Kulsko

Recikliranje daril vse bolj popularno, predvsem pri Italijanih

Vse več Italijanov prejeta darila bodisi podari naprej drugemu, jih proda prek spleta ali vrne v trgovine. Letos naj bi s tovrstnim "recikliranjem" daril privarčevali okoli 3,3 milijarde evrov, takšna praksa pa je v zadnjih letih vse pogostejša.

Raziskava analitikov zadružne zveze Confcooperative ugotavlja, da bo skupni obseg prihrankov s takšno prakso v letošnjem božično-novoletnem obdobju za okoli pol milijarde evrov višji kot lani, takšnih “reciklatorjev” daril pa je vsako leto več.

Italijani se spreminjajo v serijske ‘reciklatorje’ daril, letos naj bi to storila tretjina vseh Italijanov.

Letos naj bi bilo 23 milijonov Italijanov, pripravljenih prejeta praznična darila na nek način spet spraviti v obtok. Številka je za dva milijona višja kot lani, s čimer se potrjuje trend stalne krepitve te prakse v zadnjih letih.

Tri oblike reciklaže daril

Obstajajo sicer tri glavne oblike “reciklaže”. Najbolj pogosta je ta, da ljudje prejeta darila podelijo nekomu drugemu in jim jih tako ni treba kupiti. Tako pogosto ravna ali je pripravljenih ravnati polovica vseh vprašanih, pri čemer je med njimi 55 odstotkov moških in 45 odstotkov žensk.

Druga oblika je, da ljudje darila vrnejo v trgovine in v zameno dobijo bone ali kakšno drugo ugodnost. Kaj takega je storilo ali je pripravljeno storiti okoli 30 odstotkov sodelujočih v raziskavi, spet pa so temu nekoliko bolj naklonjeni moški (52 odstotkov) kot ženske (48 odstotkov).

Tretji način “reciklaže” je prodaja daril prek spletnih platform. K temu se zateka okoli 20 odstotkov vprašanih, med mlajšimi od 30 let pa kaj takega serijsko počne celo 90 odstotkov. Delež moških je tukaj skoraj dvotretjinski.

Najpogosteje zamenjajo živila

Italijani kar v polovici primerov “reciklirajo” živila, kot so buteljke vin in penin ter razne sladkarije na čelu s tradicionalnim panettonejem. S 30 odstotki sledijo oblačila, obutev in kozmetika, na tretjem mestu pa so s 25 odstotki knjige.

‘Reciklatorji’ na tak način privarčevana ali pridobljena sredstva namenijo za povečanje prihrankov ali nakupe zase. V te namene v vse večji meri porabijo tudi božičnice oz. nagrade ob koncu leta.

In kaj so razlogi za takšno početje? Poleg težkih gmotnih razmer in negotovosti glede prihodnosti so razlogi lahko tudi zaskrbljenost zaradi negativnih učinkov pretirane potrošnje ali pa preprosto egoizem.

 

 STA
 Pixabay

Sorodni članki

Back to top button