Delo

Prej do službe z Armani obleko in pravo barvo

Obleci se za službo, ki jo želiš, ne za tisto, ki jo že imaš. Te besede niso brez pomena. Temu je že večkrat prikimala tudi znanost, nazadnje ravno pred dnevi.

Raziskovalci univerz Penn State, Notre Dame in Kentucky so razvozlali uganko: ljudje, ki na delovnih mestih nosijo oblačila priznanih modnih znamk, so bolj samozavestni in, pozor, tudi bolj učinkoviti.

Ni nujno potrebno nositi pravih blagovnih znamk, kot so Armani ali Jimmy Choo. Ko so izvajali teste, h katerim so povabili kupico ljudi, so eni raziskovalni ekipi dejali, da nosijo prestižen pulover enega največjih proizvajalcev športne opreme. Ponudili pa so jim povsem neznano blagovno znamko. Rezultat? Njihova učinkovitost se je povečala za 20 odstotkov.

Armani in druge priznane blagovne znamke dvignejo našo samozavest.

Videz je prva stvar, ki jo bo delodajalec opazil

Ne glede na to, ali nam je to všeč ali ne, naš videz je prva stvar, ki jo opazi delodajalec. Prvi vtis si bo ustvaril že po 30 sekundah.

Podobne rezultate je sicer pokazala že raziskava iz leta 2008. Študija, objavljena v Journal of Marketing Research, je dokazala, da stik z logotipom blagovne znamke lahko vpliva na drugačno obnašanje ljudi, ki je povezano s samo identiteto izbrane blagovne znamke. Po ugotovitvah slednje raziskave so Applovi privrženci bolj kreativni, ljubitelji Disneyjevih del pa bolj odkriti kot na primer oboževalci programa E! Entertainment.

Od vseh elementov garderobe, barva najprej spregovori.

Z barvami do nove službe?

Barve imajo posebno moč, pravijo psihologi: lahko nas pomirijo, naredijo lačne, spravijo v bolj romantično vzdušje. S pravo izbiro barve oblačil lahko bolje začneš razgovor, so prepričani pri raziskovalnem podjetju Harris Interactive, ki je izvedel študijo za zaposlitveni portal Career Builder. Ugotovili so, da kadroviki določene barve povezujejo z različnimi vodstvenimi in drugimi lastnostmi.

Črna izraža vodenje, rdeča je barva moči, modra daje občutek, da je oseba timski človek, siva namiguje na zmožnost logičnega in analitičnega razmišljanja, bela občutek za organiziranost, zelena, rumena oranžna in rožnata pa se povezujejo s kreativnostjo.

Modra in kreativnost? Ne, konservativizem!

Najboljša barva za razgovor se razlikuje glede na branžo, ki ji pripada delovno mesto. Za kreativna delovna mesta se izogibaj modri, saj ta oddaja sporočilo o poštenosti, kredibilnosti in zaupanju, zato je boljša izbira za področji financ ali prava. Na kreativnem delovnem mestu boš izpadel konzervativen. Zagotovo ne posegaj po črni barvi, saj prevladuje na barvni lestvici, z njo pa boš na razgovoru prevladoval tudi ti.

Siva ali rdeča?

Siva oddaja sporočilo, da smo močni, zanesljivi in modri, zato lahko z njo vkorakamo prav v vsako podjetje, ne glede na branžo. Rdečo je preveč drzna, saj lahko pošlje sporočilo, da gre za dominantno, uporniško in trmasto osebnost. Z belo lahko prikažemo, da nas zanimajo vse podrobnosti, da nas odlikuje natančnost in organiziranost.

Pozor pri oranžni!

Zelena se pogosto povezuje z občutkom za umirjenost in dobronamernostjo kot tudi z bogastvom in uspehom, rožnata pa z edinstvenostjo in umetniškim pridihom. Rumena signalizira optimizem in kreativnost. Najslabši izbor je oranžna, s čimer se strinjajo tudi delodajalci. Četrtina namreč ocenjuje, da je to barva, s katero povezujejo neprofesionalnost.

Prilagodi se torej delovnemu mestu, ki ga želiš, razišči podjetje in njegovo politiko oblačenja. Obleci se tako, da se boš počutil udobno in predvsem, da bo obleka odražala to, kar si. Oranžna in črna oblačila pa, če se strokovnjaki ne motijo, raje pusti v omari.

 

 Mladi podjetnik (vir)
 Unsplash

Sorodni članki

Back to top button