NovicePotovanje

Slovenske železnice bodo kupile 20 novih potniških vlakov

Direktorica SŽ-Potniški promet Darja Kocjan in predstavnik skupine Stadler Željko Davidović sta ob navzočnosti premierja Roberta Goloba včeraj podpisala pogodbo za nakup 20 novih potniških vlakov. Nekaj manj kot 150 milijonov evrov vreden posel bo po navedbah SŽ omogočil dodaten dvig kakovosti storitev v železniškem potniškem prometu.

Nove potniške garniture švicarskega proizvajalca Stadler imajo dizelski pogon z možnostjo naknadne elektrifikacije. Pogodbena vrednost je 148,3 milijona evrov, prve dobave pa so predvidene za leto 2025, je ob podpisu pogodbe pojasnil predsednik upravnega odbora skupine Stadler Peter Spuhler.

Slovenske železnice z nakupom novih garnitur zaključujejo cikel prenove voznih sredstev, ki vključuje 72 novih vlakov. Skupna vrednost naložbe je skoraj pol milijarde evrov, je povedal generalni direktor SŽ Dušan Mes.

Prvo fazo prenove voznega parka so sklenile septembra lani, ko so prevzele zadnjega od 52 novih Stadlerjevih vlakov. Odtlej po slovenskih tirih vozi 21 enopodnih električnih vlakov flirt, deset dvopodnih električnih vlakov kiss in 21 enopodnih dizelskih vlakov flirt.

Eden glavnih ciljev je vožnjo med Mariborom in Ljubljano skrajšati pod uro in pol

Kot je dodal Mes, z novimi voznimi redi uvajajo več direktnih vlakov, kar bo skrajšalo potovalne čase predvsem med večjimi kraji. Nekatere direktne linije bodo uvedli prihodnje leto, več pa leta 2025. Eden glavnih ciljev je čas potovanja z vlakom med Mariborom in Ljubljano skrajšati pod uro in pol. “Ko bodo dela končana – upam, da z letom 2025 – bomo to dosegli,” je napovedal.

Novi vlaki so sposobni voziti s hitrostjo do 140 kilometrov na uro, zato je naslednji izziv prilagoditi proge, da bodo omogočale takšne hitrosti. “Na krajših razdaljah je trenutno sicer večji izziv zagotoviti pogostejše vožnje kot pa skrajšati potovalne čase,” je poudaril Mes.

“Po letu 2026 se bodo storitve javnega železniškega potniškega prometa vsekakor še izboljšale. Ocenjujem, da bomo primerljivi tudi z bolj razvitimi državami, kar je tudi naš cilj,” je dodal. Celostna prenova železniške infrastrukture je po njegovih besedah tudi del ukrepov v okviru zelenega prehoda.

“Vlak je prevozno sredstvo prihodnosti”

Vlogo železnic pri trajnostni mobilnosti je izpostavil tudi premier Golob. “Vlak ni samo prevozno sredstvo zadnjih sto let, temveč tudi prevozno sredstvo prihodnosti. Prav zaradi zahtev z vidika trajnosti moramo povečati pomen železnic,” je poudaril. Obseg državnih naložb v infrastrukturo javnega potniškega prometa se povečuje in tako bo tudi v prihodnje, je napovedal. To je lahko po njegovih besedah tudi razlog za zamude v prometu, pri čemer je pozval k razumevanju in strpnosti.

Izpostavil je tudi pomen infrastrukturnih naložb za tovorni promet. “Vsi vemo, da je treba tovorni promet čim prej umakniti s cest. Edina alternativa za to je železnica,” je dejal. Pred železniškim prometom je zato po njegovih besedah največ poslovnih priložnosti doslej.

Premier je z navzočnostjo pri podpisu pogodbe potrdil pomen naložb tako v železniško infrastrukturo kot v vlake, je poudarila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. “Investicij v železnice je vsako leto več, razumeti pa je treba, da lahko številna dela na infrastrukturi povzročajo tudi zamude v prometu,” je dejala.

Odprli so tudi prenovljeno železniško postajo Grosuplje

Poleg podpisa pogodbe so danes tudi uradno odprli prenovljeno železniško postajo Grosuplje, za kar je država pridobila evropska sredstva. “Ta naložba je še en dokaz, da vlada o zelenem prehodu ne le govori, temveč ga tudi izvaja,” je poudarila Bratušek.

STA

Sorodni članki

Back to top button