Potovanje

Na Dunaju zaradi okoljskih razlogov vsa parkirna mesta postajajo plačljiva

Na Dunaju so od 1. marca plačljiva vsa parkirna mesta, saj avstrijska prestolnica z uvajanjem plačljivega parkiranja želi zmanjšati avtomobilski promet in povečati uporabo javnega prevoza. Tako bodo doprinesli k zaščiti podnebja in k še višji kakovosti življenja Dunajčanov, prihodke od parkirnin pa bodo namenili širjenju mreže javnega prevoza.

Spodbujajo javni prevoz, kolo in pešačenje

S plačljivim parkiranjem želijo na Dunaju meščane spodbuditi, da namesto avtomobila raje izberejo javni promet, kolo ali pa se na pot odpravijo peš. Poleg pozitivnega vpliva na podnebje bo sprememba pomenila tudi več prostih parkirnih mest za Dunajčane ter možnost za preoblikovanje parkirišč v zelene oaze ali kolesarske steze. Prihodke od parkirnin bo mesto namenilo izgradnji mreže javnega prometa.

Izkazalo se je, da se je z uvedbo parkirnine v posameznih mestnih predelih število prostih parkirnih mest že povečalo za okoli 30 odstotkov in hkrati zmanjšalo število nedunajskih registrskih tablic. Samo na zahodu Dunaja se je ob uvedbi parkirnine dnevno število avtomobilov zmanjšalo za 8000, obenem pa se je povečala uporaba javnega prevoza.

Cena parkiranja je poenotena po vsem mestu

Od začetka meseca je v vseh mestnih okrožjih na Dunaju omogočeno le kratkotrajno parkiranje s parkirnim listkom ali parkirno dovolilnico. “Cena in dolžina parkiranja sta bili povsod poenoteni. Cone kratkotrajnega parkiranja v vseh 23 okrožjih veljajo od ponedeljka do petka med 9. in 22. uro za največ dve uri. Medtem ko je 15-minutno parkiranje brezplačno, pa pol ure stane 1,10 evra, ena ura 2,20 evra, ura in pol 3,30 evra in dve uri kar 4,40 evra,” so zapisali v sporočilu za javnost.

Dodali so, da časovna omejitev ne velja za stanovalce okrožja in podjetja s sedežem v tem okrožju, ki imajo parkirne dovolilnice. Dunajčani bodo za dovolilnico odšteli 10 evrov na mesec in enkratno upravno takso. Kupijo jo lahko za najmanj tri in največ 24 mesecev.

Mesto Dunaj je kratkotrajno parkiranje prvič uvedlo leta 1959 v prvem okrožju. Do leta 2019 so področje parkirnin razširili na 18 okrožij, letos pa na celotno mesto, pri čemer so izjeme zgolj neposeljena gozdna in industrijska območja.

STA
Arhiv DOSTOP.si

Sorodni članki

Back to top button