in pravzaprav tudi samo postavitvijo na pravo, začrtano pot, upoma proti uspehu. Na vsa možna vprašanja s strani startupov so na Tovarni Podjemov bržkone pripravljeni, zmeraj pa je dobro slišati zgodbo nekoga, ki je to že iz prve roke dal skozi, se ubadal z istimi vprašanji in na podobnih, če ne celo istih, razpotjih iskal pravo smer. Na tokratnem Startup müsliju je gost Jan Macarol govoril o naslednji (logični) stopnji razvoja marketinga tj. influencer marketingu.

Gledano s strani recimo povprečnega uporabnika spleta, influencer marketing kot pojem ne vzbudi pretiranega zanimanja. Vendar se že v prvih mislih, ki se jih namenoma lotiš, najdeš marsikoga, ki je s temi ali onimi izdelki vplival nate. Trend, če mu še lahko tako rečemo, ali pa že naslednja stopnja marketinga, se je pojavil kot odgovor na nekoč veliko bolj klasično oglaševanje na družbenih omrežjih. Na tej točki slednje namreč več ne omogoča (dovolj) dobrih rezultatov marketinga oz. se je celotna marketinška sfera v na videz precej kratkem časovnem razponu tako zelo spremenila, da če podjetje ali v tem primeru startup ni sledil trendom, mora zdaj brez dvoma poskrbeti za spremembo.

Na influencer marketing ne le, da lahko, temveč moramo v želji prikaza celotne slike gledati iz obeh strani. Na eni strani podjetij in agencij (dajmo tudi te za lažji prikaz na to stran) in na drugi pa seveda nas, povprečne potrošnike. Prvi se morajo še pred samo uverturo v influencer marketing (kar) dobro spoznati na osnove medijev in oglaševanje, razumeti morajo organski razvoj enih in drugih, da bi sploh lahko razumeli spremembe, na podlagi katerih je treba temeljiti ali pa jih celo predvideti. No, na drugi strani smo pa mi. Potrošniki, četudi smo morda del startupa ali pa podjetja.

Najbolj očiten preskok, s katerim se da najbolje ponazoriti vseobsegajoče spremembe v marketingu, je bila uvedba funkcije, s katero lahko programe na televiziji gledamo tudi za nazaj. In korak, ki se ga poslužuje nemalo kateri uporabnik te funkcije je preprosto, da filmu ponudi 20 minut predhodnega začetka, torej film, četudi se ta prične ob 20:00, začne z novo funkcijo gledati šele 20:20, kar mu omogoči, da oglase preprosto prevrti naprej. To je dober prikaz tega, da klasičen marketing na novodobnih uporabnikih ne deluje, kot bi si oglaševalci ne le morda, temveč vsekakor želeli. Istočasno, ali pa še celo prej, se je začel preskok na pametne telefone, za katere so včasih govorili, da so kot nadomestek računalnika, zdaj pa so to pri vsakodnevni rabi do neke mere tudi postali. Sploh, ko gre za uporabo naprav, je postal pametni telefon tista številka 1, ki ga uporabljamo največ. In prav temu se zdaj vse prilagaja.

Potem pa imamo tukaj še influencerje. Ti so v enačbi nadomestili prejšnjo funkcijo zvezdnikov, ki so že v prej omenjenem klasičnem marketingu pospeševali prodajo izdelkov, s katerimi na videz niso bili nujno povezani. Z vplivnostnim marketingom, ki ga poznamo že precej časa, se je spremenila tudi potrošnja medijev. Nekatere stvari so se v medijskem smislu postarale: televizija je nadomestila radio, računalnik je nadomestil televizijo, smartphone pa je nadomestil računalnik. Z vsem tem pa smo prav mi tista tarča, ki že konzumiramo drugače, medtem ko še marsikdo dela po principu za nekaj let nazaj. Torej, influencerji. Kot dober primer nam je bil denimo predstavljen James Bond. In takoj vsi vemo zakaj gre. Aston Martin. Eleganten, prefinjen in hkrati brutalen. S tistim pravim angleškim pridihom. Glej ga zlomka – točno tak kot James Bond. To je skoraj vsa razlaga, ki jo potrebujete. James Bond je bil to ne glede na igralce, ki so ga skozi leta boljše ali slabše uprizorili.

Stare influencerje, če jim lahko tako rečemo, smo lahko našli predvsem na televiziji. V novi dobi pa je vse na YouTube, Facebooku, Instagramu in Snapchatu. Še bolj prefinjeno. Influencerji so ljudje, ki so za nas uporabnike pristni pri tem kar počnejo, v samem bitu so v tem dobri, zanimivi, kreativni. In velikokrat imamo izdelke različnih blagovnih znamk v našo zavest in podzavest servirane na tako preprost način, da so pri tem naši notranji požarni zidovi povsem mirni in ne utripa vse rdeče kot pri klasičnem oglaševanju. Če so se včasih še trudili s prikritim oglaševanjem, zdaj živimo v dobi, ko bi ga le slepec še lahko tako imenoval. Influencerji blagovne znamke ponotranjijo in jih uporabljajo v povsem vsakdanjem življenju, tako rekoč je del njihovega ekosistema. Kajti navsezadnje se le pristna izkušnja dobro prodaja.

Zgodbe o produktih so zamenjale zgodbe o ljudeh, klasični mediji pa več nimajo vpliva kot so ga imeli nekoč. Kje bodo mediji čez 10 let, bomo videli najbrž že v kratkem. Kje pa bo do takrat osnovna medijska pismenost, s katero se da prepoznati influencer marketing, s katerim nas začarajo kot zatrapane najstnike, pa je vprašanje, na katerega bomo čakali odgovor še precej časa. Ne razumeti narobe. Z influencer marketingom ni narobe prav nič. Je preprosto naslednja faza evolucije, ki jo lahko tudi kot ciljna skupina občudujemo in se veselimo vsakodnevnega feeda, ki nam je serviran iz vseh strani družbenih omrežij, brez katerih si vsakdana pravzaprav ne znamo in ne moremo več predstavljati. 

 

 

http://www.dostop.si/Slikevsebina/pisec.JPGSimon CIGULA

http://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGSimon CIGULA



V strategiji startupov je tudi marketing, ki se ga je treba lotiti konkretno.

Tovarna Podjemov je ponovno poskrbela za dogodek, ki je pomagal razširiti obzorja tudi ostali zainteresirani Tovarna Podjemov je ponovno poskrbela za dogodek, ki je pomagal razširiti obzorja tudi ostali zainteresirani javnosti.

 

 

Število obiskovalcev je pokazalo precejšnje zanimanje. Število obiskovalcev je pokazalo precejšnje zanimanje. 

 

 

 Gost Jan Macarol je stvari razlagal iz prve roke. Tako kot imamo najraje.  Gost Jan Macarol je stvari razlagal iz prve roke. Tako kot imamo najraje. 

 

James Bond. Aston Martin. In takoj vsi vemo zakaj greJames Bond. Aston Martin. In takoj vsi vemo zakaj gre


SO 18.11 14:30 1. Mariborski maraton pozitivne psihologije
SO 18.11 19:30 Balet Silfida
SO 18.11 20:30 Katalena
SO 18.11 21:00 Hollywood Rose
PO 20.11 18:15 Začetni tečaj tanga Maribor - nov vpis
Domača stran