Življenjski slog

Je glasba v trgovini trik, ki nas stane več?

Vsi smo se že znašli v situaciji, ko se med nakupovanjem veselo pozibavamo v ritmih glasbe, ki odmeva iz trgovinskih zvočnikov. Pa si se kdaj vprašal, zakaj se v trgovinah glasba sploh predvaja?

Je predvajanje glasbe v trgovinah zahrbten način, da nas prepričajo, da porabimo več? Trik, da nas prodajalci odvrnejo od cen? Si to samo domišljamo, ali nekatere trgovine zares predvajajo boljšo glasbo kot druge?

Zakaj se v trgovinah predvaja glasba?

Obstajajo dobri razlogi, zakaj po trgovinah odmeva glasba. Ta je namreč del celotne strategije trgovinskih verig, da bi to tedensko opravilo spremenili v prijetno izkušnjo, kar seveda koristi tudi prodajalcem.

  1. Zaradi glasbe porabimo več

Glasba nas spodbuja k temu, da odštejemo več denarja. Glede na študije, ob dobrih ritmih porabimo tudi do 10% več, vendar raziskovalci ugotavljajo, da ta trditev drži samo takrat, kadar nakupujemo med tednom. Ob koncih tedna, glasba med nakupovanjem namreč naj ne bi vplivala na potrošnika. Kakšna je teorija za tem? Ljudje smo med delovnim tednom veliko bolj pod stresom, dobra glasba pa jih sprosti in spodbudi, da v košarico vržemo kakšen izdelek več.

2. Glasba osrečuje kupce

Glasba nas seveda spravlja v boljšo voljo. Živahni ritmi nas naredijo celo manj sitne, če imamo za seboj slab dan. Nekatere raziskave kažejo, da je v nakupovalni vrsti ob dobrih ritmih pripravljeno čakati več kupcev.

3. Trgovine razlikujemo glede na glasbo

Trgovci vedo, da imamo potrošniki veliko izbire in zato se morajo potruditi, da nas privabijo v svoje trgovine. Glasba je tako še en vidik trgovine, ki jim omogoča, da potrošniki posamezne trgovine razlikujemo med seboj.

embalažo, okužena, NIJZ, trgovina, trgivine, koronavirus, covid-19, embalaža,
Zdi se, da trgovci vse skrbno načrtujejo.

Kako in kdo se odloči, kakšna glasba se bo predvajala?

Če pomislimo na to, kako različne glasbene okuse imamo ljudje med seboj, je vprašanje, kakšna glasba se bo predvajala v trgovinah, lahko zelo kompleksno.

Če pomisliš, se v večini trgovin predvajajo stare dobre klasike iz 80-ih in 90-ih. In to seveda ni naključno. Študije so namreč pokazale, da se je prodaja povečala, ko so trgovine namesto umirjenih balad predvajale optimistično pop glasbo. Z izbiro popolne mešanice zvokov lahko trgovine ustvarijo vzdušje, v katerem se stranke počutijo prijetno in dobrodošlo.

Kdo pa izbira, kakšna glasba se predvaja v trgovini? Trgovske verige najemajo podjetja, specializirana za ustvarjanje značilnih zvočnih izkušenj za kupce. Poleg ustvarjanja mešanic po meri, ki določajo pravi ton, ti zvočni strokovnjaki poskrbijo tudi za licenciranje, da trgovine ne kršijo avtorskih pravic.

Ali vse trgovine predvajajo isto glasbo?

Čeprav se zdi, da obstaja univerzalen recept, kakšno glasbo bi se naj vrtelo, vse trgovine pri tem niso najbolj uspešne. Nekatere trgovine preizkušajo celo različne strategije: nakupovanje brez glasbe, nakupovanje brez glasbe ob določenih urah, preizkušanje različnih glasbenih zvrsti.

Naslednjič, ko nakupuješ, bodi pozoren. Morda pa boš v glasbi prepoznal kakšne marketinške trike.

Nakupovanje, hrana, študent, študentsko stanovanje, študentska kuhinja, zajtrk, kosmiči
Med naslednjim nakupovanjem bodi pozoren na to, kakšna glasba se predvaja.

DOSTOP.si / RM
Arhiv DOSTOP.si

Sorodni članki

Back to top button