Tehnologija

BERT: Googlov najnovejši algoritem za bolj verodostojno iskanje

Google je zasnoval najnovejši algoritem, ki temelji na umetni inteligenci in še v večji meri razume pomen vpisanega besedila v iskalniku. BERT bo spremenil približno 10 odstotkov rezultatov iskanj.

Google je predstavil svoj najnovejši algoritem, ki se imenuje BERT in omogoča boljše razumevanje vpisanih iskalnih nizov in posledično prikazovanje bolj relevantnih rezultatov. Gre za eno večjih sprememb v zadnjih letih, ki bo spremenila kar desetino vseh rezultatov iskanj.

BERT je že na voljo v angleškem jeziku, kmalu pa se bo razširil tudi na druge jezike.

Gre za podobno spremembo, kot smo ji bili priča pred 5 leti, ko je Google zasnoval RankBrain. To je bil namreč prvi Googlov algoritem, ki je deloval s pomočjo umetne inteligence in je prav tako pomembno vplival na razvrstitev rezultatov iskanj. BERT ne bo nadomestil RankBrain-a, ampak gre le za dodaten algoritem, ki pripomore k prikazovanju še bolj verodostojnih rezultatov. Algoritma tako delujeta sočasno.

BERT se že uporablja pri razumevanju besedil, ki jih uporabniki vpišejo v iskalnik. Zaenkrat deluje zgolj v angleškem jeziku. V prihodnje pa se bo razširil tudi na vse druge jezike.

Ključna naloga novega orodja je, da se v večji meri poglobi v sam kontekst vpisanega besedila in tako uporabniku izpiše rezultate, ki so čim bolj relevantni glede na posamezno tematiko.

Dva primera za lažjo predstavo

Primer 1: “Brazil travelers to USA need a visa” (prevod: Brazilski državljani, ki potujejo v ZDA, potrebujejo vizo.)

Če uporabnik iskalnika vpiše to besedno zvezo, pričakuje, da bo izvedel, kako je z vizo za državljane Brazilije, ki potujejo v ZDA. Vendar je to Google prej razumel dvosmerno, ker ni prepoznal oziroma ni dajal pomena besedi “to”. Algoritem BERT omogoča pravilno razumevanje zgornjega stavka in prikazovanje zgolj rezultatov, ki se tičejo potovanja Brazilcev v ZDA.

Primer 2: “parking on a hill with no curb” (prevod: parkiranje na hribu brez robnika)

Pri vpisu tega besedila v iskalnik je bil Google prej bolj pozoren na parkiranje in robnik, ni pa dal velikega poudarka v tem primeru pomembni besedi “no”. Tako so se prikazovali rezultati tudi za parkiranje na hribu z robnikom. Nov algoritem prepozna pomen zanikane besede in uporabniku izpiše bolj relevantne rezultate.

 

 Mladi podjetnik (vir)
 Pixabay

Sorodni članki

Back to top button