SpekterŠport

Kje teči v Mariboru?

S prijetnimi temperaturami se je razmahnila tudi sezona teka, za kar nam naše mesto na vsakem koraku ponuja primerne lokacije.

Čeprav je tek po utečenih progah pomirjujoč in znan, se pri rekreaciji ni treba omejevati le na neposredno bližino doma. Zato predlagamo nekaj različnih prog, na katerih lahko izboljšate svojo tekaško kondicijo in razbijete monotonost svoje rekreacije.

Betnavski padajoči zmaj

Teren: mehka/gozdna tla, ravnina
Dolžina: krožni tek, krog meri 1,5 km
Tek lahko začnete pri trgovskem centru Mercator in skozi novo stanovanjsko naselje čez cesto nadaljujete pot v Betnavski gozd. Držite se zunanjega roba gozda, da bo pretečen krog čim večji. Pot nadaljujete naprej vse do ograje vodovarstvenega območja, kjer zavijete desno in sledite potki, ki vas vodi do nasprotnega roba gozda in po obrobju mimo adrenalinskega parka do vstopne točke.

Lokacija je odlična za vroče poletne dni, saj drevesa ohranjajo znosno temperaturo tudi čez dan, je pa Betnavski gozd zelo priljubljen med tekači in sprehajalci ob popoldnevih med konci tedna, zato takrat pogosto prihaja do gneče.

Mariborski kvadrat

tek, Betnavski padajoči zmaj, Podpohorski netopir, rekreacija, Maribor, nasvet

Teren: trda tla/asfalt, daljši vzpon po Titovi cesti
Dolžina: krožni tek, 10 km
Proga je primerna tudi za poznopopoldanski ali večerni tek, saj je v celoti osvetljena. Začnete lahko pri kampusu na Gosposvetski ali na Lentu, po poti pa se vam lahko na tem skoraj maratonskem teku pridružijo tudi prijatelji. Tek nadaljujete po Gosposvetski in Slovenski do Slavije, kjer zavijete desno proti Titovemu mostu, ki ga prečkate. Nato se povzpnete naprej po Titovi cesti vse do križišča Tržaške in Ptujske. Po premaganem blagem vzponu je pot naprej nekoliko lažja, nadaljujete jo po Tržaški do Qlandije, kjer zavijete desno proti Štuku. Od Prometne šole naprej se pot počasi spušča, kar olajša končni del.

Zaradi bližine glavnih prometnic je zrak sicer nekoliko bolj onesnažen, potrebna je previdnost ob prečkanju prometnic.

Podpohorski netopir

tek, Betnavski padajoči zmaj, Podpohorski netopir, rekreacija, Maribor, nasvet

Teren: makadamska cesta z blagimi vzponi
Dolžina: krožna pot, krog meri 2 km
Tek po naravi je sproščujoč, kljub zanimivi lokaciji pa pot ni preveč zasedena s sprehajalci in drugimi tekači. Začnete lahko na makadamskem parkirišču hotela Arena in pot nadaljujete rahlo navkreber in levo od Arene mimo igrišča za golf. Makadamska cesta vas vodi do fitnesa na prostem, kjer lahko tek kombinirate še s treningom drugih mišičnih skupin. Po opravljenem setu vaj sledite stezi mimo nogometnega igrišča in prostora za paintball. Cesti sledite naravnost vse do konca, ko zavije na desno, kjer lahko krog podaljšate vse do parkirišča in stavbe vojašnice. Če želite, lahko pot od tod nadaljujete vse do Radvanjskega ribnika. Sicer se s parkirišča vrnete in nadaljujete pot nekoliko navkreber do hotela Arena.

Proga je lahkotna, poteka po naravi s čudovitim razgledom na zeleno okolico, dodatno prednost pa predstavlja fitnes v naravi, ki ga lahko vključite v svoj trening.

Piramidni polh

tek, Betnavski padajoči zmaj, Podpohorski netopir, rekreacija, Maribor, nasvet

Teren: mešana podlaga, srednji vzpon
Dolžina: krožna pot, 5 km
Tek lahko začnete na začetku parka, kjer se lahko primerno segrejete. Pot nadaljujte naprej od tretjega ribnika, kjer na desni strani pešpot prečka cesto in se začne vzpenjati na zadnji del Piramide. Ob blagih do srednjih vzponih se hitro povzpnete do vrha vzpetine, ko se pot iz gozda nadaljuje na travnik in nato vse do kapelice. Po vzponu do kapelice se lahko spuščate po makadamski cesti na južnem delu Piramide vse do njenega vznožja. Seveda lahko smer teka tudi zamenjate.

Pot je primerna za nabiranje kondicije, saj izmenično tečete po ravnem do srednje vzpenjajočem se terenu. Del poti po zadnjem delu Piramide je po dežju precej blaten in zahteva previdnost.