Zdaj je čas za temeljit pregled kolesa. Kaj lahko narediš sam?
Po dolgi lanski sezoni, pa še kakšnem zimskem blatnem užitku, je dobra ideja, da svojega gorca zdaj častiš z malo ljubezni. Pa ne z rožico in večerjo, bolj bo vesel temeljitega pregleda, čiščenja in ker na suho tudi kolo ne gre ... podmazovanja. Vrnil ti bo s perfektnimi furami in manj stroškov z vzdrževanjem na dolgi rok.
Na kolesu je cel kup sklopov na katere moramo biti še posebej pozorni, med drugim so to vzmetenje, zavore in ležaji, pa tudi celoten pogonski sklop. Kar nekaj reči lahko preverimo in rešimo sami, za kakšno pa bo potreben izkušen mehanik.
Poglejmo, kako lahko sami poskrbimo, da bo naše gorsko kolo čez leto v dobri formi.
Pogonski sklop
Ta je najbolj na udaru, ko imamo opravka z blatom, prahom, mivko in soljo … Veriga, zadnji (kaseta) in sprednji verižniki in menjalnik se stalno vrtijo, zato umazanija na njih povzroči hitro obrabo. Tudi, če kolo čistiš vsakič, ko končaš z blatno turo, verjetno tega ne počneš tako temeljito, ko je suho in prašno. A tudi takrat na verigi in zobnikih konča kup nesnage. Če verigo potem le obrišeš s krpo in nanjo nakapljaš novo olje, stvar še poslabšaš … Sedaj je čas, da cel sklop temeljito očistiš.
Zavore
Voda prah, pesek in blato pripomoreta k hitrejši obrabi zavornih oblog. Odstrani kolesa in si dobro oglej koliko materiala je še ostalo na zavorah. Če so obloge obrabljene neenakomerno, so zavore slabo nastavljene. Če je oblog še zelo zelo malo ali nič, za poškodbe preveri tudi disk. Obrabljene ploščice boš seveda zamenjal z novimi, pri tem pa pazi, da boš pred tem pravilno in previdno razširil tudi batke v zavorni čeljusti.
Ležaji
Na kolesu je cel kup ležajev in vsak igra pomembno vlogo. Vi ležaji morajo teči gladko in brez zatikanj. Pri določenih med uporabo niti ne opazimo, da ne delujejo več dobro, bomo pa opazili veliko razliko, ko bomo na njihovo mesto namestili nove.
Vzmetenje
Čiščenje zunanjih, vidnih delov vzmetenja ne bo dovolj, da se ohrani maksimalno delovanje. Pomlad je idealen čas, da svoje vzmetenje daš na servis k strokovnjaku. Vožnja s servisiranim vzmetenjem bo občutno boljša!
Kaj moram še preveriti?
To so reči, ki jih moraš pregledovati redno:
- Preverjaj obroče in plašče za poškodbe. Enako stori z okvirom in krmilom.
- Napetost naper mora biti enakomerna. Razrahljana napera običajno pomeni, da bo treba obroč napeti in centrirati. Enako velja za opletajoč obroč. Vsako močnejše gibanje obroča med vrtenjem, v levo-desno ali gor-dol, je znak, da mora obroč na centriranje.
- Redno menjaj ali dolivaj tesnilno tekočino, če uporabljaš tubeless sistem plaščev. Vsaj enkrat na nekaj mesecev, po navodilih proizvajalca tekočine.
- Preveri vse vijake na kolesu in če nisi prepričan kako zategnjeni morajo biti, preveri navodila proizvajalca.
V tem času kar nekaj kolesarskih servisov deluje. V popravilo jim je mogoče poslati dele, kot je na primer vzmetenje, ali pa brezstično dostaviti celo kolo.