Kulsko

Električni skiroji pridobivajo na priljubljenosti

Na ulicah je v zadnjih mesecih opaziti vse več električnih skirojev. Krepi se njihova zasebna uporaba, pojavili pa so se tudi že ponudniki teh skirojev za kratkotrajno izposojo. Jasno je, da ta prevozna sredstva prinašajo cel kup novih izzivov za mesta in tudi državo.

Električni skiroji so osvojili predvsem mlajšo generacijo. Osvojili so tudi tiste, ki se navdušujejo nad tehnološkimi novotarijami, pravijo na Inštitutu za politike prostora (Ipop). “So preprosti za uporabo in razmeroma poceni, bistveno bolj priročni za premikanje od avtomobila, na kratke razdalje hitrejši in bolj predvidljivi od avtobusov, za njihovo uporabo pa je potrebnega manj napora kot pri kolesih, kar je še posebej privlačno poleti,” so pojasnili razloge.

Električni skiroji zaradi svoje hitrosti nikakor ne sodijo na pločnike in na površine, ki so namenjene izključno pešcem.

Priložnosti njihove uporabe izhajajo predvsem iz potenciala za zmanjšanje avtomobilskega prometa v mestih. Električni skiroji namreč porabijo bistveno manj prostora in energije za enak učinek kot avtomobili.

Skiroji predstavljajo pritisk na kolesarsko infrastrukturo

Med slabostmi tega prevoznega sredstva kritiki med drugim izpostavljajo tudi električno energijo. Energija, ki je potrebna za njegovo delovanje, večinoma ne prihaja iz čistih virov. Slabost je tudi baterija, ki po njegovi razmeroma kratki življenjski dobi ostane kot odpadek.

Na inštitutu so dodali, da električni skiroji ustvarjajo dodaten pritisk na že tako podhranjeno kolesarsko infrastrukturo pri nas. Površin za pešce in kolesarje je v naših mestih premalo, kolesarske steze na številnih ulicah in cestah so za varno in udobno uporabo preozke.

Precej opazk leti tudi na domnevno brezobzirnost uporabnikov električnih skirojev. Na Ipopu v zvezi s tem ocenjujejo, da je stanje podobno kot pri voznikih avtomobilov ali kolesarjih: “Nekateri vozijo objestno, kršijo pravila in izsiljujejo druge udeležence, a drugi, in teh je več, vozijo vzorno.”

Pri urejanju prometa v mestih bi načeloma moralo veljati, da hitrejši in težji udeleženci dajo prednost počasnejšim in lažjim. “Vozniki električnih skirojev bi zato morali paziti zlasti na pešce in kolesarje,” so pojasnili na Ipopu. Zaradi njihove hitrosti pa so prepričani tudi, da električni skiroji nikakor ne sodijo na pločnike in na površine, ki so namenjene izključno pešcem.

Na ministrstvu za infrastrukturo so sicer pred poletjem predstavili predlog novele zakona o pravilih cestnega prometa. Ta bi pri nas šele uredila vožnjo z električnimi skiroji v okviru vožnje posebnih prevoznih sredstev, ki jih poganja bodisi uporabnik sam in presegajo hitrost gibanja pešcev, bodisi električni motor in presegajo hitrost 25 kilometrov na uro. Predlog navaja, da bi bilo mogoče skiroje v cestnem prometu uporabljati na površinah za pešce in kolesarje, pri čemer pa bi morali uporabniki hitrost vožnje prilagoditi površini, po kateri se gibajo.

 

 STA
 Unsplash

Sorodni članki

Back to top button