Kulsko

Kako prepričati delodajalca?

Iščeš zaposlitev, te čakajo razgovori pa ne veš, kako se na njih pripraviti?

Si iskalec poletnega dela ali pa absolvent, ki želi pridobiti več delovnih izkušenj, katere ti bodo koristile pri poznejšem iskanju zaposlitve? Spodnji nasveti ti lahko koristijo, da prepričaš svojega bodočega šefa, zakaj naj povabi na razgovor in zaposli ravno tebe.

Kako napisati življenjepis in kako se obnašati na razgovoru?

Kratko in jedrnato

Življenjepis napiši kratko in jedrnato, saj bodo pomembne informacije in podatki tako hitro opazni. Izpostavi izkušnje, ki jih bo delodajalec iskal pri novem zaposlenem. Bodi ponosen na svoje dosežke in jih v življenjepisu omeni. Naj bodo formalni ali neformalni, vsak dosežek in izkušnja, ki jo je prinesel, je dodaten plus.

Motivacijsko pismo

V kopici pisem, ki jih delodajalci prejmejo, naj jih tvoje prepriča. Že v prvih vrsticah izpostavi svoje najboljše kvalitete, ki jih delodajalec išče. Prepričaj delodajalca, da s tabo tvega najmanj – to pomeni, da poskušaš najbolj ustrezati zahtevam dela in okolja. V pismu ga prepričaj, zakaj mora ravno tebe povabiti na razgovor. V zapisanem pokaži tudi, da si se o podjetju pozanimal oziroma, da delovanje podjetja poznaš. Delodajalcem to zelo laska in večja verjetnost je, da te povabijo na razgovor.

Ne pošiljaj istega življenjepisa in motivacijskega pisma vsem delodajalcem! Vedno ju prilagodi, da najbolj ustrezata iskanim pogojem posameznega delodajalca. Preden ju pošlješ, ju vedno še enkrat preberi – slovnične napake ne izgledajo dobro v očeh delodajalcev.

Življenjepis je prepričal, vabljen si na razgovor, kaj pa sedaj?

Pozanimaj se o delodajalcu pred razgovorom

Preveri, kakšne usluge ponuja delodajalec, kdo so njihovi poslovni partnerji, s čim vse se ukvarjajo, zapomni si najpomembnejša imena, ki predstavljajo podjetje, poišči njihove najpomembnejše dosežke. Poznavanje, kako podjetje deluje, je velik plus na razgovoru.

Prav tako se pozanimaj o njegovih zahtevah in pričakovanjih ter ga prepričaj, da ravno ti ustrezaš tem zahtevanim kompetencam, da si oseba, ki se bo ujela s kolektivom in delodajalcu prinesla največ. Bistvo je, da delodajalcu ponudiš tisto, kar želi.

Telesna govorica

Poleg samega (verbalnega) izražanja, je pomembna tudi telesna govorica. Stisk roke na začetku in koncu razgovora naj bo močan in prijazen. Nikakor ne podaj roke “mlahavo”. Prav tako ne govori pretiho ali preglasno, ampak svoj govor prilagodi prostoru, v katerem si. Na razgovor pridi nasmejan, sproščen, entuziastičen, iskren in najpomembnejše – samozavesten. Vse skrbi pusti na hodniku in v prostor, kjer poteka razgovor, vstopi osredotočeno. V primeru, da postaneš nervozen, se osredotoči na to, kaj govori sogovornik in ne razmišljaj, kaj bi lahko odgovoril sam. Tako lahko kakšno vprašanje, ki ti ga poda delodajalec, preslišiš ali odgovoriš povsem “naučeno”, delodajalec pa bo začutil tvojo nervozo, kar bo morda vplivalo na odločitev, da te zaposlijo.

Težka vprašanja – kako odgovoriti na njih?

Kot del izbire, delodajalci pogosto postavljajo težka vprašanja, ki nam lahko hitro vzamejo motivacijo in nas spravijo v dilemo. Na njih odgovarjaj samozavestno in odločno.

“Dobil bom to službo!”

Po opravljenem razgovoru, bodi prepričan, da boš dobil službo. Za seboj pusti občutke, da si delovno mesto zares želiš in zaslužiš, in s tem sogovornike napolni z optimizmom. Ko smo osredotočeni in usmerjeni v uspeh, se ta tudi zgodi!

Tudi ti lahko kaj vprašaš

Zagotovo tudi tebe zanima kaj, kar delodajalec pri razgovoru ni omenil. Ko postaviš vprašanje, ga postavi tako, kot da te zares zanima in zato, ker bi bili skeptični. Na vprašanja se lahko pripraviš že pred razgovorom – pripravi si nekaj vprašanj, ki bodo na mestu in bodo pokazala, da si res zaslužiš službo.

Najbolj pomembno je torej, da delodajalcu ponudiš to, kar išče. Da napišeš življenjepis in motivacijsko pismo tako, da tvoje izkušnje in lastnosti izstopajo iz množice, ki jih delodajalci prejmejo. Ko si povabljen na razgovor pa nastopiš samozavestno, iskreno in prepričano vase. Če verjameš, da lahko delodajalcu ponudiš vse in še več, kar išče, bo to verjel tudi on in služba bo zagotovo tvoja!

 

Vse o poslovnem bontonu si lahko prebereš v naši novici “Poslovni bonton – kaj je in čemu služi?“.

 

ikona pisec Zveza Škis
ikona fotograf Pixabay

Sorodni članki

Back to top button