Kultura

Kampanja Mi smo #odprti za kulturo za osveščanje o pomenu kulture

Producentke in producenti v kulturi iz nevladnih organizacij, ljubiteljske kulture, javnih zavodov, festivalov in strokovnih združenj iz vse Slovenije se združujejo v kampanjo Mi smo #odprti za kulturo. Z njo želijo preko niza dogodkov in komunikacijskih akcij poudariti pomen kulture in umetnosti ter izboljšati njeno podobo v javnosti.

Direktor Muzeja za arhitekturo in oblikovanje (MAO) Matevž Čelik Vidmar je na novinarski konferenci ob začetku kampanje predstavil analizo Centra za kreativnost o pomenu kreativnega in kulturnega sektorja. Kot je poudaril, so kulturne in kreativne dejavnosti vse bolj relevantne ne le za razvoj zdrave družbe ampak tudi vzdržnega gospodarstva ter za soočanje z največjimi in najbolj perečimi krizami našega časa. “V tej situacijo so kultura in kreativni poklici tisti, ki lahko v družbo pripeljejo nove ideje in so lahko laboratorij za inovativne koncepte za izhod tudi iz krize, s katero smo soočeni,” je poudaril.

Kot je povedal direktor Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) Tibor Mihelič Syed, so se v kampanjo povezali, ker menijo, da je treba začeti vlagati napore v skupnostno akcijo, ki bo na dolgi rok začela krepiti zavest o tem, kako velik in razvejan ter za življenje in prihodnost odločujoč je kulturni, umetnostni in kreativni ekosistem.

Po besedah predstavnika Zveze kulturnih društev Slovenije Tomaža Simetingerja s kampanjo sporočajo, da se prizorišča po korona krizi ponovno odpirajo. Na dolgi rok pa želijo ustvariti pozitivno znamko, ki bo sporočala, da je kultura pozitivna vrednota in da ne gre le za trošenje javnih sredstev. Kampanja je po njegovih besedah zasnovana preprosto in deluje kot dežnik. Pod njim bodo poskušali združiti čim več ustanov, ustvarjalcev, dogodkov in festivalov iz vse Slovenije.

Kampanja #odprtioder

Prvi del kampanje #odprtioder bo na Letnem kinu Slovenske kinoteke na Muzejski ploščadi med 1. julijem in 31. avgustom ponudil približno 100 brezplačnih prireditev. Program, ki ga bo mogoče spremljati na spletni strani odprti.si, bo po besedah direktorja Lutkovnega gledališča Ljubljana (LGL) Uroša Korenčana zelo raznovrsten in bo zajel široko pahljačo zvrsti, žanrov in ustvarjalcev. Potekal bo vsak teden od četrtka do nedelje in bo namenjen kar najširšemu občinstvu z njim pa si po Korenčanovih besedah želijo doseči tudi občinstvo, ki ga pred epidemijo novega koronavirusa morda niso dosegli.

Nosilci kampanje so Slovenska kinoteka, LGL, SMG, Gledališče Glej, Zavod Bunker, Društvo Asociacija in Zveza kulturnih društev Slovenije. Kampanjo pa pripravljajo v podpori in partnerstvu z ministrstvom za kulturo, Mestno občino Ljubljana (Mol) ter Centrom za kreativnost. Mol je, kot je povedala vodja oddelka za kulturo Mol Mateja Demšič, poleg tega, da sofinancira pobudnike, za oder na Muzejski ploščadi prispevala še dodatnih 50.000 evrov. Izrazila je tudi veselje, da Ljubljana v kampanji ne ostaja osamljena, ampak se ji pridružujejo še druga mesta.

Med njimi je tudi Koper. Kot je poudarila direktorica Gledališča Koper Katja Pegan, so na Obali veterani odprtosti. Razlog je ta, da s Primorskim poletnim festivalom že 27 poletij ponujajo odprte odre skozi celo poletje.

Vključeni kraji iz vse Slovenije

Po besedah predsednice društva Asociacija Inge Remeta pri kampanji že aktivno sodelujejo tudi Murska Sobota, Novo mesto, Nova Gorica, Kranj in Celje. V bodoče pa se nameravajo povezati še z drugimi mesti. Kot je poudarila, ne bodo izpustili nikogar, tudi nobene panoge, izvajalcev in javnosti.

Poletnemu dogajanju na Muzejski ploščadi se pridružujejo tudi muzeji. Po besedah direktorice Slovenskega etnografskega muzeja (SEM) Tanje Roženbergar bodo v muzeju ob podaljšanem odpiralnem času ponujali četrtkova muzejska doživetja, na katerih bodo predstavljali izbrane muzejske vsebine. Tudi v Narodnem muzeju Slovenije bodo po besedah direktorice Barbare Ravnik podaljšali odpiralni čas. Za 16. julija pa je napovedala odprtje velike razstave Slovenska majolika.

Slovenska kinoteka bo na Muzejski ploščadi svoj filmski program ponujala letos že četrto leto. Ta bo po besedah urednika filmskega programa Slovenske kinoteke Igorja Prassla tradicionalno tak, kot v minulih letih. Ob lastnih vsebinah kinoteke bo ponudil gostovanja njihovih rednih partnerjev – drugih festivalov in stanovskih društev.

 

 STA
Pixabay

Tagi

Uredništvo DOSTOP.si

Administrator portala DOSTOP.si.

Sorodni članki

Back to top button
Close
Close