Potovanje

Kakšne pravice ti pripadajo na vožnji z vlakom po Sloveniji ali EU?

Tako na vlaku do Bruslja kot do Ljubljane zate veljajo pravice potnikov v železniškem prometu. Preveri, kakšne so in ne trpi zamud ali drugih nevšečnosti, pred katerimi si zaščiten.

Za pravice potnikov, ki z vlaki potujejo po EU in po Sloveniji s Slovenskimi železnicami, je poskrbljeno z Uredbo o pravicah in obveznostih potnikov v železniškem prometu, ki jo lahko najdeš tukaj. EU je namreč določila pravice potnikov za potovanja z letalom, vlakom, avtobusom in ladjami, ki potnike ščitijo.

Toda pojavi se problem, saj večine pravic potniki sploh ne poznamo. Tako je vsaj pokazala raziskava Eurobaromater o pravicah potnikov. Izmed 28 tisoč anketiranih iz Evropske Unije, jih samo 8 odstotkov pozna pravice v železniškem prometu in izmed tisoč anketiranih Slovencev, jih samo 11 odstotkov ve, da je EU vzpostavila pravice za potniške pravice za železniški prevoz.

Kakšne so te pravice in zakaj so pomembne?

Vsakemu se lahko zgodi, da njegov vlak zamuja, se izgubi ali poškoduje njegova prtljaga, je vlak odpovedan in podobno. Če na primer vlak zamuja od ene do dveh ur, potem ti pripada odškodnina v vrednosti 25 odstotkov vozovnice, če zamuja več kot dve uri, pa 50 odstotkov. Lahko se odločiš tudi, da vlaka ne boš več čakal in zahtevaš povračilo cene celotne vozovnice za del poti, ki ni bil opravljen. Seveda ti naj bi to ponudnik obrazložil in dodelil sam, ampak če svojih pravic ne poznaš, ne boš vedel, če se tega drži.

vlak, slovenske železnice, potovanje z vlakom, pravice potnikov na vlaku, potniki, potnik, pravice na vlaku, Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije, pravice potnikov, na pot z vlakom, kakšne pravice mi pripadajo na vlaku, Evropska unija, EU, pritožbe na vlaku, pritožbe, kako vložiti pritožbo za vlak, železniški ponudnik, slabe razmere na vlaku, zamujanje vlaka, odškodnina vlak,
Pravice potnikov v železniškem prometu lahko preveriš tudi, medtem ko čakaš na vlak.

Ob zamudi, večji od ene ure, ti pripada tudi hrana (prigrizek) in osvežilna pijača. Če je potrebna prenočitev, mora ponudnik poskrbeti zanjo. Če bi se ti na primer zgodilo, da vlak na progi obtiči, ti je ponudnik dolžan nuditi prevoz do železniške postaje ali alternativne točke odhoda ali do končnega cilja, če je možno. Uredba sicer še posebej ščiti tudi invalidne osebe in osebe z omejeno mobilnostjo.

Pred vlaganjem pritožbe dobro preberi droben tisk

Najbolje je, da se pred naslednjim potovanjem z vlakom vsaj delno pozanimaš o tem, kakšne pravice ti pripadajo. Če bi se rad pritožil, pa uredbo podrobno preveri, saj obstaja za skoraj vsako stvar kakšna izjema. Odškodnina za zamujen vlak ti na primer ne pripada, če ponudnik nanjo ni imel vpliva. Ne boj se pa pritožiti, če se je nekaj zgodilo in ponudnik železniškega prevoza ni ravnal pravilno. Pritožiš se na ponudnika, nadaljnje pa je odgovorna Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije. Tja se torej obrneš, če meniš, da ti nekaj pripada, ponudnik železniškega prevoza pa ima drugačno mnenje. Agencija bo odločila, kdo ima prav.

Tukaj lahko preveriš še pravice potnikov v avtobusnem prevozu, kmalu pa boš lahko prebral tudi, kakšne so v letalskem prometu.

 

Mojca KUPČIČ
Pixabay

Mojca Kupčič

Novinarka

Sorodni članki

Back to top button