Potovanje

Koronavirus in odpovedi potovanj

Z decembrskim izbruhom koronavirusa v kitajskem mestu Wuhan in z globalno razširitvijo virusa v zadnjih tednih se vse več potrošnikov sooča z vprašanji o njihovih pravicah v primeru odpovedi potovanja.

Potovanje s turistično agencijo (paketno potovanje) 

Pravica potrošnika do odpovedi potovanja in vračilo kupnine

V kolikor agencija že sama ne odpove potovanja, ste vezani na splošne pogoje poslovanja organizatorja potovanja, ki lahko v primeru odpovedi z vaše strani določajo standardne odstopnine. Pri nekaterih vrstah pogodb je vaša pravica do odpovedi vezana na časovni rok, v katerem lahko uveljavljate pravico do odstopa od pogodbe.

V primeru paketnega potovanja (kombinacija vsaj dveh različnih potovalnih storitev za namene istega potovanja), ki je bilo rezervirano preko agencije, ureja Zakon o varstvu potrošnikov, ki se nanaša na pogodbe o paketnem potovanju in povezane potovalne aranžmaje.

Če ste pogodbo sklenili zunaj poslovnih prostorov ponudnika (npr. akviziter na domu) imate pravico, da v roku 14 dni brez navedbe razloga odstopite od pogodbe o paketnem potovanju in dobite povrnjena vsa plačila.

Po poteku tega roka, ali če je bila pogodba sklenjena v poslovnih prostorih ali na daljavo (npr. po spletu) lahko odstopite od pogodbe o paketnem potovanju in ste upravičeni do povračila vseh plačil, brez kakršne koli odstopnine, kadar se pred začetkom potovanja v kraju potovanja ali v neposredni bližini pojavijo neizogibne in izredne okoliščine, ki bistveno vplivajo na izvedbo turističnega paketa ali, ki bistveno vplivajo na prevoz potrošnika v kraj potovanja. V tem primeru nimate pravice zahtevati povrnitve škode.

V primeru uveljavljanja pravice do odstopa od pogodbe o paketnem potovanju vam mora organizator potovanja brez nepotrebnega odlašanja, vendar najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe, vrniti vsa opravljena plačila.

Agencija pa vam lahko namesto vračila denarja ponudi tudi druge rešitve. Odločitev, ali boste zahtevali vrnitev plačila ali pa sprejeli ponudbo turistične agencije, je pravica vsakega posameznika in stvar lastne presoje, pri tem pa upoštevajte svoje osebne okoliščine in želje.

Kdaj so okoliščine neizogibne in izredne?

odpovedi potovanj, Potovanje, agencija, Wuhan, koronavirus, Europe Direct, Pravica potrošnika,
V primeru uveljavljanja pravice do odstopa od pogodbe o paketnem potovanju zaradi neizogibnih in izrednih razmer ste upravičeni do povrnitve vseh opravljenih plačil.

Neizogibne in izredne okoliščine so tiste, na katere stranka, ki se na njih sklicuje ne more vplivati in katerih posledice bi bile kljub sprejetju vseh razumnih ukrepov, neizbežne. Zaradi razglasitve epidemije in sprejetih ukrepov Vlade RS je jasno, da gre za takšne izredne okoliščine, zaradi katerih potovanje v času trajanja ukrepov ni mogoče.

Za nadzor nad izvajanjem teh določb je pristojen Tržni inšpektorat Republike Slovenije, kamor lahko vložite pritožbo, v kolikor menite, da so vaše pravice kršene.

Pravice potrošnika, če potovanje zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin odpove turistična agencija

Turistične agencije so morale oziroma morajo zaradi upoštevanja ukrepov za preprečitev širjenja koronavirusa številne potovalne aranžmaje odpovedati in vas o tem obvestiti.

V tem primeru so vaše pravice popolnoma enake, kot če potovanje odpoveste vi sami. Organizator potovanja vam je dolžan vrniti vsa opravljena plačila v roku 14 dni od odpovedi, lahko pa vam ponudi tudi drugačno rešitev (preložitev potovanja, ali izdaja vavčerja oz. vrednostnice), izbira o tem kako se boste odločili pa je vaša.

