Življenjski slog

(Pre)hitri in (pre)drzni vozniki

Od skoraj 300 voznikov, ki so se preizkusili v vožnji na simulatorju vožnje DRAJV, so se najbolje odrezali Celjani, najšibkejšo vožnjo pa so prikazali vozniki na skrajnem severovzhodnem delu države. Pri vožnji sicer prepoznajo nevarno situacijo v prometu, vendar pa se nanjo ne odzovejo ustrezno oziroma se trku ne uspejo izogniti zaradi prevelike hitrosti.

Gre za rezultate Turneje mobilnosti, ki je pod okriljem Zavarovalnice Triglav lani potekala po desetih slovenskih mestih. Turneja mobilnosti je potekala v Celju, Kraju, Novi Gorici, Mariboru, Murski Soboti, Novem mestu, Ljubljani, Postojni, Krškem in Kopru. S pomočjo simulatorja vožnje DRAJV so po različnih regijah testirali, kako se vozniki odzivajo v nekaterih nepredvidljivih situacijah. Prav tako je vsakega voznika spremljal učitelj vožnje, ki je pokomentiral napake in jim predlagal ukrepe za varnejšo vožnjo.

Podatki simulacije DRAJV kažejo, da vozniškega izpita ne bi opravila 2 voznika od 3.

»V okviru Turneje mobilnosti smo tako med drugim testirali, kako se vozniki odzovejo na napake drugih udeležencev v prometu. Kako se znajdejo v križiščih in kaj na primer storijo v primeru, ko jim pred avto nenadoma skoči otrok. Le tretjina voznikov z daljšim stažem bi uspešno opravila izpitno vožnjo, čeprav jih je precej prepričanih, da so odlični vozniki. Odstotek tistih, ki bi s prikazano vožnjo opravili vozniški izpit, pa je višji pri voznikih, ki imajo enega ali več otrok,« je rezultate na kratko povzela Ana Cergolj Kebler, vodja projektov cestne preventive v Zavarovalnici Triglav.

(Pre)hitri in (pre)drzni vozniki, DRAJV, CPP, vožnja, varnost na cesti, akcija, prometno statistiko, Ponovno na izpitno vožnjo, Turneje mobilnosti
Turneja mobilnosti je potekala po desetih slovenskih mestih.

Številni bi ponovili izpitno vožnjo

Da bi se lahko vozniki preizkusili še na zanje bolj »domačem terenu«, so se iz virtualnega okolja simulatorja v okviru akcije Ponovno na izpitno vožnjo v največji slovenski zavarovalnici preselili še na ceste. Odziv je bil odličen, saj se je na ponovitev izpitne vožnje prijavilo več kot 1.600 voznikov. Izmed  izžrebancev, ki so lahko skupaj z izkušenim učiteljem vožnje podoživeli izpitno vožnjo. Bi jih vozniški izpit uspešno opravila manj kot polovica. To je boljši rezultat kot na Turneji mobilnosti, kjer dva od treh voznikov vozniškega izpita ne bi opravila.

In katere so bile najpogostejše napake voznikov na cesti? Na prvem mestu je bila prekoračitev hitrosti. Sledijo pa neupoštevanje prometnih znakov in pravil, napačno razvrščanje in nepravilna uporaba smernih utripalk v krožiščih. Veliko voznikov pozablja tudi na dejstvo, kako pomembna je priprava na vožnjo. Pri čemer ne gre le za varnostni pas in ustrezno nastavitev ogledal, pač pa je treba denimo paziti tudi na to, kaj vse je med vožnjo na (zadnjih) sedežih.

Nad črno prometno statistiko

(Pre)hitri in (pre)drzni vozniki, DRAJV, CPP, vožnja, varnost na cesti, akcija, prometno statistiko, Ponovno na izpitno vožnjo, Turneje mobilnosti
COPS@road.

Po podatkih policije se je v letu 2019 v Sloveniji zgodilo 18.826 prometnih nesreč, v katerih sta življenje izgubili 102 osebi, 796 je bilo hudo telesno poškodovanih in 6.698 lažje telesno poškodovanih. Najpogostejši vzrok prometnih nesreč je bila neprilagojena hitrost in nepravilni premik z vozilom.

Ta dva pereča izziva v prometu s postavitvijo inteligentnih cestnih sistemov že od leta 2015 uspešno nagovarja Zavarovalnica Triglav. Doslej so po Sloveniji v sklopu akcije Skupaj za prometno varnost postavili že 56 prikazovalnikov hitrosti in 24 sistemov za preprečevanje trkov na nepreglednih odsekih COPS@road ter prav tolikšno število sistemov za opozarjanje na nevarnost prihoda vlaka na zgolj pasivno zavarovanih prehodih ceste čez železniško progo COPS@rail.

 

Zavarovalnica Triglav
Zavarovalnica Triglav

V Zavarovalnici Triglav so prepričani, da lahko s pomočjo inteligentnih cestnih sistemov in z načrtnim ozaveščanjem in izobraževanjem voznikov – na podlagi analize njihovega vedenja v različnih kritičnih trenutkih – črno statistiko izboljšajmo. Osredotočenost na dogajanje v prometu in pravilne reakcije v kritičnih trenutkih namreč lahko rešijo življenje. Poleg prakse pa je za zmanjšanje vozniških napak zelo pomembno tudi obnavljanje znanja cestno prometnih predpisov, ki je v ospredju spletnega portala Vozimse.si. Ne le zato, ker to znanje pri voznikih z leti opeša, pač pa se z leti spreminjajo tudi predpisi in infrastruktura.

 

Tagi

Uredništvo DOSTOP.si

Administrator portala DOSTOP.si.

Sorodni članki

Back to top button
Close
Close