Kultura

26. MFRU prehaja v zaključno fazo, ki bo na spletu in v javnem prostoru

Zaključek 26. Mednarodnega festivala računalniških umetnosti (MFRU) v znamenju sodelovanja z revijo Šum, filmskih projekcij in Heklaba.

Zaključek 26. MFRU se začenja že nocoj, in sicer ob 19. uri v družbi letošnjega festivalskega rezidenta, pedagoga, teoretika in kuratorja Václava Janoščíka. V predavanju z naslovom Travma in identiteta po računalniški obdelavi podatkov bo predstavil svoj na travmo osredotočen, farmakološki in pop-filozofski pristop.

Sledeči dnevi bodo v znamenju sodelovanja z revijo Šum, ki bo ravnokar izdala svojo 15. številko ter osrednjo temo Infrastruktura kot kritika, ki razširja nekatere prispevke video serije šumXvideo, ki je nastala v okviru  našega osrednjega kuriranega programa Infrastrukturni kompleks: predrugačena Zemlja. ŠumXvideo serija, ki jo je pripravil Maks Valenčič, obsega dve predavanji in intervju. V teh gosti z dobršno mero spekulativnosti razpravljajo o radikalnih trgih, prihodnosti upravljanja in novi vlogi ekonomista-kot-inženirja. Ob tem pa naslovijo tudi potrebo po institucionalnih spremembah. V torek se bo na spletni strani MFRU v živo predvajal intervju z ustanoviteljem fundacije RadicalxChange Glenom Weylom. Pričakujejo vas ob 19. uri.

V sredo, 16. decembra, bo ob enaki uri mogoče prisluhnili predavanju pesnice in doktorske študentke ekonomije na univerzi Harvard Zoë Hitzig. Predavanje bo nosilo naslov Cena obstoja in izpostavlja vedno pomembnejšo tehnopolitično dimenzijo današnjih političnih odločitev. Dan za tem (17. decembra) pasledi dvojni program od 19. ure naprej. Najprej bo odgovorni urednik pri reviji Palladium Magazine Ash Milton imel predavanje Izrabljanje trga. Govoril bo o tem, kako države in velike korporacije načrtno ustvarjajo trge. Na ta način pridobijo sicer nedostopne informacije ter s tem v centraliziranih instancah poskrbijo za ekonomsko učinkovito in v konkurenco usmerjeno dinamiko. Kot zaključek programa Šumovih video vsebin bo sledil še uvod Maksa Valenčiča.

V sklopu spremljevalnega programa po izboru Mihe Horvata se bo predstavila ekipa Heklaba iz GT22. Ta bo v postavi Monika Pocrnjić, Aphra Tesla, Matej Modrinjak, Marko Gutman in Rob Canning. Gosta bosta Mark Lük in Gregor Jaklin. Za zadnji večer tj. v petek pa se ob 19. uri pripravlja stereo on-line zvočni prenos selekcije njihovih nastopov na slovenskih festivalih v zadnjih dveh letih ustvarjanja. Izbor iz arhiva 2019/2020 bo ponudil prijeten zaključek 26. MFRU in napovedal miren skok v 2021.

Ob pestrem spletnem dogajanju pa ponujajo tudi (vsaj) dvoje intervencij v javni prostor

Prva, zvočna kompozicija, prihaja iz arhiva Heklabovcev. Ta se že predvaja v mariborski Tonšpur pasaži med Glavnim in Rotovškim trgom. Prisluhniti ji bo mogoče do 4. januarja prihodnje leto. Takrat jo bo znova zamenjala mednarodna kompozicija Zasebne pike in javni oblaki. Na spletnem displaju, ki ga je razvil Marko Damiš si lahko ogledate tudi projekt Land 2.0, ki ga je pripravil strtgm. Land 2.0 je modularni sistem, ki povezuje področja distribuirane produkcije, cirkularnih ekonomij in avtorskih pravic. Povezave med temi sistemi spodbujajo razmislek o splošni soodvisnosti med njimi. Obenem zastavljajo vprašanje, kako soustvarjajo naša naravna in socialna okolja, saj se tičejo tako problematike okoljskega vpliva kot tudi prihodnosti dela.

Osrednji festivalski program Infrastrukturni kompleks: predrugačena Zemlja bosta sklenili dve filmski projekciji. Izdelovanje Zemelj je od kolektiva Geocinem. Ukvarja se s filmom iz perspektive tehnologij in infrastruktur planetarnih senzornih mrež – mobilnih telefonov, nadzornih kamer, satelitov, geosenzorjev. Ta obravnava kot kinematski aparat – kot planetarno kamero, s katero je mogoče razviti prakso “planetarnega filma”, ki v kontekstu globalnih ekonomskih procesov in ekološke/klimatske krize raziskuje načine, orodja in razmerja moči, prek katerih oblikujemo reprezentacije in koncepte Zemlje. In dokumentarno-fikcijski film Bela gora, ki se osredotoča na podzemni podatkovni center Pionen in je delo umetnice Emme Charles. Če bodo spremembe omejitvenih ukrepov to omogočale, bodo projekciji filmov izvedli 19. decembra v avditoriju Moderne galerije. V nasprotnem primeru pa si boste filme lahko istega dne ogledali na spletni strani MFRU.

 

Žiga BRDNIK
MFRU

Sorodni članki

Back to top button