GlasbaSpekter

Insta glasbeniki nam krojijo modo

Pri tvojem najljubšem izvajalcu te zagotovo ne pritegne le glasba, ki jo ustvarja, temveč tudi spektakularen šov, ki ga priredi na koncertu, in njegov stil, po katerem si se v najstniških letih z veseljem zgledoval.

Si si morda omislil “najkice” Air Jeezy, ker jih oblikuje in nosi Kanye West? Ali si si na smrt želela torbico Louis Vuitton, s katero je Rihanna zažigala na rdeči preprogi? Glasbeniki nedvomno v veliki meri vplivajo na modne trende, ki obnorijo svet.

Ne vplivajo zgolj na svoje oboževalce, temveč na celotno modno industrijo. Nekdaj je na modno industrijo zelo vplival Kurt Cobain, “frontman” enega izmed največjih grunge bendov, Nirvane. V devetdesetih letih je oblikovalec Marc Jacobs, ki je takrat še delal za oblikovalca Perryja Ellisa, zasnoval kolekcijo, močno zastavljeno po vzoru pevčevega stila. Jacobs pa ni bil edini, ki se je zgledoval po Cobainu, saj je inspiracijo pri njem poiskal tudi Gucci. Še dandanes je inspiracija, saj je prav on bil tisti, ki je nase poveznil strgane kavbojke, majico in pleteno jopo ali flanelasto srajco.

So največji modni influencerji hiphoperji in raperji?

Do prvega sodelovanja med športno znamko in glasbeniki je prišlo med Adidasom in hiphoperji Run-DMC. Ti so leta 1986 izdali album Raising Hell, na katerem je bila pesem My Adidas. Na koncertu so pred izvajanjem omenjenega hita oboževalce pozvali k dvigu čevljev v zrak. Nemška korporacija je bila nad številom njihovih adidask tako navdušena, da je skupini ponudila pogodbo, vredno milijon dolarjev, in linijo, izdelano zanjo.

Run-DMC pa niso edini glasbeniki, ki so razvili plodno sodelovanje s športno znamko. Kanye West je namreč v letu 2009 postal prvi nešportnik, s katerim je Nike podpisal pogodbo za sodelovanje. Njegova linija superg Nike Air Yeezy je še danes ena izmed najvplivnejših na svetu. V istem letu pa ni sodeloval zgolj z Nikejem, temveč je za Louisa Vuittona oblikoval tudi prvo kolekcijo obutve.

Najprej bogata glasbena kariera, nato še dizajnerska

West, ki ga je modni svet vedno privlačil, pa se ni ustavil pri oblikovanju športne obutve. 1. oktobra 2011 je na pariškem tednu mode prvič ugledala luč njegova ženska kolekcija visoke mode DW Kanye West. Požela je mešane odzive.

Kanye ni bil prvi, ki je osnoval svojo lastno modno znamko. Prvi, ki so svoje ime proslavili v modnem svetu, so bili člani hiphop skupine Wu Tang Clan. Njihov producent Oli “Power” Grant je sicer začel oblikovati že v začetku devetdesetih let, a ni doživel večjega uspeha. Vse se je spremenilo z izdajo njihovega prvega albuma “Enter The Wu-Tang: 36 Chambers” v letu 1995, ki je “zacementirala” velik potencial modne kolekcije. Kmalu je doživela velik uspeh. Sledilo odprtje kar štirih trgovin znamke Wu Wear v New Yorku, Los Angelesu, Atlanti in Virginii.

Le štiri leta kasneje je leta 1999 svojo modno linijo Rocawear izdal tudi hiphoper Jay Z, ki je tako kot Wu Wear ustvarila kulturno in modno sceno za oboževalce hiphopa.

Modne kariere pa si niso ustvarili samo hiphoperji in raperji. Nekdanja pop zvezdnica in “spajsica” Victoria Beckham je leta 2008 na newyorškem tednu mode predstavila kolekcijo Victoria. Tri leta kasneje pa je požela še večji uspeh, saj je na britanski podelitvi nagrad mode osvojila naziv oblikovalke leta.

