23. Prekmurska gibanica
DeloZdravje

Poskrbi za zdravje pri delu z računalnikom

Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Čedalje več dela se opravlja s pomočjo računalnika. To za zaposlene pomeni, da vse več ur na dan preživijo pred zasloni, kar lahko zelo negativno vpliva na zdravje. Kako si lahko posameznik pomaga pri tem, da bi bile posledice takega dela kar najmanjše?

Razmislite, koliko ur na dan preživite pred računalniškimi zasloni. Sem spadajo računalnik, tablica in mobilni telefon. Kako pogosto si vzamete odmor med delom in preusmerite pozornost stran z ekranov? Če pretiravate s časom, ki ga preživite pred računalnikom, lahko hitro občutite nekatere neželene posledice, kot so glavobol, bolečine v križu ali v zapestju. Kaj lahko naredite sami, da bi se v največji meri izognili tem težavam?

 

Bolečine v hrbtu

Da bi se izognili bolečinam v hrbtu, si lahko pomagate z naslednjimi preventivnimi ukrepi:

  • med delom se držite čim bolj pokončno, hrbet naj bo raven. Spodnji del hrbta podprite s stolom ali blazino, ki jo podložite na način, da vam bo v taki legi udobno;
  • vsako uro za kratek čas vstanite in se sprehodite;
  • čim bolj pogosto se pretegnite;
  • računalniški ekran postavite v tako lego, da boste nanj gledali naravnost predse. Če uporabljate prenosnik, ga lahko s podloženimi knjigami ali drugimi pripomočki dvignete v višji položaj.

 

Bolečine v rokah in zapestju

Da bi se izognili tovrstnim posledicam je pomembno, da si na delovni površini zagotovite dovolj prostora, da boste lahko nanjo naslonili tako komolce kot zapestje. Če je potrebno, računalnik prestavite nekoliko bolj nazaj.

Med delom si večkrat vzemite čas, da delate vaje, pri čemer z zapestjem izvajate krožne gibe – najprej v eno, nato v drugo smer.

Roke iztegnite čim višje nad sabo in pri tem raztegnite tudi mišice zapestja.

 

Noge

Pri delu bodite pozorni na to, da imate stopala na tleh. Kot med stegni in meči naj meri 90°. Sedite na način, da vam bo pri tem udobno. Če je potrebno, si pomagajte s podporo. Zagotovite si dovolj prostora pod mizo in na vsake toliko spremenite pozicijo nog.

  • Čim pogosteje premikajte noge in menjajte položaj;
  • ko je možno, se sprehodite gor in dol po prostoru;
  • med daljšo pavzo si privoščite sprehod.

 

Glavoboli in težave z očmi

Predolgo gledanje v računalniški ekran lahko povzroči občutek utrujenih oči. Dobro je, da pogosto preverjate, kakšno je stanje vašega vida. Tako se boste lahko pravočasno odločili za nakup očal oziroma si omislili druga z večjo dioptrijo. S tem si boste prihranili nepotrebne napore. Pri delu pa lahko uporabite še naslednje preventivne metode:

  • bodite pozorni na to, da se sončna svetloba ne bo odbijala z računalniškega ekrana;
  • po potrebi prilagodite barvne kontraste na zaslonu, da boste bolje videli nanj;
  • vsake 30 minute pogled za krajši čas odvrnite od ekrana – zazrite se v nekaj, kar je vsaj 30 metrov oddaljeno od vas.

 

https://www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPGMladi podjetnik (vir)
https://i0.wp.com/www.dostop.si/Slikevsebina/fotograf.JPG?w=1220plet (vir)

Tagi

Uredništvo DOSTOP.si

Administrator portala DOSTOP.si.

Sorodni članki

Back to top button
Close
Close