Je Google odgovor na izzive novinarstva?
Orodja obstajajo, potrebno jih je le uporabiti.
S sanfranciškim medijskim strokovnjakom Samaruddinom Stewartom iz Google News smo spoznali digitalna orodja za preverjanje in vizualizacijo informacij.
Poleg informacijske preobremenjenosti, v kateri je vse težje izluščiti pomembne in točne informacije, glavna izziva sodobnega novinarstva ostajata podrejenost časovnemu pritisku, ki novinarjem mnogokrat onemogoča, da bi poglobljeno preverili informacije in vprašanje, kako narediti statistične podatke zanimive. S sanfranciškim novinarjem in medijskim strokovnjakom Samaruddinom Stewartom, ki po AOL News in Agence France-Presse svojo pot nadaljuje pri Google News, smo na FERI preverili, kako lahko Googlova orodja pomagajo pri reševanju novinarskih izzivov.
Googlova iniciativa pomagati novinarjem
Stewart se je kot eden izmed prvih novinarjev pridružil svetovalcem pred tremi leti zagnanega programa Google News Initiave, ki je samo v zadnjih dveh letih izvedel izobraževanja za več kot 15.000 ameriških novinarjev v skoraj vseh zveznih državah, s ciljem, da bi novinarjem olajšali uporabo digitalnih orodij in s tem pot do informacij.
1. Napredno Google iskanje in ukazi pri iskanju
Google poleg osnovnega iskanja ponuja še cel kup naprednih možnosti za učinkovitejšo pot do iskanega podatka. Z operatorji lahko v nekaj sekundah omejimo iskanje, denimo z »-beseda«, ki v prikazane rezultate ne bo vključil zadetkov, ki besedo vključujejo. Če želimo preveriti kako hitro teče jaguar, pa ne želimo brskati med podatki o hitrosti športnih avtomobilov, bomo tako poiskali »jaguar hitrost -avtomobil«. Uporabno je tudi iskanje po specifičnih straneh (Maribor site:bbc.com izvrže samo BBC-jeve članke o mestu) in celo domenah (Maribor site:gov.si bo vrnilo le rezultate na uradnih vladnih straneh). Pogosto uporabljene omejitve iskanja so tudi glede na tip datoteke (filetype:png). Več uporabnih bližnjic pa lahko kadarkoli preveriš v zbirkah (googleguide.com/print/).
2. Google raziskovalec javnih podatkov
Ena izmed Googlovih platform je tudi Public Data, brezplačno raziskovalno orodje, ki omogoča enoten dostop do repozitorija ogromnih količin javno dostopnih statističnih podatkov. Podatke lahko primerjamo, v enem kliku vizualiziramo skozi različne vrste grafikonov, hkrati pa skozi animirane prikaze časovnic odkrivamo statistične trende in anomalije, ki jih v preglednicah težje opazimo.
3. Google trendi
Trende Samuels izpostavlja kot eno izmed najmočnejših orodij za novinarje. Statistično orodje zbira podatke o iskalnih trendih glede na lokacijo in čas – omogoča, da le v nekaj klikih odkrijemo, kdaj ljudje najbolj iščejo določen iskalni pojem ali kaj zanima prebivalce določenega mesta. Medijske organizacije podatke uporabljajo predvsem, da izvejo kaj zanima njihove bralce, gledalce ali poslušalce in temu primerno prilagodijo svojo vsebino.
4. Earth Pro, namizna različica Google Earth
Namizna različica Googlovega satelitskega orodja, ki nam omogoča sprehod po svetu v le nekaj klikih, ponuja še več uporabnih orodij, ki lahko medijem ponudijo dodatna vizualna sredstva za njihove zgodbe. Program omogoča kjerkoli na svetu izmeriti površino in razdaljo, vizualizacijo poti ter izvoz fotografij in videoposnetkov, pri čemer lahko ustvarimo tudi zgodovinske preglede lokacij in tako denimo opazujemo rast mest skozi leta.
Klara AVSEC
Klara AVSEC