Spoznaj svoje potrošniške pravice s kampanjo #ImašPrav
Si kupil nek izdelek ali storitev, a na koncu nisi bil zadovoljen? Ti prodajalec ni povrnil kupnine kljub temu, da si upošteval pogoje? S kampanjo #ImašPrav lahko spoznaš svoje potrošniške pravice in ugotoviš, kaj lahko storiš v zgoraj opisanih primerih.
Kampanja “Imaš prav” potrošnike seznanja s pravicami, ki jih imajo v Evropski uniji. Kampanjo je zasnoval Generalni direktorat za pravosodje in potrošnike pri Evropski komisiji in bo potekala v 10 izbranih članicah državah EU (na Danskem, v Grčiji, Italiji, na Portugalskem, v Španiji, Romuniji, Bolgariji, na Hrvaškem in Cipru) in tudi v Sloveniji.
Na spletni strani kampanje lahko najdeš nekaj najpogostejših pravic, ki jih v vsakdanjem življenju uporabljajo potrošniki.
Poznavanje potrošniških pravic v EU je relativno slabo, kar želi Evropska komisija popraviti s kampanjo Imaš prav. Ta bo ciljala predvsem na mlade, ki so po besedah vodje predstavništva komisije v Sloveniji Zorana Stančiča še posebej ranljivi. Akcijo pozdravlja tudi Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS).
Posebej ranljivi so mladi potrošniki
Po Staničevih besedah je še posebej ranljiva mlajša generacija med 18 in 35 letom, zato kampanja Imaš prav cilja prav nanjo. Mladi danes 70 odstotkov medijske vsebine preberejo na mobilnih telefonih, zato so temu prilagojeni tudi komunikacijski kanali. V kampanji bodo tako aktivni na družbenih omrežjih in medijih, ki dosegajo ciljno skupino.
Predvideno je tudi sodelovanje s slovenskimi vplivneži, ki nagovarjajo izbrano ciljno občinstvo. Ena teh je Lara Koren Nastran, ki se ji kampanja zdi izjemno pomembna, saj mladi po njeni oceni večinoma ne poznajo pravic, posledično pa tudi ne znajo reševati težav, s katerimi se soočajo kot potrošniki. Izrazila je tudi upanje, da bodo “zgodbe, ki jih bomo ustvarili in delili slovenski vplivneži pomagale pri ozaveščanju mladih potrošnikov”.
V Sloveniji bo sicer kampanja tekla do marca 2020, osredotočena pa bo na tri ključne teme, in sicer turistične pakete, pravico do odstopa od pogodbe v 14 dneh pri spletnih nakupih ter popravila ali zamenjava izdelkov.
Vse informacije o pravicah, ki jih imaš kot potrošnik znotraj EU najdeš na europa.eu.