Potovanje

Koliko veš o svojih pravicah, ko potuješ z letalom? Ti pripada odškodnina?

Potovanja z letali so vedno pogostejša, nenazadnje je to najhitrejši način potovanja na velike razdalje. Slovenci svoje pravice v letalskem prometu poznamo malo bolje kot v avtobusnem ali železniškem, ampak kljub temu samo 15 odstotkov Slovencev ve, da obstajajo.

Raziskava Eurobarometer o pravicah potnikov je anketirala okoli 28 tisoč ljudi iz EU o poznavanju svojih pravic, ko potujejo. Izkazalo se je, da svoje pravice najbolje poznajo na letalu, prav tako so se najpogosteje pritožili, če se jim je krivica zgodila na letalu. Ampak to na žalost ne pomeni veliko, saj pravice potnikov v letalskem prometu vseeno pozna samo 14 odstotkov anketiranih.

Kaj se zgodi, če zamudiš povezovalni let, če pride do odpovedi ali večje zamude leta?

Vse to določajo pravice potnikov v letalskem prometu, ki jih je določila EU, najdeš jih lahko tukaj. Med pomembnejšimi stvari, ki se jih splača zapomniti, preden greš na naslednji let, so:

  • Če si zaradi zamud letov zamudil povezovalni let, ti pripada odškodnina, če so bili vsi leti del ene rezervacije in če za zamudo niso krive izjemne okoliščine. To so okoliščine, na katere letalski prevoznik ne mora vplivati, na primer vremenske razmere.
  • Če ti let prekličejo nekaj ur prej, ti pripada odškodnina za vozovnico za tisti del poti, ki ga nisi opravil. Če že čakaš na letališču, ti pripadata tudi dva brezplačna telefonska klica, smsa ali elektronska sporočila, glede na čas čakanja, pa tudi hrana in osvežilna pijača.
  • Če si na cilj prispel več kot tri ure kasneje, kot bi moral, ti spet pripada odškodnina, ampak ponovno ne v primeru izjemnih okoliščin. Če si na cilj prispel kasneje zaradi tega, ker je bilo letalo več kot dve uri pozno, ko je prihajalo, ti ob čakanju na letalo pripada tudi potrebna oskrba. To je hrana, pijača in če je potrebno, tudi namestitev. Kljub temu ti pripada za pozen prihod na cilj še finančno nadomestilo.
  • Pritožbo vedno najprej pošlješ letalskemu prevozniku. Če v dveh mesecih ne prejmeš odgovora ali pa z njim nisi zadovoljen, se pritožiš pri nacionalnem organu v državi, v kateri so bile tvoje pravice kršene. V Sloveniji je to Javna agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije. 
potovanje z letalom, letalo, letenje, pravice potnikov, eurobarometer pravice potnikov, pravice na letalu, odškodnina za zamujen let, odškodnina za povezovalni let, odškodnina za preklican let, odškodnina, odhodni let, povratni let, kam se pritožiti za odškodnino na letalu, uveljavljenje pravic potnikov, letalska družba, letalske družbe
Če predolgo čakaš na let, ti pripada odškodnina, razen v primeru izjemnih okoliščin.

Kdaj se uveljavljajo pravice potnikov?

Pravice potnikov v letalskem, železniškem in avtobusnem prometu je določila EU. Če nisi prepričan, da te pravice zate veljajo, ker potuješ izven EU, najprej preveri, kje ima letalska družba sedež. Če ga ima znotraj EU, namreč sploh ni dileme, ta pravila morajo veljati. Če ga nima, pa pravice še vedno veljajo, če let poteka na letališče znotraj EU ali z letališča v EU v državo zunaj EU. Dovolj je torej, če je eno letališče v EU.

Pazi še na to, da gledaš na odhodni in povratni let kot na ločena leta, četudi sta bila rezervirana skupaj. Če si kupil vozovnico za oba leta pri enem ponudniku, morda to ni tisti, ki opravlja oba leta. Če je bilo z letom kaj narobe, se pa moraš pritožiti na tistega, s katerim si letel in ne tistega, pri katerem si karte kupil.

Tukaj lahko preveriš še pravice potnikov v avtobusnem prevozu, na tej povezavi pa v železniškem.

 

Mojca KUPČIČ
Pexels

Mojca Kupčič

Novinarka

Sorodni članki

Back to top button