Odpoved potovanja zaradi preventivnih razlogov in obveznost plačila odstopnine

Če se odločite za odpoved potovanja v kraj, kjer ni razglašeno tveganje za zdravje in varnost ljudi oz. če boste zaradi strahu pred širjenjem virusa že danes odpovedali potovanje, ki se bo začelo npr. šele čez 2 meseca ali več, torej iz preventivnih razlogov, nimate pravice do povračila celotne kupnine, odpoved je v tem primeru namreč možna le v skladu s splošnimi pogoji turistične agencije, s katerimi le-ta običajno določi obveznost plačila odstopnine ali ti. riziko odpovedi.

Pozorni pa morate biti tudi na dokazila in roke, ki jih zahteva zavarovalnica pri vložitvi zahtevka za izplačilo rizika odpovedi.

Ne glede na zgoraj navedeno, pa pri Zvezi potrošnikov Slovenije pojasnjujejo, da četudi končna destinacija v tem trenutku ni neposredno ogrožena zaradi širjenja koronavirusa, potrošniki zaradi izrednih okoliščin ne morejo potovati do tja, saj glede na številne sprejete ukrepe držav o omejitvi potovanj, vstopov in izstopov iz posameznih držav, javnega prevoza ter prepovedi letalskega prometa, potovanja iz Slovenije trenutno niso mogoča.

Posledično se prav tako uporabljajo določbe o ZVPot , po katerih ste upravičeni do vrnitve vseh plačil in brez zaračunavanja odstopnine!

Potovanje v lastni organizaciji (ločen nakup letalske karte in nastanitve) 

Kakšne so pravice potrošnika ob odpovedi rezervirane in plačane letalske vozovnice?

Ker so številne države omejile ali prepovedale letalski potniški promet, so letalske družbe večino letov odpovedale. V kolikor je let odpovedan zaradi izrednih razmer v kraju potovanja ali pa se je zaradi varnostnih ali zdravstvenih tveganj prevoznik sam odločil odpovedati let, vam mora ponuditi nadomestni let ali možnost vračila celotne kupnine za vozovnico, odškodnina pa vam v tem primeru ne pripada.

V primeru, ko izredne razmere niso razglašene in prevoznik sam ne odpove leta, vi pa ste se vseeno odločili, da iz preventivnih razlogov ne boste potovali, je odpoved letalske karte in možnost povračila kupnine mogoča le v skladu s splošnimi pogoji poslovanja prevoznika in pravili, ki veljajo za določeno vrsto kart. Nekatere letalske karte namreč omogočajo odpoved ali spremembe rezervacije, druge ne, kar je ponavadi odvisno od cene in tipa karte, za katero ste se odločili v času nakupa, pri tem pa ni pomembno, ali gre za nizkocenovnega letalskega prevoznika ali ne.

Za povračilo denarja je v celoti odgovoren letalski prevoznik, za pojasnila in pomoč pa se lahko obrnete tudi na agencije oziroma prodajalce, pri katerih ste letalsko karto kupili, pri čemer so vam lahko v pomoč tudi navodila za potnike, ki so jih številne letalske družbe objavile na svojih spletnih straneh, npr. LufthansaAirfranceDelta, KLM Royal Dutch Airlines.

Kakšne so pravice potrošnika pri odpovedi nastanitve, ki ni del paketnega potovanja?

odpovedi potovanj, Potovanje, agencija, Wuhan, koronavirus, Europe Direct, Pravica potrošnika,
Pri rezervaciji namestitve preko spletne platforme je najbolje najprej preveriti njihova posebna obvestila v zvezi s koronavirusom.

Za nastanitev, ki ste jo rezervirali neposredno pri ponudniku, veljajo pogodbeni pogoji rezervacije in splošni pogoji poslovanja ponudnika v času rezervacije (nekateri ponudniki omogočajo odpoved kadarkoli, nekateri le do določenega obdobja pred datumom rezervacije, tretji odstopa sploh ne omogočajo oziroma v nobenem primeru ne vračajo denarja), zato se morate o reševanju odpovedi dogovarjati neposredno s ponudnikom namestitve.

Za vračilo denarja je odgovoren ponudnik nastanitve, če ste namestitev rezervirali preko spletne platforme kot so Booking.com, Airbnb in ostale, pa je vseeno najbolje najprej preveriti njihova posebna obvestila v zvezi s koronavirusom.

V primeru spora s ponudnikom iz druge države članice EU se lahko obrnete po pomoč tudi na Evropski potrošniški center Slovenija.

 

 Europe Direct Podravje
Freeimages

Tagi

Uredništvo DOSTOP.si

Administrator portala DOSTOP.si.

Sorodni članki

Back to top button
Close
Close