Delo

Poslovni bonton – kaj je in čemu služi?

Se sploh zavedaš pomembnosti poslovnega bontona?

Že prvih nekaj sekund srečanja s poslovnimi partnerji, z bodočim delodajalcem ali sodelavci je lahko usodnih. Zraven znanja, izkušenj in izobrazbe so prav tako pomembni videz, način govora in energija, ki jo izžarevamo.

Ko slišimo besedo bonton se verjetno najprej spomnite na pravila vedenja pri jedi. V resnici pa z besedo bonton zajemamo prav vsa pravila spodobnega vedenja v družbi. Gre za splošne konvencionalne oblike obnašanja, ki veljajo v določenem okolju.

Bonton je torej niz nepisanih pravil, ki veljajo za posameznika, socialne situacije in odnose. V poslovnem svetu dobra poslovna etiketa pomeni, da se profesionalno in pravilno izražamo, ko sodelujemo z drugimi v svojem poklicu. Poslovni bonton je dragocen nabor spretnosti, s katerimi posameznik izstopa od drugih, si poveča možnosti za uspeh.

Ali ženska v poslovnem svetu res lahko plača moškemu kosilo? Zakaj ne smemo polizati kavne žličke? Kako pravilno jemo kruh? Kdaj na kosilu oz. večerji je pravi trenutek za pozdravni nagovor oziroma zdravico? Kdo že stopi prvi v dvigalo? Ali lahko mlajši ponudi starejšemu tikanje? Kdo prvi poda roko pri rokovanju?

Ste znali odgovoriti na zgoraj postavljena vprašanja? Veste kaj je prav in kaj se spodobi? Kdor obvlada poslovni bonton bi zagotovo znal odgovoriti.

Pomen poslovnega bontona v zadnjih letih vedno bolj narašča. Vedno bolj zaželjeno je, da poznate osnove poslovnega bontona. Ravno v poslovnem svetu so odnosi, ki jih gradite najbolj kritični za uspeh. Vzpostavitev dobrega odnosa je pomembna, če želite napredovati v svoji poklicni prihodnosti, prevzeti nove stranke, navdušiti šefa ali skleniti dober posel.

Obvladanje poslovnega bontona v kombinaciji s socialnimi in čustvenimi kompetencami je danes konkurenčna prednost tako za zaposlenega kot podjetje. V poslovnem svetu so ljudje z dobrim poznavanjem bontona nagrajeni za svoje profesionalne in vljudne spretnosti. Obvladanje poslovnega bontona v kombinaciji s socialnimi in čustvenimi kompetencami je danes konkurenčna prednost tako za posameznika zaposlenega kot podjetje.

Rokovanje na razgovoru
Prvih nekaj sekund srečanja z bodočim delodajalcem je lahko usodnih.

 

Držite se teh dveh nasvetov:

  1. Na sestanek pridite pravočasno (ali prej) in bodite na sestanek pripravljeni. Tako so vaše možnosti boljše, da navdušite svojega nadrejenega kot zaposleni, ki zamudi na sestanek, in pozabi prinesti celo svoje pisalo. Tisti, ki ponazarjajo dober poslovni bonton, dokazujejo, da spoštujejo svoj položaj, službo, sodelavce in resno obravnavajo njihovo delo. Kot taki ti posamezniki pridobijo spoštovan ugled in napredujejo v svoji karieri.
  2. Če drugi govorijo, jim posvetite vso pozornost in vzpostavite stik z očmi, da jim date vedeti, da ste vključeni v pogovor. To je znano kot aktivno poslušanje. Ko se boste vključili v pogovor, bodite jasni, kratki in jedrnati ter se izogibajte žargonu, ki ga drugi ne bi razumeli. Dodajte nasmeh in stisk roke, da bodo drugi spoznali, da ste pripravljeni za profesionalno sodelovanje.

 

Poslovni bonton sega pa čez štiri zidove pisarne. Ko se morate udeležiti poslovnega kosila ali večerje, je pomembno, da se držite standardov etikete, ki se nanašajo na obnašanje za mizo, in poslovnega bontona.

Ni dovolj, če poznamo pravila bontona ali se jih morda celo naučimo na pamet in jih uporabljamo vedno v eni in isti obliki. Veliko pomembneje je, da razvijemo občutek, kaj je primerno za nas, našo osebnost, naš položaj in naše področje dela znotraj podjetja.

Najpomembnejša pravila poslovnega bontona boste lahko spoznali na 2. študentski konferenci, 16. aprila v Vetrinjskem dvoru. Svoje znanje bo tam delila mednarodno priznana strokovnjakinja s področja diplomatskega in poslovnega protokola gospa Bojana Košnik Čuk, ki zagovarja stališče, da nam poznavanje pravil lepega vedenja omogoča, da se samozavestno in s tem uspešneje odločamo v različnih poslovnih situacijah.

 

David BOHAR
 freepik.com

Vir
Financezaposlitev.netodkrito.siWikiPedia

Sorodni članki

Back to top button