Delo

Raziskava: 40 odstotkov digitalnih kadrov aktivno išče novo zaposlitev

Izmed zaposlenih na digitalnem področju jih 40 odstotkov aktivno išče zaposlitev, skoraj tri četrtine pa jih namerava v bližnji prihodnosti zapustiti trenutno delovno mesto, je pokazala svetovna raziskava med skoraj 10.000 zaposlenimi na digitalnem področju. Glavna razloga za menjavo službe sta boljša karierna priložnost in iskanje novih izzivov.

Najpogosteje želijo menjati zaposlitev zaradi gradnje kariere

V Sloveniji sta raziskavo, ki je del serije Decoding Global Talent (Dekodiranje izziva digitalnih talentov), izvedla zaposlitveni portal MojeDelo.com in družba Boston Consulting Group. Kot izhaja iz raziskave, je glavno gonilo za novo zaposlitev na tehnološkem področju priložnost za napredovanje in gradnja kariere (63 odstotkov), sledi mu iskanje novih izzivov (49 odstotkov).

V srednji Evropi, kamor spada tudi Slovenija, digitalni kadri nadpovprečno iščejo nove izzive (57 odstotkov). Medtem jih je skoraj polovica kot razlog za menjavo delovnega mesta navedla tudi dejstvo, da se ne počutijo dovolj cenjene v trenutni službi, so ugotovitve raziskave povzeli v sporočilu za javnost.

“Epidemija je dala zagon digitalizaciji v vseh panogah. Povpraševanje po tehnoloških talentih je zato v tem času močno naraslo. Kako jih pritegniti in zadržati, bo za delodajalce eden ključnih izzivov. Še posebej za tiste zunaj tehnološke panoge, ki bi digitalne talente najbolj potrebovale pri preoblikovanju poslovne strategije, a talenti nanje med iskanjem službe ne pomislijo,” je raziskavo komentirala izvršna direktorica in partnerica pri Boston Consulting Group Melanie Seier Larsen. Naraščajoče povpraševanje sicer viša plače, a raziskava kaže, da finančne spodbude niso edini, niti odločujoči motivacijski faktor.

Želijo se dela na daljavo

Leta 2018 se je bilo zaradi dela v drugo državo pripravljenih preseliti 67 odstotkov zaposlenih na digitalnem področju. Ta delež se je zdaj zmanjšal na 55 odstotkov, v državah srednje Evrope pa je ta delež znašal 45 odstotkov. Kljub temu je 68 odstotkov vprašanih na svetovni ravni odgovorilo, da bi z veseljem delalo na daljavo za delodajalca brez fizične prisotnosti v njegovi državi. V srednji Evropi je 80 odstotkov zaposlenih na digitalnem področju izrazilo pripravljenost delati na daljavo za podjetje v tujini.

Digitalni kadri si najbolj želijo delati na daljavo za podjetja v ZDA, Združenem kraljestvu, Nemčiji in Švici. Tehnološki kadri, ki se zaradi dela želijo preseliti, so od zadnje raziskave nekoliko spremenili svoje želje. Tako je Kanada prehitela ZDA kot najbolj zaželeno destinacijo.

Izmed vprašanih si jih 95 odstotkov želi obdržati prilagodljiv delovni model, po katerem bi vsaj enkrat tedensko delali od doma. Četrtina je izrazila željo, da bi popolnoma prešla na delo na daljavo. Kot kaže raziskava, so zelo cenjene tudi druge vrste prilagodljivosti, saj ima 75 odstotkov vprašanih raje povsem ali vsaj delno fleksibilen delovni čas. V srednji Evropi je takšnih z digitalnega področja medtem 86 odstotkov.

“Tudi na portalu MojeDelo.com opažamo, da so se podjetja že začela ukvarjati z obstoječim kadrom in delajo na tem, da jih zadržijo. Vračajo se štipendiranja, vpliv je tudi na plače in ostale bonitete. Višina plače in količina letnega dopusta res nista več merilo za to, da se nekdo zaposli. Izkazalo se je, da so kandidatom odnos s sodelavci, prave vrednote, možnost fleksibilnega delovnega prostora in časa, tisti dejavniki, ki pritegnejo,” je ob tem povedala direktorica marketinga na MojeDelo.com Nika Rakonjac.

STAkrog
Unsplash

Sorodni članki

Back to top button