Trendi

Varstvo potrošnikov in vračilo brezhibnih izdelkov

December je čas mrzličnega oglaševanja, popustov in posledično tudi nepremišljenih nakupov. Ali imamo pravico, da si enostavno premislimo in stvar vrnemo nazaj v zameno za menjavo ali vračilo kupnine? Kaj pa v primeru ko ima kupljena stvar napako?

Kakšne pravice imamo glede vračila blaga, možnostjo zamenjave in povračila kupnine je odvisno ali gre za brezhiben izdelek ali dejansko za napako (okvaro) na stvari. Nenazadnje pa je bistvenega pomena tudi ali smo izdelek kupili preko spleta ali fizično v trgovini.

Vračilo izdelka brez napake.

Prodaja preko spleta kupcu onemogoča fizičen pregled stvari zato varstvo njegovih pravic tukaj bolj obsežno. Potrošniku omogoča 14 dnevno obdobje za razmislek. V 14 dneh od prejema blaga ima torej kupec možnost, da stvar iz katerega koli razloga vrne. Torej tudi če si samo premisli. Ob tem pa mu je prodajalec dolžan vrniti celotno kupnino. Obdobje za razmislek velja za blago, kupljeno na spletu, ali prek drugih oblik prodaje na daljavo. Ne velja pa za letalske in železniške vozovnice, koncertne vstopnice, rezervacijo hotelske sobe, gostinske storitve, izdelke izdelane po naročilu itd. Več informacij najdete na portalu Tvoja Evropa.

Kadar se odločite, da boste od pogodbe odstopili morate o tem obvestiti prodajalca najpozneje v 14-ih dneh od dneva sklenitve pogodbe. Prejeto blago pa morate nemudoma oziroma najpozneje v 30 dneh od odstopa vrniti prodajalcu v stanju kakršnega ste prejeli. Blago torej ne sme biti poškodovano ali rabljeno. Namen obdobja vračila je v tem, da imate čas fizično pregledati prejeto blago, kot ga imate sicer pravico pregledati v trgovini. Zatorej ne zadošča, da prejeto blago samo vrnete. Trgovca pa lahko obvestite o odstopu tudi istočasno, ko mu vrnete blago. To storite tako, da poštni pošiljki priložite izjavo o odstopu od pogodbe.

Trgovec je dolžan povrniti znesek kupnine skupaj s stroški dostave, ki ste jih plačali ob nakupu blaga (razen kadar ste zahtevali nadstandardno dostavo) v 14 dneh od prejema vašega odstopa od pogodbe. Stroške vračila blaga pa praviloma, v kolikor z prodajalcem ni dogovorjeno drugače, krije kupec.

Oddano naročilo lahko tudi kadarkoli prekličete, brez pojasnila.

Pri nakupu blaga v trgovini kjer imamo možnost fizično pregledati stvar. Kupec nima pravice do vračila blaga (zamenjava ali povračilo kupnine), razen če ima izdelek napako.

Kljub temu veliko trgovcev kupcem omogoča, da kupljeno brezhibno blago v določenem obdobju vrnejo ali zamenjajo. Trgovine same določijo rok vračila in pogoje. Praviloma vračilo pogojujejo z predložitvijo računa, na katerem je pogosto tudi navedba roka vračila ter možnosti, ki vam jih ponujajo ob vračilu (menjavo blaga, darilni bon ali celo vračilo kupnine). Tudi tukaj je pogoj, da je blago ob vračilu nepoškodovano ter ni znakov rabe, v nasprotnem primeru ima trgovec pravico, da vračilo zavrne.

Za dodatna svetovanja in pomoč pri vračilu izdelkov z mednarodnim elementom se lahko obrnete na Evropski potrošniški center Slovenije.

Vračilo izdelka z napako

Varstvo potrošnikov, pravice, vračilo izdelka, December, vračilo blaga, zavod PIP, svetovanje
Kadar ima kupljeno blago napako ali ni v skladu z oglaševanim izdelkom mora trgovec po pravilih EU izdelek popraviti, zamenjati, znižati ceno oziroma vrniti kupnino.

Kadar ima kupljeno blago napako ali ni v skladu z oglaševanim izdelkom mora trgovec po pravilih EU izdelek popraviti, zamenjati, znižati ceno oziroma vrniti kupnino. Če gre za omenjeno napako na stvari govorimo o ti. stvarnih napakah. Kupec se sam odloči kateri zahtevek bo izbral. Stvarne napake mora reklamirati čimprej, najpozneje pa v dveh mesecih od odkritja napake, vendar ne dlje kot po 2 letih od prevzema blaga.

Do vračila kupnine kupec ni upravičen če ima izdelek manjšo napako. Recimo manjša praska na škatlici od CD-ja.

Za tehnične izdelke je predpisana tudi garancija. Obvezna garancija velja dve leti za izdelke, kupljene kjerkoli v EU. Pri uveljavljanju garancije ima kupec enake zahtevke kot pri stvarnih napakah z razliko, da pri garanciji mora prvotno zahtevati popravilo, če to ni opravljeno v določen času, zamenjavo izdelka, ter šele nato znižanje kupnine ali vračilo kupnine. Pri tehničnih izdelkih, kateri imajo garancijo se kupec torej sam odloči ali bo zahteval garancijo ali uveljavljal zahtevke iz stvarnih napak, odvisno kaj mu v danem primeru bolje ustreza.

 

 Europe Direct Podravje
 freeimages

 

Sorodni članki

Back to top button