Tehnologija

EU z novo direktivo povečuje varstvo spletnih nakupovalcev

Veljati je začela evropska direktiva, ki naj bi kot del t. i. novega dogovora za potrošnike izboljšala njihovo varstvo v EU. Nova pravila bodo med drugim zagotovila večjo preglednost spletnih tržnic.

Z novo evropsko direktivo se obetajo pravila, ki bodo poskrbela za večjo varnost spletnih potrošnikov. Spletni nakupi namreč iz leta v leto pridobivajo na popularnosti, zato je nujno, da EU poskrbi tudi za potrošnike na spletu.

Bolj bo jasno, ali izdelke prodaja trgovec ali fizična oseba, prepovedana bo tudi predložitev lažnih znižanj cen.

Tako bodo morale spletne strani za primerjavo cen potrošnike skladno z direktivo obveščati o razvrstitvenih merilih. Z novimi pravili bo zagotovljena tudi odškodnina zaradi nepoštenih poslovnih praks, naložene pa bodo tudi kazni za primere množičnega oškodovanja, ki bi prizadelo potrošnike po vsej EU.

Trgovci ne bodo smeli več predlagati lažnih znižanj cen. Nova pravila pa bodo poskrbela tudi za večji pregled nad prodajalcem – bolj bo namreč jasno, ali izdelek prodaja fizična oseba ali trgovec.

Cilj nove zakonodaje je, da se ob upoštevanju digitalnega razvoja zagotovi boljše izvajanje in posodobitev sedanjih pravil. Kazni za večje kršitve evropskih pravil na področju varstva potrošnikov so visoke, saj lahko znašajo tudi do štiri odstotke letnega prometa.

Države članice morajo direktivo v nacionalno zakonodajo prenesti do 28. maja 2022.

Direktiva je del dogovora za krepitev pravic potrošnikov, ki ga je Evropska komisija predlagala aprila 2018. Njegov namen je zlasti zagotoviti ustrezno izvajanje evropskih pravil o varstvu potrošnikov, ki so sicer že med najstrožjimi na svetu.

 

 STA
 Pixabay

Sorodni članki

Back to top button