5 največjih napak pri potovanju s kolesom
Razmišljaš, da bi se odpravil na kolesarjenje in preživel noč pod zvezdami? Prihrani si nekaj težav in sledi tem navodilom, da si zagotoviš brezskrbno doživetje.
Naj bodo to epske dirke na izjemne razdalje, ki trajajo več dni (ali celo tednov), kjer se udeleženci spoprijemajo z velikimi celinskimi razdaljami, ali pa samo kratke ture. Izraz “bikepacking”, prevedeno v potovanje s kolesom, se verjetno pojavlja v tvojih kolesarskih krogih in družabnih omrežjih vse bolj pogosto.
Izraz je relativno nov, vendar ideja zagotovo ni; ljudje že od svojega obstoja usmerjajo kolesa v smer pustolovščine. Seveda pozornost ljudi pritegnejo smešno dolge in težke dirke. Predstava, ki je nastala predvsem zaradi priljubljenosti dirke čez Ameriko, Toura Divide in dirke Transcontinental.
Za avanturo si ni treba rezervirati dveh tednov, trpeti 300 km na dan in se preživljati samo s hrano, kupljeno na moldavskih bencinskih črpalkah. Lahko je tudi … zabavna.
Preden zavrtiš pedala, je na začetku nekaj lukenj, ki se jim lahko izogneš. Na srečo so drugi ljudje (beri: mi) že storili te velike napake, zato jih tebi ni treba …
1. Priprava v temi
Izbira pravega mesta za spanje je smiselna, tudi če potuješ lahkotno in spiš v spalni vreči.
Želiš biti dokaj osamljen, da te sredi noči ne motijo. Biti zbujen v zgodnjih jutranjih urah ne bo zabavno. Večina držav ima do divjega kampiranja precej sproščen odnos, vendar je še vedno treba poskrbeti, da ostaneš živ. Če lahko postaviš živo mejo ali drugo vidno oviro med tebe in katerokoli cesto ali javno pešpot, te bo to dobro obvarovalo.
Izogibaj se spanju, kjer se nahaja stoječa voda (komarji), živina ali hiše z lajavim psom. Moteče je, da se številni dejavniki hrupa lahko pojavijo šele, ko imaš že postlano in je pretemno, da bi spet spakiral stvari. Najbolje je, da uležeš na zemljo, preden odviješ svojo spalno podlogo.
2. Nepripravljenost na popravila
Ena najbolj vznemirljivih stvari pri kolesarjenju je odhod v divje kraje in zanašanje nase. Poleg tega, da boš lahko bral zemljevid in se znal premikati okoli prenosne peči, boš potreboval tudi nekaj osnovnih veščin za popravilo koles – in orodja za dokončanje dela. Čeprav ni nujno znanje mehanika lokalne trgovine s kolesi, ti pomaga, če imaš predstavo o tem, kako deluje večina komponent tvojega kolesa, in celo načine, kako lahko opraviš popravilo, dokler ne prideš do delavnice v naslednjem mestu ali vasi.
Če je eno področje, na katerem se splača biti nekoliko previden, je to tvoj komplet za popravilo in rezervni deli. Ne naredi napake, da se odpraviš na pot brez ključnega orodja. To te bo kasneje rešilo iz tistega tesnega kilometra do civilizacije.
Samo ti lahko resnično veš, kako daleč boš verjetno kolesaril, ne da bi na poti potoval mimo trgovine s kolesi. Na območjih velike divjine, kot bi jih našel v Avstraliji ali ZDA, bi lahko zlahka minili dnevi med mesti. V celinski Evropi pa bi tudi najmanjša vas lahko imela delavnico, kjer bi se lahko nenačrtovano ustavil za pomoč.
3. Izguba poti (in glave)
Navigacija je očitno ključnega pomena, če kolesariš na dolge proge in v mnogih pogledih še ni bilo boljšega časa za raziskovanje sveta. Prepuščanje navigacije tekom poti je verjetno napaka, saj boš razočaran ob nepredvidljivih dogodkih.
GPS računalniki na kolesu so vedno boljši, medtem ko ponudba Google Maps širi meje zlahka raziskljivega sveta. Aplikacija ponuja funkcijo “shrani brez povezave”, ki ti omogoča, da v pomnilnik pametnega telefona shraniš zemljevid regije, v kateri se kolesariš. To ti omogoča, da ga lahko uporabljaš tudi, ko ni mobilnih storitev.
Če se želiš spustiti po tradicionalni poti, ti bo tudi zložljiv papirnati zemljevid pomagal najti pot. Poleg tega pa bo koncu potovanja odličen spominek. Ne pozabi se naučiti, kako ga brati, preden se odpraviš na pot …
Če vse drugo odpove, vprašaj za navodila. Nekaj o nesrečnem potujočem kolesarju se zdi, da topi srca večine ljudi, ki te bodo z veseljem usmerili v neko smer. Četudi ni nujno tista, ki si si jo želel.
4. Lakota
Zelo pogosta napaka je, da med vožnjo ne jemo ali ne pijemo dovolj. Kolesarjenje na velike razdalje, s prtljago na kolesu, bo porabilo ogromno kalorij, zato moraš biti pripravljen.
Čeprav do neke mere ni slabih kalorij, ko se voziš res zelo daleč in je tvoj metabolizem podoben peči, je vseeno dobro paziti na bolj zdrave možnosti prehranjevanja. Za tri dni vnaprej pakiranih testenin, ledenih lizik in penaste kave iz vsake kavarne, ki jo najdeš, ti ne bo naredilo dobrega.
Tudi voda je bistvenega pomena. Mnogi kolesarji na dolge proge na kolesu nosijo več kot dve standardni steklenici po 500 ml, da s tem podaljšajo čas vožnje. Vedno napolni, ko le lahko in preden se odpraviš na potovanje. Računaj na dolge odseke, kjer morda ne boš našel vode, da boš lahko popolnoma pripravljeni. Tudi prenosni vodni filter je lahko dobesedno rešitelj življenja, kadar vse drugo odpove.
5. Slabo pakiranje
Od vseh neverjetnih, raznolikih vidikov, ki jih ponuja potovanje s kolesom, je dejansko pakiranje morda največja bolečina. Ne samo, da vsega, kar potrebuješ, strneš v tri majhne vrečke, ampak jih moraš spakirati tudi vsako jutro, ko se zbudiš za še en dan na kolesu. Prekomerno pakiranje je zlahka storjena napaka, ki te ne bo le obtežila, temveč tudi upočasnila.
Nekako se zdi, da boš vedno potreboval veliko več stvari, kot jih lahko spraviš v torbe, ko drgetaš na francoskem polju v meglenem jutru, kot takrat, ko si imel vso opremo lepo urejeno doma v dnevni sobi. Zato nekaj preizkušenj ni mogoče priporočiti dovolj močno! To ti bo pomagalo izbrati oblačila, preizkusiti svojo opremo in prihraniti čas ob pakiranju celotne “spalnice” v prostor velik kot velika ženska torbica.