Prvi Center za poslovni coaching v tem delu Evrope na mariborski DOBI
Na včerajšnji tiskovni konferenci DOBA Fakultete so predstavili nov in čisto prvi Center za poslovni coaching v tem delu Evrope, ki bo povezal raziskovalne, pedagoške, strokovne in svetovalne dejavnosti na področju poslovnega coachinga. Prav tako na DOBA Fakulteti v jeseni pričenjajo z izvedbo smeri Poslovni coaching v enem izmed magistrskih programov.
Kot so zapisali v sporočilu za javnost bo Center za poslovni coaching o gradil povezave z lokalnimi organizacijami in reševal praktične, aplikativne izzive, s katerimi se srečujemo na delovnem mestu.
Ključne aktivnosti Centra za poslovni coaching na DOBA Fakulteti bodo:
- raziskovalni projekti in diseminacija;
- razvijanje in širjenje poslovnih znanj na področju poslovnega coachinga za študente DOBE;
- svetovalna dejavnost za študente, starejše, društva in druge neprofitne organizacije;
- razvijanje voditeljskih sposobnosti v podjetjih in organizacijah s pomočjo coachinga;
- razvoj online coachinga;
- družbeno odgovorno delovanje centra in sodelovanje z okoljem;
- izobraževalna srečanja.
Jasna Dominko Baloh, direktorica DOBE, je izpostavila, da se z ustanovitvijo Centra za poslovni coaching DOBA Fakulteta uvršča na zemljevid tega hitro razvijajočega se področja.
»Z ustanavljanjem Centra za poslovni coaching sledimo viziji DOBA Fakultete, povezovanja, sodelovanja pedagoškega dela in podjetij. Za študente iščemo najboljše možnosti za učenje za prihodnost. S Centrom za poslovni coaching naslavljamo prav to, pomagali bomo študentom in tudi našemu okolju. Na DOBA Fakulteti verjamemo, da bo delovanje Centra za poslovni coaching prispevalo k boljšemu vodenju, boljšemu počutju, kvaliteti življenja in tudi zadovoljstvu zaposlenih.«
Poslovni coaching je koristen tudi izven izobraževanja
Dr. Daša Grajfoner, vodja Centra za poslovni coaching in visokošolska učiteljica na DOBA Fakulteti izpostavlja, da tem delu Evrope kombinacije pedagoške, raziskovalne in svetovalne dejavnosti še ni na nobeni visokošolski organizaciji. Poudarja, da bo velik poudarek Centra na psiholoških teorijah in psiholoških dokazih.
»Poslovni coaching se ne nujno ukvarja s psihološkimi težavami, ampak se ukvarja z višanjem kvalitete življenja, doseganjem ciljev, določenimi kompetencami na področju vodenja, zasebnega življenja, pomaga pri premagovanju in spopadanju z ovirami,« je še povedala.
Poleg raziskovalne dejavnosti in svetovanja za študente in starejše bodo izvajali tudi magistrski študij poslovnega coachinga, ki bo akreditiran s strani EMCC – European Mentoring and Coaching Council. Organizirali bodo tudi brezplačne aktivnosti za dobrodelna društva, posameznike in skupine, saj kot pravi dr. Grajfonerjeva: »Poslovni coaching ni koristen le za našo izobraževalno institucijo, ampak tudi širše.«
Cocahing pomaga vodjem pri spreminjanju timskega vodenja
Na tiskovni konferenci je sodeloval tudi dr. Bob Garvey, profesor coachinga in mentorstva na Sheffield Business School, Anglija, ki je govoril o pomenu in uveljavljenosti poslovnega coachinga v svetu. »Coaching se je poglavitno spreminjal in rastel v zadnjih 20 letih in je prisoten na vseh kontinentih sveta in na vseh organizacijskih nivojih podjetij, v vseh različnih sektorjih poslovnega delovanja.« Posebej je omenil predvsem timski coaching, ki ga uporabljajo vodje in managerji – njihova vloga in način vodenja tima se namreč s časom spreminjata.
Petra Juvančič, izvršna direktorica Združenja Manager, je poudarila pomen poslovnega coachinga z vidika vseživljenjskega učenja. Opaziti je veliko več pozornosti in ozaveščenosti s strani managerjev, poslovnih voditeljev. Poslovni coaching se je pri članih Združenja Manager v zadnjih letih zelo uveljavil v vseh oblikah in velikostih podjetij, še posebej pa je priljubljen pri mladih.
Sodobno vodenje ljudi se je v zadnjih letih zelo spremenilo. Zdaj obstaja težnja po trajnostnem voditeljstvu (voditelj ni več samo jaz, temveč se razmišlja o timu – nas). Coaching pomaga vodjem, da so bolj empatični, bolje usklajujejo ekipe in so bolj učinkoviti, produktivni in da lažje dosegajo cilje. Nenehno se je treba prilagajati spremembam na trgu, česar smo se še bolj začeli zavedati v preteklih letih nenehnih korenitih sprememb.
DOBA
DOBA