ŠOUM |  Smic.si |  Študentska delovna brigada |  Fakulteta ŠOUM |  Problemani.si |  Litera |  Zavod PIP |  Zdrava Zabava |  KUD Študent |  ŠTUK |  KŠDDM |  BEST |  Dijaška skupnost Maribor |  Zavod za mladinsko popotništvo |  Šourock |  Solidarnostni sklad
Domov > Novice > QLsko > Mobilniki na predavanjih niso dobrodošli

Mobilniki na predavanjih niso dobrodošli

Mobilni telefon na predavanjih zmoti tvojo pozornost, tudi če ni tvoj

13.6.2018 9:53:18

Kdaj si nazadnje obiskal predavanja brez mobilnega telefona? Nova raziskava je ugotovila, da že prisotnost telefona vpliva na sposobnost učenja. Ni nujno niti, da je telefon, ki moti predavanja, tvoj.

Dandanes se ljudje težko podamo iz hiše brez mobilnika v žepu. Še najtežje to storimo študenti, ki z mobilniki obiščemo tudi predavanja in učne ure. Prav zato je pomembno, da se začnemo zavedati vpliva, ki ga imajo mobilni telefoni na naše učenje in koncentracijo - ne le pri učenju za izpite, ampak tudi pri predavanjih samih.

 

Raziskava med študenti

Raziskovalci iz Univerze v Alabami so naredili raziskavo, v kateri je sodelovalo 381 študentov. Ogledali so si 20-minutni TED govor in nato o njem rešili kviz. Razdeljeni so bili v tri skupine: prva je lahko med ogledom posnetka uporabljala mobilnik, druga skupina jih je morala utišati in jih ni smela uporabljati, tretja skupina pa mobilnikov sploh ni smela imeti ob sebi. Vsak udeleženec je med predavanjem prejel štiri tekstovna sporočila.

Študenti, ki so lahko uporabljali mobilnike, so se na kvizu odrezali slabše kot ostali. Med temi so najbolj izstopali tisti z najvišjo stopnjo nomofobije (strahu pred nedostopanjem do mobilnega telefona). Na kvizu so se slabo odrezali tudi tisti, ki so jih prejeta sporočila zmotila.

 

Ugotovitve?

Prisotnost mobilnika v učilnici ali predavalnici ne vpliva le na pozornost tistega, ki ga uporablja, ampak tudi na vse, ki sedijo poleg njega. Vpliva na koncentracijo, osredotočenost in sposobnost učenja, učinki pa se kažejo na rezultatih preverjanj znanj. Prav tako je zelo pomembna tudi čustvena navezanost, ki jo oseba razvije do svojega mobilnika. Potreba po dostopu do naprave ima negativen vpliv na pozornost in učenje.

Moramo pa se zavedati, da raziskava ni bila opravljena med resničnim učnim procesom. Posnetek je trajal le 20 minut, medtem ko predavanja trajajo eno uro ali več. Prav tako slabi rezultati na kvizu niso vplivali na učni uspeh študentov, zato bi lahko bili izsledki raziskave v realnem okolju drugačni.

Vsekakor pa je nujno, da se začnemo spraševati o tem, kaj prisotnost mobilnih telefonov v učnem procesu pomeni za študente. Iz svojih izkušenj vemo, da nas pri učenju za izpite velikokrat zmoti že najmanjši pisk, ki preusmeri našo pozornost. Če bodo nadaljnje raziskave dokazale, da nas lahko zmoti že prisotnost mobilnika, bomo mogli dobro razmisliti o rešitvah.

 

 

http://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGDOSTOP.si / UK 

http://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGsplet (vir)



Če med učnim procesom tvoj sosed uporablja mobilnik, bo to vplivalo tudi na tvojo pozornost in koncentracijo.

 

 

 

 

V raziskavi so se študenti, ki so lahko uporabljali mobilnik, odrezali slabše.V raziskavi so se študenti, ki so lahko uporabljali mobilnik, odrezali slabše.

 

 

 

Verjetno že iz svojih izkušenj veš, da te mobilnik pri delu zelo hitro zamoti.Verjetno že iz svojih izkušenj veš, da te mobilnik pri delu zelo hitro zamoti.


Domača stran