Kako te trgovine z nakupovalnimi triki pripravijo, da zapraviš več denarja
Si se kdaj spraševal, zakaj so stvari v trgovini postavljene tako, kot so? Zakaj se po radiu predvaja določena glasba? Trgovine imajo običajno za skoraj vse, kar storijo, dober razlog. Ta razlog pa je vedno, da bodo kupci zato zapravili več denarja.
Veš, kaj so nakupovalni triki? Gre za načine, kake te trgovine pripravijo do tega, da kupiš več izdelkov, predvsem take, ki jih ne potrebuješ. Mi bomo predstavili 6 takšnih trikov.
Vrstni red postavljenih izdelkov nima posebnega smisla
Če bi bili izdelki v trgovini postavljeni v nekem smiselnem vrstnem redu, jih ne bi iskali. Če pa jih moramo iskati, potem moramo prehoditi večji del trgovine, to pa pomeni, da bomo videli več izdelkov in jih verjetno tudi več kupili. To je tudi razlog, zakaj se postavitev izdelkov večkrat spremeni. Trgovine si ne bi delale stroškov s tem, da izdelke postavljajo drugam, če se jim ne bi cenovno izplačalo.
Postavljanje cen na “0,99 €” namesto zaokrožanja na polno ceno
Redkokdaj v trgovini vidiš, da je cena zaokrožena na npr. 4 evre, običajno bo tak izdelek stal 3,99 evrov. To je enostavno zaradi tega, ker se ljudem zdi, da zapravijo manj denarja, če bodo videli manjšo številko. Vsi pa želimo prihraniti nekaj denarja. Verjetno boš tudi raje vzel dva izdelka za 15,99 evrov, kot enega za 30 evrov.
Dražji izdelki so postavljeni v višini oči
Trgovine bodo dražje izdelke raje postavile v višini oči, saj jih prej vidimo in so nam bolj dostopni. Cenejše izdelke pa bodo raje postavile na težje dostopna mesta. Enako velja tudi za otroke. Priljubljene in dražje igračke bodo postavljene v višini otroških oči.
Predvajanje pomirjujoče ali popularne glasbe
Raziskave so pokazale, da bomo kupili več, če nam ustreza glasba, ki se predvaja v določeni trgovini. Zato je dobra izbira popularna glasba, ki je všeč večjemu številu ljudi. Druga dobra izbira pa je mirna glasba, ki nas pomiri. Bolj umirjeni bomo po trgovini hodili počasneje, kar pomeni, da bomo videli in verjetno kupili več izdelkov.
Postavljanje najbolj potrebnih izdelkov najdlje
Jajca, mleko in mlečni izdelki so običajno najbolj prodajane stvari in zato so tudi postavljene v najbolj oddaljen kot trgovine. To te pripravi, da moraš prehoditi precej večji del trgovine. Če bi potreboval samo jajca in bi jih videl takoj, bi bila tvoja pot do blagajne precej krajša in bi zaradi tega videl (ter kupil) manj izdelkov.
Postavljanje sadja in zelenjave na začetek trgovine
Trgovine se rade igrajo tudi z našimi čutili. Predvsem z našim vonjem, sploh, če ima trgovina tudi pekarno, saj bo tako večji del trgovine zagotovo dišal po pekovskih izdelkih. Tudi sadje in zelenjava je zato postavljena na začetek trgovine. Živa barva živil v kombinaciji z vonjem nas prepričata k nakupu.
Več nasvetov, kaki se izogniti nakupovalnim trikom, pa lahko prebereš tukaj.