Odmevne modne kampanje

Modni velikani, kot so Dior, Versace in Cavalli, v svoje modne kampanje in oglase ne vključujejo le manekenk, temveč tudi uspešne izvajalke. Lady Gaga je v letu 2013 bila obraz Versacejeve jesenske in zimske kolekcije. S svojimi platinastimi dolgimi lasmi ter močnim in neizraznim obrazom je močno spominjala na Donatello Versace. Tako je na fotografijah združila preteklost in prihodnost znamke.

Rihanna je prvi temnopolti model, ki je predstavljal Diorjevo modno kampanjo.

Zgodovino je v letu 2015 skupaj z Diorjem spisala Rihanna. Postala je prvi temnopolti model, ki ga je Dior predstavil na naslovnici in kot glavni obraz modne linije. Kolekcijo “Sweet Garden IV” je oglaševala tako s fotografijami kot tudi z videom, snemanim v Versaillesu. V tem je bila premierno predvajana tudi njena pesem “A night” s takrat še prihajajočega albuma R8.

Za obraz nove pomladno poletne kolekcije 2015 je Cavalli izbral Nicki Minaj. Bil je mnenja, da uteleša moderno ženstvenost Cavallijeve ženske. Želel si je senzualno žensko, ki se zaveda svojega telesa in je ni strah pokazati svojih oblin. V oglasih je popolnoma transformirana in v slogu glamuroznih sedemdesetih let.

Evforija K-pop določa modne trende

K-pop, ki ima svoje korenine v devetdesetih letih, je južnokorejska glasbena zvrst, ki je mešanica popa, rapa, elektronske glasbe in še drugih. V zadnjih dveh letih je postal globalni fenomen in pridobil številne oboževalce po vsem svetu. Ti se po svojih idolih zgledujejo tudi v stilu, za katerega so značilne žive in fluorescentne barve, drzni potiski na oblačilih in nenavadni modni dodatki.

Z globalizacijo tako moških (BTS in EXO) kot ženskih skupin (Blackpink in Twice) K-popa vpliv na modne smernice strmo narašča. Korejski oblikovalci kot Chrome Hearts in Moscino pa so opazili veliko povečanje zanimanja za svoja oblačila, odkar so začeli oblačiti zvezdnike K-popa. Skupine na oboževalce vplivajo tudi z računi na Instagramu in Twitterju ter tudi številnimi vlogi na YouTubu.

Njihov značilni stil pa ni prepričal zgolj oboževalcev, ki jih želijo posnemati, temveč tudi modni svet. Vogue je Sehuna, člana skupine EXO, imenoval za najboljše oblečenega moškega na letošnji majski modni reviji Louisa Vuittona.

Pomemben je tudi vpliv Instagrama

Sodobni glasbeniki so na družbenih omrežjih mogočni influencerji, ki se svetu predstavljajo z unikatnim in tudi sponzoriranim stilom. Njihove fotografije pa lahko konkurirajo tistim v modnih revijah. Trenutno je eden izmed največjih raper Lil Uzi Vert, ki je najprej modni influencer, šele nato glasbenik. Beyonce je zadnji album izdala leta 2016, a še vedno predseduje tudi na Instagramu z več kot 130 milijoni sledilcev in objavlja profesionalne fotografije “outfitov”, ki vplivajo na milijone oboževalk.

Glasbeniki z največ stila imajo na družbenih omrežjih tudi največ sledilcev. Zato je dandanes zanje še toliko bolj nujno, da zgradijo moden, osebni slog, ki bo navdihoval tako poslušalce kot tudi modne dizajnerje. Prav to namreč vodi do hitrejšega podpisa pogodbe za album in globalnega uspeha.

 

Martina FRANGEŽ
 Pixabay

Sorodni članki

Back to top button