En teden dela v virtualni resničnosti negativno vpliva na produktivnost
Študija, v kateri so sodelovali raziskovalci UP FAMNIT, razkriva, da ima delo v virtualni resničnosti (VR) bistveno slabši vpliv na produktivnost ljudi v primerjavi z delom v fizičnem pisarniškem okolju.
Zadnje čase se veliko govori o virtualni resničnosti ali VR-ju. Velika tehnološka podjetja kot sta Microsoft in Meta vlagata velike vsote denarja v njen razvoj. Cilj je, da bi se delo v prihodnosti deloma ali morda v celoti preselilo v VR okolje. Nova študija kaže, da to morda ni najboljša rešitev.
Maheshya Weerasinghe, Klen Čopič Pucihar in Matjaž Kljun z Oddelka za informacijske znanosti in tehnologije UP FAMNIT so z raziskovalno skupino še desetih raziskovalcev prišli do pomembnih znanstvenih izsledkov. Ti prispevajo k postavljanju temeljev za nadaljnje raziskave z jasnim poudarjanjem trenutnih pomanjkljivosti in prepoznavanje priložnosti za izboljšanje izkušenj dela v VR.
Članek z naslovom “Quantifying the Effects of Working in VR for One Week” bo kot del konference IEEE ISMAR 2022 objavljen v reviji IEEE TVCG (IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics). Revija zajema prispevke s področja računalniške grafike, informacijske in znanstvene vizualizacije, vizualne analitike, virtualne in prilagojene resničnosti, s poudarkom na teoriji in algoritmih.
Članek je pridobil tudi pozornost revije New Scientist, najbolj priljubljene tedenske znanstvene in tehnološke publikacije na svetu. Revija iz znanstvenega vidika pokriva mednarodne novice in postavlja obsežna vprašanja o življenju, vesolju in o tem, kaj pomeni biti človek.
Nižja produktivnost, slabše počutje in povečana anksioznost
“Nova študija dokazuje, da imajo ljudje, ki delajo polni delovni čas v okolju virtualne resničnosti, nižjo produktivnost in slabše počutje ter povečano anksioznost. Raziskava kaže, da kljub temu, da podjetja, kot sta Microsoft in Meta, lastnik Facebooka, veliko vlagajo v VR, tehnologija še ni pripravljena za razširjeno uporabo na delovnem mestu. Nekateri ljudje je morda nikoli ne bodo mogli učinkovito uporabljati,” je povzel Matthew Sparkes za New Scientist.
Glede na omejitve trenutne tehnologije in dejstva, da VR zagotavlja navidezni približek realnega okolja, raziskovalci niso pričakovali, da bo delo v VR okolju preseglo učinkovitost dela v fizičnem okolju. To potrjujejo tudi rezultati. Dva udeleženca sta že tekom prvega dne prekinila sodelovanje v raziskavi zaradi migrene, slabosti in anksioznosti.
Po drugi strani pa so izsledki študije kazali v smer, da udeleženci postopoma premagujejo negativne prve vtise in začetno nelagodje. To bi lahko služilo kot izhodišče za prihodnjo optimizacijo VR sistemov. Celoten članek je na voljo tukaj.
Konferenca IEEE ISMAR privablja vodilne svetovne raziskovalce tako iz akademskega sveta kot iz industrije. Letošnja, že 21. po vrsti, pa bo prvič potekala v Jugovzhodni Aziji, v Singapurju, od 17. do 21. oktobra, 2022, v hibridni izvedbi.
STA
Arhiv DOSTOP.si