Če se sprehodiš mimo študentskih domov, boš pred njimi opazil veliko parkiranih koles v različnih voznih stanjih. Veliko študentom se do fakultete pač ne ljubi pešačiti, zato si kupijo kolo, največkrat tisto najbolj poceni, ki ga počasi že najeda zob časa, s čimer ni nič narobe, le malenkost bolje ga je treba vzdrževati. Tudi sama spadam v kategorijo študentov, ki namesto svojih nog raje uporabljajo dve kolesi, in ker smo prvi sneg že dočakali, sem se po nekaj nasvetov o vzdrževanju koles v zimskem času odpravila v trgovino Den, natančneje do vnetega kolesarja in mojstra Luke Moma.
Luka je s kolesi povezan že od nekdaj. Kot mlad je tekmoval v cestnem kolesarjenju, danes tekmuje v gorskem, med delovnim časom pa popravlja in servisira tuja kolesa. Prav zaradi njegovih izkušenj in znanja sem ga z veseljem izbrala za sogovorca, da študentom pojasni, kakšna je pravilna nega kolesa pozimi. Da ne bi izpustila nobene pomembne podrobnosti, sva stopila kar v delavnico, kjer je Luka na stojalo pričvrstil kolo, na njem pa mi je sproti kazal, kako moramo očistiti sestavne dele kolesa.
»Najbolj ranljivi elementi so plašči, zavorne obloge in veriga,« pojasni Luka.
Kolo potrebuje le malo ljubezni
Pozimi lahko s kolesom storiš dvoje: ga shraniš ali pa pridno uporabljaš tudi v zimskih razmerah. Če se odločiš za prvo možnost, poskrbi, da bo prostor, v katerem bo kolo prezimilo, suh. Lahko ga shraniš v suhi kleti, garaži, stanovanju in celo na balkonu, kjer ga pokriješ z bombažno rjuho in folijo, Luka pa dodaja: »Tudi kolesarnice ne predstavljajo problema za shranjevanje. Mogoče le zato, ker ti lahko kolo kdo odnese.« A pri tem opozarja, da naj kolo v primeru vlažnega prostora raje stoji na kartonu.
Preden za celo zimo pozabiš na svoje prevozno sredstvo, ga ne pozabi še dobro očistiti, najbolje kar s toplo vodo in razmaščevalnim sredstvom. Največ pozornost bo potrebovala predvsem veriga, ki jo najprej očisti z bombažno krpo, nato namaži z mastjo in na koncu odvečno mast odstrani. Napolniti je treba tudi gume (2–3 bare) in s sprejem poskrbeti še za sprednji in zadnji menjalnik.
Bistvene razlike pri vzdrževanju kolesa, ki se čez zimo uporablja, pravzaprav ni. »Najbolj ranljivi elementi so plašči, zavorne obloge in veriga,« pojasni Luka in svetuje, da jih pozimi večkrat očistimo in namažemo. S tem bomo kolo zavarovali pred soljo in drugimi delci, ki jih pozimi posipajo po cestah, hkrati pa bomo sestavnim elementom podaljšali življenjsko dobo.
»Ni treba komplicirati, kolo potrebuje le malo ljubezni,« je še dodal na koncu. In njemu tovrstne ljubezni zagotovo ne manjka; z njo je prepričal tudi mene, saj bom pred zimo prav zares očistila verigo, zavorne obloge, menjalnik in plašče ter poskrbela, da bo moje prevozno sredstvo shranjeno na suhem.
Urška KUR
Urška KUR
Miha HORVAT