KulturaRecenzije

Film: Možje v črnem: Globalna grožnja [RECENZIJA]

Še en poskus obuditve (ali molzenja) stare franšize. Tokrat so na vrsti Možje v črnem (Men in Black: International). Jim je uspelo, ali bi potrebovali svoj nevralizer, da nas prepričajo, da je film dober?

Po šestih letih premora je tudi franšiza Možje v črnem sledila trendu nadaljevanj, pred-zgodb in spin-offov, kar je očitno duh našega časa. Toda podobno kot pri drugih podobnih nadaljevanjih pride do vprašanja – ali je bilo vredno?

Film je režiral Felix Gary Gray, ki je sicer najbolj znan po filmu – Straight Outta Compton – Zgodba o N.W.A. Režiral pa je tudi Hitri in drzni 8 – vpliv slednjega se v filmu čuti. Pred kamero sta se znova srečala Chris Hemsworth (Agent H) in Tessa Thompson (Molly Wright), že stara znanca iz filmov Thor in Maščevalci, nad njima pa bdi Liam Neeson (Agent visoki T) v vlogi nadzornika veje Mož v črnem v Londonu.

Svet Mož v črnem je preprost – med nami so vesoljci, pred katerimi nas ščiti skrivna organizacija. Da se obstoj izvenzemeljskih bitij skrije pred javnostjo, le-ta uporablja posebne pripomočke za spreminjanje spomina (nevralizerje). Možje v črnem: Globalna grožnja pa gradi na premisi, da se je v mladosti Molly Wright izognila blisku pozabe in ohranila spomin na vesoljca in na celotno organizacijo Mož v črnem. To znanje potem nameni iskanju te organizacije, v želji, da se jim pridruži. Glede na dejstvo, da je v stotih letih obstoja očitno prišlo le do enega takega incidenta, gredo Možem v črnem vse pohvale. Še posebno, ker v nadaljevanju filma podobne primere ženejo do ekstrema. Pojavi se veliko napak, ki lahko zmotijo gledalca in prekinejo tok zgodbe. Tokrat ne govorimo o Starbucksovem lončku na mizi. Ampak v napakah pri sami zasnovi zgodbe, kar kaže na nepozornost režiserja ali pa nedoslednost scenaristov.

Zgodba prav tako ni inovativna ali dobra. Kmalu je razvidno, kdo je zlikovec, večjih pretresov med samim filmom ni, konec pa ostaja neizkoriščen in antiklimatičen. Kar film na področju scenarija in dialogov rešuje, so pogoste pop-kulturne reference (omemba Kanye Westa, Elon Musk …). In pa določeni prizori, ki bi jih lahko označili za t.i. lomljenje četrtega zidu (ko se karakter do določene mere zave samega sebe in dejstva, da je v filmu).

Kemija med glavnima igralcema rešuje film

Karakterja Molly Wright in Agent H nimata globine, saj sta bila zgrajena na že tisočkrat prežvečenih stereotipih. Ona je resna, odgovorna in ambiciozna agentka, ki ne verjame v čustva, ampak samo v pravila in čisto logiko. On je eden izmed najboljših agentov, ki je zaradi težavne preteklosti v službi popustil, se razšel s punco in postal neresen. Pomanjkljivemu konceptu navkljub pa sta igralca našla svoj ritem in uporabila prijateljstvo, ki sta ga sklenila že na preteklih filmskih projektih. Tako sta v enolične in dolgočasne karakterje vdahnila nekaj življenja in kolikor se je dalo, rešila film.

Glede na potencial za vizualni presežek v filmu, tega ni. Efekti so povprečni in že videni, večkrat celo dajejo vtis amaterskega igranja z urejevalnikom posnetkov.

Možje v črnem: Globalna grožnja sledi trendu v vseh aspektih. Nezaželjeno in nedodelano nadaljevanje franšize, ki se (tudi) tokrat ni obneslo. Film je sicer zabaven za družinski ogled, saj vsebuje dovolj akcije, da bo zamotil otroke in dovolj odraslih šal, da bo občasno nasmehnil tudi odrasle. A na splošno mu ne uspe narediti nič novega. Že po tednu dni se bo gledalec spraševal, ali so blisk pozabe po koncu filma uporabili tudi na njem. Saj se filma ne spominja več.

 

 Mark MOHORČIČ
Continental Film
ikona snemalec ContinentalfilmSI

Sorodni članki

Back to top button