Kako se obvarovati prevar s skrito naročnino (subscription trap)?
V zadnjem času se vedno pogosteje pojavljajo primeri lažnih nagradnih iger, ampak z nekoliko drugačnim “razpletom”, kot smo ga bili vajeni.
Tokrat želijo nepridipravi od tebe izvabiti številko kreditne kartice in te naročiti na trivialno storitev, ki je ne potrebuješ. Sprva simbolični znesek 1 € se po nekaj dneh spremeni v mesečno naročnino v znesku tudi do 100 €, ki se vsak mesec trga s tvoje kreditne kartice.
Sumljive ponudbe in nagradne igre preprosto ignoriraj.
Na kak način te prevaranti prelisičijo?
Najpogosteje se uporabniku pri obisku določenih spletnih strani pojavi opozorilo (Vaša naprava vsebuje viruse!) ali pa celo prejme SMS sporočilo (Čaka te 1 fotografija), ki vsebuje povezavo. Dogaja pa se tudi, da se pozornost uporabnika pritegne z lažnimi novicami ali elektronskim sporočilom Pošte Slovenije o čakajočem paketu. Klik na povezavo pelje na novo spletno stran, ki te skuša zavesti, da si ali boš brezplačno prejel drag telefon. Včasih pa pot do “ponudbe za telefon”, vodi tudi prek t.i. lažnih novic (včasih podkrepljenih z neavtoriziranim navajanjem znanih oseb), objavljenih na Facebooku.
Nato sledi precej trivialen kviz oz. “raziskava”, ki ne glede na odgovore ponudi vedno isti končni rezultat – prejel boš neverjetno ponudbo za telefon višjega cenovnega razreda (Samsung ali iPhone) za samo 2 evra (zneski so različni, tudi glede na geografski izvor uporabnika). Odvisno od države izvora, so na koncu vidne tudi očitno lažne Facebook objave srečnih nagrajencev, ki naj bi te prepričale, da gre za legitimno ponudbo.
V naslednjem koraku pričneš vpisovati kontaktne podatke, spodaj pa te že čaka drobni tisk. Ta pravi, da telefona ne boš dobil avtomatično. Temveč boš s plačilom v višini 2 € zgolj pridobil pravico do sodelovanja v nagradni igri. Istočasno bo pa bo to veljalo kot preizkusna “naročnina”, ki se bo po 6-ih dneh spremenila v mesečni obrok, ki velja do preklica. Znesek naročnine za storitev se giblje med 80 € in 100 € na mesec.
Zadnji korak je vnos številke kreditne kartice. Tukaj je tudi prvič v drobnem tisku navedeno ime storitve, na katero se dejansko naročaš.
Odjava ni tako enostavna
V drobnem tisku sicer navajajo, da se uporabniki lahko kadarkoli odjavijo od naročnine, tako da kontaktirajo njihovo podporo uporabnikom. Vendar pa odjava velja šele od naslednjega meseca naprej. To pomeni, da ti že zaračunane naročnine ne bodo vrnili.
Pri kontaktiranju njihove podpore pa imajo uporabniki različne izkušnje. V nekaterih primerih so jim zelo hitro odgovorili in prekinili naročnino, drugi uporabniki pa spet poročajo, da je izjemno težko stopiti v kontakt z njimi in da so zahteve po preklicu naročnine dostikrat spregledane.
Na portalu Buzzfeed so objavili obsežno reportažo o tovrstnih prevarah in navajajo, da naj bi bilo za večino teh prevar odgovorno ameriško podjetje Ad inc.
Najučinkovitejši ukrep? Ignoriraj super ponudbe!
Če prejmeš tovrstne reklame, jih enostavno ignoriraj in ne klikaj na povezave ter ne izpolnjuj obrazcev za prejem telefonov v nagradnih igrah ali anketah.
Če pa si že vnesel podatke kreditne kartice, pa najprej poskušaj prek portala odjaviti naročnino. Če boš neuspešen, pa se obrni na banko in podaj finančno reklamacijo (t.i. chargeback zahtevek) oz. v skrajnem primeru prekliči kreditno kartico.