ŠOUM |  Smic.si |  Študentska delovna brigada |  Fakulteta ŠOUM |  Problemani.si |  Litera |  Zavod PIP |  Zdrava Zabava |  KUD Študent |  ŠTUK |  KŠDDM |  BEST |  Dijaška skupnost Maribor |  Zavod za mladinsko popotništvo |  Šourock |  Solidarnostni sklad
Domov > Novice > Kultura > Pred stoletjem slikali sejalce, sedaj zvok

Pred stoletjem slikali sejalce, sedaj zvok

Ko različne discipline združijo znanje in interes, dobimo MFRU

11.10.2017 12:41:28

Galerije so odprla svoja vrata Mednarodnem festivalu računalniške umetnosti, ki ga soustvarjajo že od leta 1995 z namenom »eksemplaričnega interdisciplinarnega in intermedijskega povezovanja umetnosti, znanosti in tehnologije«.

Gre za mariborsko intermedijsko platformo, na kateri snujejo organizatorji s strokovnimi delavci in tako razstavljajo dela več kot petdesetih avtorjev. S tovrstno usmeritvijo so pri nas razširili, morda celo otvorili, idejo interdisciplinarne umetnosti oziroma vnosa računalništva, elektronike in različnih medijev v umetnost. Ali pa so v naštetem poiskali ali pa iz naštetega ustvarili umetnost. Tako še danes, ko poteka že 23. izvedba pod imenom Zaupanje.2, preizprašujejo in analizirajo »razumevanje, stopnjo in načine zaupanja nacionalne, slovenske intermedijske platforme« in dekonstruirajo in kontemplirajo »kakšna, kje in čemu računalniška umetnost danes oziroma kako, koga in s čim računalnik deluje, vzpostavlja, deli, obstaja,« kot so k svojemu programu dopisali sami.

Tako smo se s snemalcem in fotografinjo sprehodili pozno popoldne, ki se je prevešal že v večer, od ene lokacije do druge, skozi podhod pa že do tretje. Na Židovskem trgu smo pričeli ogled v Fotogaleriji Stolp, v galeriji Media Nox in Galeriji Dlum, kjer so poleg ameriških avtorjev razstavljali Martina Gržinić, Zoran Srdić Janežič, Martin Bricelj Baraga, Marko Peljhan in Marko Batista. Nadaljevali smo pot mimo GT22, kjer so izpostavili svoja dognanja zgolj slovenski avtorji, pa do Koroške ulice, da smo vstopili v Galerijo K18, kjer je Zavod za procesiranje sodobnih umetnosti sproduciral platformo radioCona, tam pa smo lahko prisluhnili zvokom obdajajoče narave, njene subtilne energije in momentalno celo agresivnih zvokov, ki nasičijo prostor. Tako rekoč – radijske frekvence, precejene skozi določene perspektive. Glavo smo potisnili tudi v Kulturni inkubator, prečkali pot v Centralno postajo, kjer pa so člani Cirkulacija 2 pripravili spletni radijski program in različne medijske postaje.

http://www.dostop.si/GalerijaPregled.aspx?ID=1634

Med vinilke smo se zakadili v Gramofonoteki in se prepustili obdajajoči – na prej slišano kar melodični – glasbi, ki je škripala po spiralnem utoru. Ko smo ugotovili, da nismo zato tam, da le brskamo po dobrih albumih, smo se odpravili skozi zvočno oborožen podhod pri Rotovžu in pristali na Trgu Leona Štuklja v UGM Studiu.

Niti ne morem povedati, kaj vse je festival pripravil. Predvsem za to, ker je za nami že skoraj teden dni performansov in razstav, pa tudi zato, ker smo videli ogromno, precej pa ne moremo (in niti ne želimo) natančno pojasniti. Gre za posamezne občutke posameznika, ki mora sam doživeti, preizkusiti in interpretirati pripravljeno. Od posredno kritično angažiranih videov in zvočnih inštalacij do združenih avdiovizualnih performansov in izkušenj, odprtih kompozicij, vizualnih stimulacij, refleksij lastne eksistence, okolice in razvoja. Tako je, ko različne discipline prisluhnejo družbenim potrebam ter združijo interes, znanje in talent; saj veste, pred stoletjem so slikali sejalce, danes slikajo zvok. Kako, si lahko še odidete pogledat do 18. oktobra.

flash

 

 

 

http://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGBarbara MASTNAK

http://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGNina Katarina BRAČKO

http://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGMiha HORVAT 



Vizualne stimulacije.

 

 

 

 

Ko različne discipline prisluhnejo družbenim potrebam ter združijo interes, znanje in talent.Ko različne discipline prisluhnejo družbenim potrebam ter združijo interes, znanje in talent.

 

 

 

 

 

Umetnost se je oddaljila od tistega, nekoč znanega.Umetnost se je oddaljila od tistega, nekoč znanega.

 

 

 

 

 

Umetnost se prilagaja družbenemu razvoju.Umetnost se prilagaja družbenemu razvoju.


Domača stran