Kulsko

Katere izdelke Slovenci najraje nakupujemo online?

Na začetku pandemije Covid-19 se je kar 15 milijonov kupcev preselilo na splet in do leta 2021 je e-nakupovanje postala navada ter nekaj povsem vsakdanjega. Hkrati so se povečala tudi pričakovanja potrošnikov. Za potrošnike torej skorajda ni več ovir, kaj lahko in česa ne morejo naročiti prek spleta. Zadnji dve leti e-poslovanje beleži neverjetno rast. Kakšne pa so navade Slovencev, ko pride do spletnega nakupovanja ter katere kategorije izdelkov najraje kupujemo.  

E-shopper barometer 2021 je raziskava, ki jo je DPDgroup izvedla že šesto leto zapored. Gre za eno največjih raziskav o razvoju e-trgovine in najnovejših trendih ter navadah e-kupcev, v kateri je sodelovalo 23.394 sodelujočih iz 21 evropskih držav. Ta je pokazala, da so lani v Sloveniji redni e-kupci predstavljali 46 odstotkov vseh e-kupcev pri nas (vs. v Evropi 48 odstotkov). Njihovi nakupi pa so predstavljali kar 86 odstotkov vseh online nakupov, tako pri nas kot na evropski ravni.

Večina slovenskih e-kupcev meni, da online nakupovanje pomeni velik prihranek denarja in časa. Zdi se jim manj stresno kot nakupovanje v fizičnih trgovinah, kar je zagotovo eden izmed pomembnih razlogov za rast e-poslovanja. Raziskava je pokazala, da so 3 najbolj prodajane kategorije pri nas modni izdelki (58 odstotkov), čevlji (50 odstotkov) in kozmetika (48 odstotkov). 

Skoraj tri četrtine Slovencev e-trgovino izberejo zaradi vpliva družbenih omrežij in vplivnežev

Slovenski e-kupci so zelo aktivni tudi na družbenih omrežjih, ki igrajo pomembno vlogo na njihovi spletni nakupovalni poti kot vir informacij, gonilo ali ovira pri izbiri e-trgovcev. 72 odstotkov vprašanih online trgovino izbere na podlagi družbenih omrežji in vplivnežev

V DPDgroup so ugotovili, da so splošno gledano ljudje še zmeraj zelo zadovoljni z dostavo. Najbolj priljubljen način dostave tudi v letu 2021 ostaja dostava na dom, celo bolj kot leta 2019. Zanimivo pa je, da so potrošniki v letu 2021 začeli pogosteje uporabljati dostavo v službo oziroma na delovno mesto.

Kje najraje prevzemamo pakete?

Raziskava kaže, da v Sloveniji še ni povsem razvito OOH omrežje (Out of home), kamor spadajo Pickup prevzemne točke in paketomati. V Evropi (v DPDgroup) pa os takšni načini prevzema paketov že zelo priljubljeni. Prevzem paketa na Pickup prevzemni točki je na drugem mestu po priljubljenosti, na tretjem mestu sledi prevzem v paketomatih. Kljub temu opažajo, da se trend tudi v Sloveniji iz leta v leto bolj razvija.

Prilagodljivost in izbira enournega časovnega okna za dostavo ostajata glavni prednosti in preferenci za slovenske e-kupce. Sledijo izbira dostavnega roka, dostava naslednji dan in obveščanje po SMS/Viber/e-pošti. 42 odstotkov bi jih tako prej opravilo nakup, če bi vedeli, da paket dostavlja dostavna služba, ki ponuja enourni časovni okvir dostave. Vse od naštetega je kupcem pomembnejše, kot v letu 2019, zato so se v DPD tem trendom izjemno prilagodili.

Pomembna prednost dostavnih služb ostajajo tudi enostavna vračila. Raziskava kaže, da je 10 odstotkov vseh kupljenih artiklov (pri nas in v Evropi) vrnjenih in kar 54 odstotkov vprašanih meni, da je bilo vračilo hitro in enostavno.

Pomemben vidik e-trgovine je trajnost

Še zmeraj ostaja glavni vir e-trgovine vprašanje trajnosti. Zelene možnosti dostave zanimajo 7 od 10 slovenskih rednih online kupcev. 61 odstotkov Slovencev se zdi pomembna izbira blagovnih znamk in proizvajalcev, ki ponujajo bolj trajnostne možnosti. 68 odstotkov jih je celo pripravljenih zapustiti spletno mesto in bolj trajnostno možnost dostave poiskati drugje. 38 odstotkov slovenskih e-kupcev je pripravljenih plačati premium ceno za izdelke in storitve, ki so spoštljivi do okolja.

Raziskava je pokazala, da so pričakovanja potrošnikov postala višja in da so začeli vse več pozornosti posvečati detajlom. Fokus potrošnikov je zdaj poleg same dostave še na nekaterih drugih segmentih (kot so trajnost, alternativne lokacije za dostavo ipd.). Družbena ozaveščenost je kot posledica pandemije pripomogla k razmahu vestnega e-nakupovanja, h kateremu potrošniki vse bolj stremimo. Potrošniki bolj kot kdajkoli prej razmišljajo o vplivu svojih nakupov na lokalne skupnosti ter svojo družbeno in okoljsko odgovornost.

Več o segmentaciji e-kupcev in njihovih navadah si lahko preberete tukaj. Na tej povezavi pa najdeš spletno orodje za primerjavo e-kupcev, kjer lahko preprosto filtriraš trge in različne kategorije, ki jih zajema raziskava.

DPD Slovenija / DS
Arhiv DOSTOP.si

Uredništvo DOSTOP.si

Uredništvo portala DOSTOP.si

Sorodni članki

Back to top button