Izobraževanje

Statistika študija: doštudira več žensk, diplomirata dve tretjini študentov

Po podatkih Statističnega urada RS (Surs) se precej razlikuje delež študentov, ki končajo posamezne vrste terciarnega izobraževanja. V letu 2020 je denimo višje strokovno izobraževanje dokončala manj kot tretjina vpisanih študentov, 1. stopnjo visokošolskega univerzitetnega izobraževanja pa dve tretjini študentov. Študij sicer konča več žensk.

Kot so na Sursu zapisali v sporočilu za javnost, je bil leta 2020 delež tistih, ki so dokončali izobraževanje, nižji pri bolj poklicno oziroma strokovno usmerjenih študijskih programih. Višje strokovno izobraževanje je v treh letih po predvidenem roku uspelo dokončati manj kot tretjini vpisanih študentov (31,3 odstotka), visokošolsko strokovno izobraževanje pa 41 odstotkom študentov.

Študenti visokošolskega univerzitetnega izobraževanja 1. stopnje so študij uspešno končali v večji meri, in sicer sta diplomirali dve tretjini študentov (66,7 odstotk). Najuspešnejši pa so bili študenti enovitega magistrskega študija, študij jih je uspešno zaključilo 81 odstotkov.

Pogosteje doštudirajo gimnazijci

Pri uspešnosti študija je zaznati tudi vpliv predhodne izobrazbe, saj so uspešnejši študenti s srednjo splošno izobrazbo. Visokošolsko strokovno izobraževanje je uspešno zaključilo 56 odstotkov študentov s srednjo splošno izobrazbo in 39 odstotkov študentov s srednjo strokovno izobrazbo. Visokošolsko univerzitetno izobraževanje pa je uspešno končalo 69 odstotkov študentov s srednjo splošno izobrazbo, med tistimi s srednjo strokovno izobrazbo pa jih je študij uspešno dokončalo 53 odstotkov.

Tričetrt študentk dokonča univerzitetni študij, med študenti le polovica

Razlike so tudi med spoloma. Pri vseh vrstah izobraževanja je bil delež žensk z dokončanim izobraževanjem višji kot pri moških. Najmanjša razlika med spoloma (devet odstotnih točk) je bila pri dokončanju višjega strokovnega izobraževanja, največja pa pri visokošolskem univerzitetnem izobraževanju, kjer je študij uspešno zaključilo skoraj tri četrtine študentk (74 odstotkov) in 57 odstotkov študentov, so navedli.

Najpogosteje doštudirajo pedagoško usmerjeni programi

Stopnja dokončanja študija se je precej razlikovala tudi med posameznimi področji izobraževanja. Tako je študij dokončalo približno 80 odstotkov študentov, vpisanih na visokošolski program 1. stopnje s področja izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev, sledili so študenti s področja zdravstvo in socialna varnost (72 odstotkov).

Po drugi strani je bila stopnja dokončanja nizka pri študentih programov s področja kmetijstvo, gozdarstvo, ribištvo in veterinarstvo, kjer jih je študij uspešno zaključilo 39 odstotkov, in študentih s področij transport, varnost, gostinstvo in turizem (43 odstotkov) ter poslovne in upravne vede, pravo (45 odstotkov).

Na dokončanje študija vpliva tudi izobazba staršev

Med študenti, vpisanimi v visokošolsko izobraževanje 1. stopnje, je študij uspešno zaključilo 65 odstotkov študentov z vsaj enim staršem s terciarno izobrazbo. Med študenti, katerih starši so dosegli največ osnovnošolsko izobrazbo, pa je bil ta delež za 21 odstotnih točk nižji.

Področje izobraževanja pogosteje zamenjale študentke

Nekateri študenti so med študijem zamenjali področje izobraževanja. Najmanjši delež teh študentov (manj kot 3 odstotke) je bil med tistimi, ki so ob vpisu izbrali področja kmetijstvo, gozdarstvo, ribištvo in veterinarstvo, zdravstvo in socialna varnost ter transport, varnost, gostinstvo in turizem.

Nasprotno pa je od vpisa do diplomiranja področje izobraževanja zamenjala več kot desetina študentov s področij družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost (11 odstotkov) ter naravoslovje, matematika in statistika (13 odstotkov).

V večji meri so se med študijem za zamenjavo področja izobraževanja odločile ženske. Ta delež je bil največji (15 odstotkov) med študentkami, ki so bile prvotno vpisane na področje naravoslovje, matematika in statistika. Edino področje, na katerem se je za menjavo odločil večji delež moških kot žensk, so bile izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev.

STA
Arhiv DOSTOP.si

Sorodni članki

Back to top button