Preiskava TikToka glede kršitev pravic potrošnikov pušča odprta vprašanja
Evropska komisija in nacionalni potrošniški organi, povezani v mrežo CPC, so zaključili preiskavo družbenega omrežja TikTok glede več domnevnih kršitev pravic potrošnikov. Kljub nekaj dobrodošlim izboljšavam, ostajajo nekatera zaskrbljujoča vprašanja nerešena, opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).
Preiskava zaradi dvoumnih in nejasnih pogojev, ki so bili v korist TikToku
Preiskava se je začela po tem, ko je evropska potrošniška organizacija BEUC, katere članica je tudi ZPS, februarja lani pri Evropski komisiji in mreži nadzornih organov za varstvo potrošnikov vložila prijavo zoper TikTok. Očitali so mu več kršitev, povezanih z zakonodajo varstva potrošnikov in varstvom osebnih podatkov.
TikTok naj bi uporabljal nepoštene pogodbene pogoje, mnogi med njimi da so nejasni, dvoumni in v korist TikToka. Poleg tega naj bi bila njihova politika virtualnih valut nepoštena do uporabnikov.
Po opravljenem dialogu z Evropsko komisijo in mrežo CPC se je družba TikTok zavezala, da bo svoje prakse uskladila s pravili EU o oglaševanju in varstvu potrošnikov.
Med ključnimi zavezami so na komisiji izpostavili možnost prijave oglasov, ki bi otroke lahko spodbudile ali zavedle k nakupu blaga ali storitev. Po novem je prepovedano oglaševanje neprimernih izdelkov in storitev, kot so alkohol, cigarete in t. i. sheme za hitro obogatitev.
Prav tako morajo uporabniki TikToka po novem ustrezno označiti, kadar je vsebina, ki jo objavljajo, sponzorirana s strani določene blagovne znamke. Vsebine uporabnikov z več kot 10.000 sledilci bo TikTok posebej pregledoval, ali je vsebina primerna in skladna s smernicami skupnosti.
Težavna politika še ostaja
“Kljub nekaj dobrodošlim izboljšavam politike TikToka, ostajajo nekatera zaskrbljujoča vprašanja nerešena,” so opozorili na ZPS. Potrošniške organizacije posebej izpostavljajo, da klavzula o avtorskih pravicah TikToka tej platformi še vedno daje zelo široko dovoljenje za uporabo vsebine, ki jo ustvarijo in objavijo njeni uporabniki.
Skrbi jih tudi odsotnost mehanizma, ki bi ob nakupu TikTokovih virtualnih kovancev ščitil mlade potrošnike pred zlorabami vplivnežev. Pogrešajo tudi zavezo, da bo družbeno omrežje prenehalo s profiliranjem in ciljanjem na otroke s prilagojenim oglaševanjem.
STA
Arhiv DOSTOP.si