Voditelj prihodnosti je srčni voditelj
Kakšne načine vodenja je potrebno ubrati v današnjih časih?
Vodstvo vpliva na klimo v celotnem podjetju, ta pa določa počutje in delovanje zaposlenih. Kako lahko z določenim načinom vodenja izboljšate poslovne rezultate in zakaj se tradicionalni način vodenja v današnjih časih ne obnese več?
Zakaj je način vodenja tako pomemben?
- Zato, ker 74 % zaposlenih v podjetjih pri svojem delu uporablja le 2/3 kapacitet. Delajo le tisto, kar je nujno. Podjetja na ta račun izgubljajo milijarde evrov.
- Zato, ker je 30 % prihodkov podjetja odvisnih od vzdušja v podjetju (raziskava organizacije Gallup, ZDA).
- Zato, ker če vodje dobro poskrbijo za svoje zaposlene, bodo ti to zaznali. To se bo poznalo tudi pri poslovnih rezultatih.
Razlike med generacijami
Živimo v časih hitrih sprememb, izjemnega tehnološkega napredka, visoke stopnje inovacij in hitrega pretoka informacij. Tako kot se spreminja okolje, v katerem živimo, se spreminjajo tudi ljudje. Kakšne so razlike med generacijo otrok blaginje, X in Y na področju dela?
Generacija otrok blaginje (1946-1964)
Ljudje, rojeni v tem obdobju, so marljivi, zagnani, spoštujejo avtoriteto. Cenijo stabilno zaposlitev, motivirajo jih pa predvsem finančne spodbude.
Generacija X (1965-1980)
Predstavniki te generacije so podjetni, samostojni in usmerjeni k rezultatom. Spretni so v osebni in elektronski komunikaciji. Cenijo uravnovešenost poslovnega in zasebnega življenja. Njihova glavna vrednota je pravičnost.
Generacija Y (1981-2000)
Gre za tako imenovano e-generacijo. Je samozavestna in samozadostna. Predstavniki so inovativni in pričakujejo hitre nagrade. So globalno ozaveščeni in so najbolj izobražena generacija vseh časov. Razmišljajo o svojem poslanstvu in želijo vedeti, zakaj delajo, kar delajo. Na delovnem mestu so neuradni in sproščeni.
Razlike pojasnjujejo, zakaj način vodenja iz preteklosti ni več učinkovit pri zdajšnjih zaposlenih. Vodje se morajo, če želijo biti uspešni, prilagoditi potrebam Y generacije. Ta bo namreč čez 10 let predstavljala že 75 % vseh zaposlenih.
Primerjava med voditelji preteklosti in voditelji prihodnosti
S pravim načinom vodenja do boljših poslovnih rezultatov.
Voditelj preteklosti
- Zaposleni se ga bojijo.
- Ukazuje, komunicira s povišanim glasom.
- Ni razprav glede njegovih odločitev. Velja le njegova beseda.
- V takem podjetju je fluktuacija zaposlenih velika.
- Ni ustvarjalnosti.
- Vsak naredi le tisto, kar je nujno in nič več.
- Neprijetno vzdušje v podjetju.
Voditelj prihodnosti
- Je entuziastičen in optimističen.
- Prisega na odprt dialog in partnerstvo.
- Vsak zaposlen je vključen in spoštovan.
- Tak voditelj spodbuja k izražanju misli in idej.
- Razpravlja o izzivih.
- Se približa tistim, ki potrebujejo pomoč.
- Med vodstvom in zaposlenimi vlada zaupanje.
- Privabi najboljši kader, vsak si želi delati v takem podjetju.
- Dela s strastjo.
- Zaposleni mu avtomatsko sledijo.