23. Prekmurska gibanica
Šport

14 modrosti, ki bodo tvoj trening spremenile za vedno

Zdravstvena in športna industrija sta polni mitov in zmot. Vsepovsod vidimo oglase in članke, ki trdijo, da je človeštvo odkrilo novo dieto ali vadbeni načrt, ki mu ni konkurence. Če se spretno izognemo do sedaj naštetim zadevam, pa kmalu naletimo na študije, ki so si med seboj konfliktne. Torej, komu ali čemu verjeti?

Osebni trener Ben Longley se je odločil, da razčisti nastalo zmedo in je zato pripravil nekaj nasvetov, ki ti bodo pomagali pri doseganju zdravega življenja in telesa.

1) Na svetu ni bližnjic ali čarobnih tablet, ki bi rešile naše težave s težo, zdravjem ali športno pripravljenostjo

Žal je to resnica. S spretnim izogibanjem napakam ter dobro in preverjeno tehniko lahko do cilja pridemo hitreje, kljub temu pa brez truda ne bo napredka. Trdo delo in disciplina sta ključ do uspeha.

2) Tehtnica laže

Razen če moramo izgubiti več kot 10 kg, se na tehtnice ne smemo preveč zanašati. Tehtnica ne loči med maščobo in mišično maso, zato imamo lahko ob višji telesni teži pravzaprav na sebi manj telesne maščobe. Le redki danes ne vedo, da več mišic pomeni hitrejšo izgubo maščob. Izguba mišic je slaba, pridobivanje mišične mase je dobro in tehtnica tega ne more ločiti.

3) »Musklfibr« je OK, a to še ne pomeni, da je bila vadba uspešna

Če dan po vadbi ne čutimo bolečine v mišicah, še ne pomeni, da nismo opravili dobrega treninga. Nekateri izmed nas imajo večji »musklfibr« oz. zakasnjeno misično bolečino kot pa ostali. Vse je odvisno od telesa in od vnetnega stanja, ki ga povzroči vadba.

4) Najprej tehnika, potem teža

Fitnes industrija ta nasvet hitro spregleda. Gibanje in tehnika nista »sexy zadevi«, ki bi motivirali ali navdihovali, kljub temu pa sta pogosto razloga, ki določata obseg napredka. Dolgotrajno treniranje s slabo formo s časom pripelje do kroničnih poškodb.

5) Odnos je glavna stvar, ki odloča o rezultatih

Če imamo pozitiven »uspelo mi bo« odnos, bomo tudi videli pozitivne rezultate. Povezava med odnosom in uspehom je neverjetna ter je močnejša od genetike in naravnih predispozicij.

6) Starost ne pomeni upada funkcionalne moči

Nihče ne živi večno, a nezdravo življenje bo z leti imelo posledice. Razlog za upad moči in mobilnosti niso leta, temveč količina nezdravega življenja. Bo 10 let kajenja imelo večje posledice kot 5 let? Nas bo sonce bolj opeklo po 1 uri sončenja ali po 5 urah? Kot vidimo je čas tisti, ki določa škodo in ne leta.

7) Vadba je kot ščetkanje zob

Nihče ni navdušen nad umivanjem zob, a kljub temu to storimo. Nihče ne pomisli »Ta teden si bom umil zobe vsak dan in drugi teden vsak tretji dan«. Enako velja za vadbo, treningi bi morali biti del vsakdanjega in ne stvar 8 ali 12 tednov.

8) Trenutno zdravstveno in telesno stanje sta odvisna od mnogih dejavnikov

Genetika vpliva na to, ali smo nagnjeni k bolj suhi, atletski postavi ali ne. »Zabušavanje« v zgodnjih letih je pogost razlog zakaj imajo nekateri ljudje manj vadbenih izkušenj in jih zato čaka daljša pot, da bodo prispeli na isto raven kot ostali. Pomembno je, da poznamo svoje telo, kajti le tako bomo lahko priredili vadbo in prehrano za doseganje željenih rezultatov.

9) Okrevanje po telesnem naporu je tako pomembno kot vadba sama

Zdrav obrok po vadbi, 7 – 10 ur spanca, zmanjševanje stresa in prosti čas so ključni faktorji za odlične rezultate. Napredek ni odvisen od vadbe; napredek je odvisen od okrevanja po vadbi.

10) Si, kar ješ

Prehranjevalne navade imajo ogromen učinek na naše zdravje in so primarni faktor, ki določa naš telesni potencial. Ni pomembno samo kaj zaužijemo, temveč tudi kvaliteta zaužitega.

11) Če bomo iskali izgovor, ga bomo našli

Vedno lahko pomislimo, da je nekje na svetu oseba, ki ima slabše pogoje kot mi in še vedno sledi sanjam. So naše ovire res tako hude?

12) Linearni napredek ne obstaja

Naša telesa ne delujejo linearno. Nikakor ne moremo vsak teden pričakovati konstantnega napredka. Včasih dolgo časa ne bomo videli sprememb, a prišli bomo do trenutka, ko bomo kar naenkrat opazili izgubo teže ali napredek v telesni moči.

13) Obstaja mnogo načinov, ki obogatijo dieto – ni prehrane, ki bi pomagalo vsakemu

Ni potrebe, da bi vsi imeli enak jedilnik – pomembno je le, da jemo naravna živila, se izogibamo predelani hrani, zaužijemo dovolj hranilnih snovi in da ustvari kalorični deficit, s katerim bomo izgubili nezaželeno maščobo.

14) Vsakodnevno gibanje in prehranjevanje sta glavna vzroka za trenutno telesno stanje in fizično pripravljenost

Enako bo veljalo čez 3, 5 ali 10 let, zato je pomembno, da se zavedamo naših prehranjevalnih navad in da smo pozorni na telesno aktivnost, saj bomo le tako opazili, kje so možnosti za spremembe.

 

 Red Bull
 Pixabay

Tagi

Uredništvo DOSTOP.si

Administrator portala DOSTOP.si.

Sorodni članki

Back to top button
Close
Close