KulskoTehnologija

Spletno nakupovanje ima nova pravila

Spletni nakupi odslej brez diskriminacije.

Po vsej EU začenjajo veljati nova pravila spletnega nakupovanja. Odprava geografskega blokiranja za Evropejce prinaša super spremembe. Kjerkoli v EU smo, imamo dostop do nakupa blaga in storitev prek spleta.

že v začetku leta, Evropska komisija pa jo je napovedala v petek v Bruslju. »Pri spletnem nakupovanju ne bo več blokad in diskriminacije,« je ob tem dejal podpredsednik komisije Andrus Ansip.

Ansip je skupaj z evropskimi komisarkami Marijo Gabriel, Elzbieto Bienkowsko in Vero Jourovo povedal, da je odprava neupravičenega geografskega blokiranja še eden od pomembnih korakov k uresničevanju enotnega digitalnega trga za vse.

»Leta 2015 63 odstotkov spletnih strani kupcem iz drugih držav članic ni dovoljevalo nakupov. Zaradi tega iz tujine ni moglo prek spleta nakupovati skoraj dve tretjini potrošnikov, ki so to želeli. 3. decembra se je takšna praksa končala. Želimo Evropo brez meja in to pomeni tudi odpravo ovir za spletno nakupovanje,« so poudarili.

Novi predpisi bodo potrošnikom omogočili večjo izbiro po konkurenčnih cenah in boljše nakupe, podjetja pa bodo svoj krog strank lahko razširila prek mej, so dodali evropski komisarji. Države članice so pozvali, naj zagotovijo učinkovito izvajanje teh pravil in storijo vse, kar je v njihovi moči, da se uredba takoj začne učinkovito izvrševati.

Z odpravo neupravičenega geografskega blokiranja Evropejcem ni treba več skrbeti, da ne bodo mogli opraviti spletnega nakupa le zaradi tega, ker oni ali njihova kreditna kartica prihajajo iz druge države.

Nova pravila prepovedujejo geografsko blokiranje kupcev, ki obiščejo spletno mesto druge države članice, in jim omogočajo, da sami izberejo, na katerem spletnem mestu bodo kupili proizvod ali storitev.

Trgovci morajo odslej spletne kupce iz drugih držav EU obravnavati enako kot domače, npr. glede cene ali pogojev nakupa. Prav tako ne smejo več drugače obravnavati kupcev na podlagi kraja izdaje njihove kreditne ali debetne kartice. Trgovci se sicer lahko sami odločijo, katera plačilna sredstva sprejemajo, prepovedana pa je diskriminacija zaradi državljanstva v okviru posamezne plačilne blagovne znamke.

Novi predpisi pa še ne veljajo za avtorsko zaščitene digitalne vsebine, kot so e-knjige, prenosljiva glasba in spletne igre. Ali bi bilo treba prepoved geografskega blokiranja razširiti tudi na tovrstne vsebine ter na avdiovizualne storitve in storitve prevoza, bo Evropska komisija ocenila v dveh letih.

 

https://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGKrog STA
https://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGsplet (vir)

 

Sorodni članki

Back to top button