FotoKulskoVideo

Sam svoj šef

Do uspeha te loči le nora ideja, trda volja in veliko vloženega truda.

ŠOUM in tutorji so v okviru meseca izobraževanj, poimenovanega Za karierni push, pripravili prvega izmed treh dogodkov, na katerem smo lahko dobili izkušnje iz prve roke o tem, kako začeti svoje podjetje.

Najbolj odbite ideje se rodijo čisto spontano, ponavadi kar ob kavi ali vrčku piva. Problem pa nastane, ker take ideje skoraj vedno utonejo v pozabo. Študentska organizacija Univerze v Mariboru je zato pripravila predavanje Sam svoj šef, z namenom, da mlade spodbudi k podjetništvu.

 

Podjetnik je detektiv

Najprej smo spoznali Matijo Goljarja, voditelja oddaje Štartaj Slovenija in vodjo Ustvarjalnika. Matija pomaga pri razvijanju mladih idej in zagonu novih podjetij, na Štuku pa je tudi mariborskim študentom skušal olajšati pot v podjetništvo, jih motivirati, navdušiti in dokazati, da se da.

Ali je ideja dobra ali ne, težko ugotoviš na prvi pogled, zato je Matija svetoval, da si takoj postaviš tri vprašanja.

  1. Zakaj je moj produkt boljši od ostalih, kaj lahko z njim naredim, kar z drugimi ne morem?
  2. Komu je mar za izdelek, za koga bo pomemben?
  3. Kakšna je zgodba, ki bo ljudi prepričala, da ga kupijo?

Če se tvoj izdelek od drugih razlikuje v eni posebnosti, si dobil odgovor na prvo vprašanje. Nato se moraš poglobiti v njegovo uporabnost, zato Matija pravi, da »podjetnik nikoli ni marketingar, podjetnik je detektiv«, saj mora vedno iskati rešitve in nove ideje. Na koncu pa moraš okoli izdelka zgraditi zgodbo. »Bolj kot je ideja odštekana, bolj kot izstopa in je posebna, lažje je okrog nje napisati zgodbo,« še svetuje.

Matija je pred polno dvorano Štuk povedal nekaj izjemnih zgodb o uspehu, ki so nastale med njegovim delom. |
Mariah Dolenc, Nastja Kramer in Ciril Komotar so v drugem delu predstavili vsak svojo zgodbo. |
Gostje so odgovorili tudi na nekaj vprašanj študentov. |

     

    Pogum, vztrajnost in zaupanje vase

    V drugem delu smo spoznali tri uspešne slovenske influencerje, ki so imeli idejo, pogum in vztrajnost, da so jo uresničili. V pogovoru s povezovalko Nomi Hrast smo izvedeli več o avtomobilskem vlogerju Cirilu Komotarja, ustanoviteljici podjetja Malinca Nastji Kramer in vlogerki ameriških korenin Mariah Dolenc. Z nami so delili svojo zgodbo vse od začetka, pa do vzponov in padcev. Vsi trije so poudarili, da moraš vztrajati, pozabiti na okolico, ki ti govori, da tega ne zmoreš ter verjeti v svojo idejo.

    Nastja je svoje podjetje ustvarila z najboljšo prijateljico, s katero sta bili prepričani, da jima bo uspelo, čeprav ljudje okrog njiju v to niso verjeli. Ciril je začel snemati ob službi, kar pa je kmalu postalo prenaporno, zato je postal full-time vloger. »Nikoli si nisem mislil, da bom služil s snemanjem videov in to celo v Sloveniji,« nam je zaupal. Na drugi strani pa se je Mariah že od nekdaj želela poskusiti v vloganju, vendar je komaj lani zbrala pogum in to uresničila. Pravi, da je največji izziv ostati aktivna na socialnih omrežjih in se hkrati posvečati družini.

    Pomemben del svojega uspeha pripisujejo pozitivnim odzivom gledalcev in njihovim komentarjem, ki so odlična spodbuda za nadaljnje delo. Če imaš tudi ti idejo, se je ne boj razviti in uresničiti le zato, ker si neizkušen ali pa ker ti prvič ni uspelo. Verjemi vase, zakoplji se v delo in na koncu boš videl rezultate.

    Če želiš izvedeti še več, pa si oglej video iz predavanja na naši FB strani.

     

    https://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGUrška KUR
    https://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGVid JERČIČ
    https://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGMiha HORVAT

    Sorodni članki

    Back to top button