Kultura

Prva Kisla rima v roke oglasu Jupol Srce

Nagrado, ki jo je po popolnoma rigorozni in objektivni analizi tržišča slabe marketinške poezije letos ustanovilo Pesniško društvo Slam zverine, si je prislužilo podjetje Jub d. o. o. za video oglas Jupol Srce 2019.

Natečaj je pripravilo Pesniško društvo Slam zverine in je bil razpisan letos poleti, razglasitev pa je potekala v KID Kibla v Mariboru. Na natečaju je lahko sodeloval vsak zainteresiran posameznik ali posameznica, ki je oddal svoj predlog – bodisi iz televizijskih oglasov ali z oglasnih panojev bodisi iz njihovih najljubših rumenih revij, časopisov ali katalogov za verige diskontnih prodajaln. Za nagrado so se potegovale celotne pesmi ali posamične rime v oglasih, prijavitelji pa so morali ob prijavi oddati tudi dokazilo objave, npr. fotografijo ali zvočni posnetek.

Oglas Jupol Srce 2019 je prekosil vse druge slabe rime in odnesel prvo Kislo rimo.

Žirijo so sestavljali člani pesniškega društva, vodil pa jo je Matic Ačko. Komisija je nagradila oglas, ki ga je na natečaj prijavil Marko Kolarič, in sicer video oglas Jupol Srce 2019 podjetja Jub d. o. o.

Ker društvo pozdravlja ustvarjalnost, je prijavitelj predloga za svoje budno spremljanje oglaševalskega dela prejel ličen pokal, podjetje pa skupaj z utemeljitvijo tudi zbirko sodobne poezije za navdih in bralski užitek.

Pretirana dramatizacija s ponesrečeno video uprizoritvijo

Žirija je takole utemeljila svojo odločitev: “Pesem Jupol Srce 2019 je presegla vsa pričakovanja ocenjevalne žirije ter pustila vse tekmece v natečaju daleč za (ali po kvaliteti pred?) seboj. Bili smo enotnega mnenja, da že prvo poslušanje ter ogled pripadajočega videospota vzbudi v gledalcu oz. poslušalcu notranje premike, primerljive z efekti vogonske poezije, ter fascinacijo nad vsemi elementi, ki v (ne)sozvočju tvorijo to kislo mojstrovino.

Dramatizacija že v prvi kitici zaide daleč izven sfere, ki bi jo pripisali stenskim barvam, v nadaljevanju pa uide vsakemu nadzoru in na koncu da bralcu občutek, da gre za olimpijsko himno ali celo partizansko pesem ob zmagi nad okupatorjem (verz “Na krilih zmage, le gor in gor!”). Uporabljene so tudi ponesrečene metafore, kot sta “Jupol /… / prišel si v srca in ne ustavi se” ter “Pobarvati srca in tudi ves svet”. Prva nas skrbi, ker zidne barve ne želimo v svojem krvnem obtoku, druga pa zveni kanček preveč ambiciozno in hkrati nezdružljivo s sodobnimi ekološkimi trendi ohranjanja narave. Rima je prisotna skozi vso pesem in priznati je treba, da je “kisla” najbolj točen pridevnik, s katerim bi te rime lahko označili.

Na koncu omenimo še video upodobitev, ki je v natečaju sicer nismo ocenjevali, a jo je pri zmagovalni pesmi preprosto nemogoče odmisliti. Ko seštejemo vse elemente, je Jupol Srce resničen dragulj slabe poezije, ki ga bo bo zelo težko preseči v prihodnjih izvedbah natečaja.”

Pesnice in pesniki obljubljajo, da bodo natečaj ponovili v letu 2020, zato te vabijo, da ostajaš pozoren in kritičen!

 

 Ožuljeni jezik
 Nina MEDVED
ikona snemalec JUB Group

Sorodni članki

Back to top button