Življenjski slog

Zakaj se ljudem zdiš nadležen in kako lahko to spremeniš

Ali se energija, ko vstopiš v prostor, nenadoma spremeni? Se te ljudje izogibajo in ob tvojem prihodu naenkrat utihnejo? Če ja, obstaja velika možnost, da se jim zdiš nadležen oz. nadležna. Preveri, kako to odpraviti z nekaj preprostimi koraki.

Ali si nadležen?

Mnogi nadležni ljudje se te lastnosti sploh ne zavedajo. Običajno pa gre pri nadležnosti predvsem za kršenje različnih družbenih norm, ne-prilagajanje okolici in pretiran trud.

Če se prepoznaš v naslednjih točkah, obstaja velika verjetnost, da se ostalim (vsaj občasno) zdiš nadležen.

  • Sprašuješ nadležna vprašanja: večini ljudje gre blazno na živce, ko jih nekdo sprašuje očitne stvari ali prosi za usluge, ki bi jih lahko zlahka storili sami.
  • Si preglasen: raven glasnosti se šteje za nadležno, ker je fizično in duševno moteča. Če je od tebe nekdo oddaljen za dolžino roke, se ne rabiš dreti kot nogometni trener.
  • Ljudi prekinjaš sredi govora: si znan po tem, da ljudi prekineš sredi stavka, ker se ti ravno takrat utrne misel?
  • Tvoja higiena je vprašljiva: če imaš probleme s telesnimi vonjavami, to lahko odvrača ljudi okoli tebe. Pod neprijetne vonjave pa poleg neprijetnega zadaha in vonja po znoju sodijo tudi vsiljivi parfumi.
  • Nenehno si negativen: če vsako vsaj približno pozitivno poved končaš z “ampak” ali “čeprav”, si verjetno neznosen godrnjač. In tega ljudje ne želijo poslušati.
nadležen, nadležni, usluge, higiena, nasmeh, nasmejanost, vzdušje, energija, pozitiva
Nekomu se lahko zdiš nadležen tudi zaradi slabega humorja, nenehne negativnosti ali govorjenja brez prestanka.

Če si se prepoznal v več točkah, preveri nekaj načinov, kako biti manj nadležen.

1 Na obraz si nadeni nasmeh

Bolj kot se smejiš, bolj te ljudje dojemajo kot del interakcije. Poleg tega pa nasmejanost povezujemo tudi s pozitivnimi lastnostmi.

2 Uporabi tehniko “ask or tell”

Ljudje lahko hitro ugotovijo, da jim ne posvečaš dovolj pozornosti. Do tega pride, če med pogovorom rad nenadno spreminjaš temo ali pa sogovorcu ne daš nobenih povratnih informacij.

Med pogovori odgovore torej vedno navezuj na teme, o katerih je govoril sogovorec. To lahko storiš s spraševanjem o temi (ask) ali z nadaljnjo razlago (tell).

nadležen, nadležni, usluge, higiena, nasmeh, nasmejanost, vzdušje, energija, pozitiva
Če meniš, da o sebi govoriš preveč, prav tako uporabi tehniko “ask” in pozornost preusmeri na sogovorca.

3 Bodi prijazen

Z vsemi ni treba, da se nenehno strinjaš, a moraš ostati takten in jim dovoliti, da imajo lastne ideje in mnenja. Četudi se ti kdaj kaj zdi butasto, svoj komentar zadrži zase – ker se te zadeva skoraj zagotovo ne tiče.

4 Bodi pozoren na vzdušje

Ozračje oz. vzdušje v prostoru oblikujejo ljudje in energija, ki jo oddajajo. Do nadležnosti lahko mnogokrat pride zato, ker se preprosto ne ujameš z energijo v prostoru.

Pozoren moraš biti na govorico telesa ljudi in njihov način komuniciranja. Poskusi jih subtilno posnemati oz. zrcaliti njihovo vedenje, da se boš lažje zlil z dinamiko skupine.

5 Pozitiva, pozitiva, pozitiva

Če se nenehno pritožuješ nad delom, osebnimi odnosi in življenjem na splošno, je čas, da se skuliraš. Bodi hvaležen za stvari in ljudi, ki jih imaš. Nadzoruj svoje negativne misli in jih preusmeri v bolj pozitivno razmišljanje. Umakni se od virov negative – tako od ljudi kot tudi od negativnih novic. Z ljudmi se trudi vzpostavljati očesni stik, saj boš tako lažje vzpostavil tudi splošni stik.

DOSTOP.si / SV
Pexels

Sorodni članki

Back to top button