Kultura

S kampanjo Vrnitev napisanih, do večanja obiska knjigarn

Ob ponovnem odprtju knjigarn, kar se je ob rahljanju ukrepov zaradi preprečevanja okužb z novim koronavirusom zgodilo prejšnji teden, se v organizaciji Javne agencije za knjigo RS (Jak) začenja promocijska kampanja Vrnitev napisanih. Ta bo v obliki spletnih vsebin in TV oglasov do konca meseca pozivala k obisku in nakupu knjig.

Kampanja je nastala v sodelovanju s knjigotržci in knjigarnarji. Kot so sporočili z Jaka, bo pozdravila in podprla ponovno odprtje slovenskih knjigarn ter obenem opozarjala na njihov pomen v družbi.

H kampanji je pristopilo več kot 60 slovenskih knjigarn. V njej pa ob knjigarjih in vodji knjigarne Konzorcij Katarini Modic nastopajo slovenski avtorji in umetniki Dušan Šarotar, Vlado Kreslin, Vesna Milek, Tadej Golob, Valentina Smej Novak in Nik Škrlec.

Kot je pred začetkom kampanje povedala Katarina Modic, je zaprtje knjigarn presenetilo vse, tako kupce kot tudi njih same. Za kupce je sicer vedela, da se bodo znašli. Kupci poznajo njihovo spletno stran, kjer lahko kupujejo knjige, tudi knjižnice so se hitro odzvale. Poleg tega imajo pravi bralci doma običajno kupe še neprebranih knjig. Za čas korone so tako bralci imeli dovolj knjig. “Sedaj pa smo željni novih besedil,” je dejala iz izrazila veselje, da so založbe ves ta čas delovale in izdajale nove naslove. Teh se veseli prav tako kot kupcev, za katere ve, da bodo prišli.

Knjiga kot oblika mišljenja

Šarotar je poudaril, da knjiga ni le objekt za kratkočasenje, da prebrodimo osamljenost ali da bi se razvedrili, ampak je že od začetka oblika mišljenja. Skozi njo se formira ne samo posameznik ampak predvsem civilizacija. Sam pa si kot ustvarjalec predvsem zastavlja vprašanje, kakšen smisel ima knjiga danes. Ali so v njej zapisana le stara znanja, ali pa so knjige tudi neka možnost za mišljenje prihodnosti.

Direktorica Jaka Renata Zamida pa je pred začetkom promocijske kampanje povedala, da so jo želeli zasnovati ne le za knjižno panogo, temveč skupaj z njo: “Ob Jaku, ki kampanjo naroča in izvaja, smo v delovno skupino povabili Ingrid Celestina, predsednico združenja knjigotržcev, ki je tudi v tesnem stiku z vsemi knjigarnarji, Sama Ruglja kot predstavnika založnikov ter Zdravka Dušo, dolgoletnega urednika in tekstopisca kot enega izmed glavnih avtorjev sporočil kampanje.”

Dodala je, da želijo s kampanjo v trenutku, ko se ponovno odpirajo knjigarne, ljudi, ki so morda še nekoliko zadržani ali sramežljivi, ko ulice še niso polne nakupovalcev, opozoriti na ponovno odprtje in pa na nabor novih knjig, ki jih v tem času ni bilo možno kupiti nikjer ter jih spodbuditi, da poleg tega, da zavijejo v knjižnico, zavijejo tudi v knjigarno in si kakšno kupijo.

Kampanjo bodo spremljali tudi ilustrirani plakati Izarja Lunačka z navodili ob obisku knjigarn. Zatem bo 13. junija izšla še tematska številka revije Bukla, ki bo dodana časopisom Delo, Primorske novice in Večer.

 

 STA
 Pixabay

Sorodni članki

Back to top button