Dogodek Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! se je začel s panelno razpravo, ki jo je vodil Borut Borštnik, direktor Zavoda Mladi podjetnik, gosti pa so bili Jure Knez iz podjetja Dewesoft, Kristina Kočet iz Tiko Pro, Jasna Grbić iz Tattoo care in Nik Vene iz NV Holders. Govora je bilo o rasti podjetja, zaposlenih, Amazonu, morebitni recesiji, pa o aktivnem lastništvu podjetja in o tem, kako v podjetju motivirati mlade.
Predstavitve petih finalistov izbora
Cilj izbora je prepoznati in medijsko promovirati uspešne mladi podjetnike, ki prispevajo k gospodarskemu razvoju in ustvarjajo kakovostna delovna mesta. K prijavi so bili vabljeni kandidati med 16 in 38 letom starosti, ki so večinski lastniki podjetij, ustanovljenih med 1. januarjem 2017 in 31. decembrom 2022.
Komisija je bila sestavljena iz izkušenih podjetnikov in preteklih zmagovalcev. Sestavljali so jo:
- dr. Jure Knez iz Dewesoft, sicer tudi predsednik komisije,
- Rok Starič, ROK’S NUT BUTTER d.o.o, in Mladi podjetnik leta 2018,
- Blaž Zupan, Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani,
- Kristina Kočet Hudrap, Tiko Pro in Mlada podjetnica leta 2013, in
- Borut Borštnik, Zavod mladi podjetnik.
Deltahub, SaleSqueze in Wise Up
Prvi so se predstavili Jan Forsthuber, Primož Erjavec in Amadej Tauses, soustanovitelji podjetja Deltahub, ki stoji za izdelkom Carpio, ergonomičnim podstavkom za zapestje. Jan je predstavil zgodbo podjetja in povedal o težavah, ki so jih srečali na svoji poti. Prišli so do točke, ko je Carpio na mizah zaposlenih po celem svetu. Prodajajo preko distribucijskih kanalov, spletne trgovine in Amazona.
Kot drugi kandidat za izbor Mladi podjetnik leta se je predstavil Leon Panjtar iz SaleSqueze, platforme za digitalizacijo prodajnih procesov. “Ena izmed ključnih stvari, ki je omogočala ta razvoj podjetja, so bile ekipe,” je začel. Trenutno imajo 55 strank. “Prihodnost zgleda zelo lepo,” je še dejal Leon.
Sledila sta Lisa Ana in Luka iz podjetja Wise Up, ki ponuja izobraževalno platformo Razturi na maturi. Po uspešni vzpostavitvi na slovenskem trgu načrtujejo tudi širitev v evropske države. Lisa Ana je najprej predstavila začetke njune ideje. Dijaki lahko na njuni platformi najdejo različne zapiske in razlage, ki jih pripravlja ekipa približno 10 profesorjev. Vsa vsebina je v skladu z učnimi načrti.
Dijaki lahko dostop do platforme dobijo na podlagi mesečne, trimesečne ali letne naročnine. Prvo investicijo so dobili lani, od sklada Silicon Gardens, s katero so se lotili razvoja platforme za tujino.
Clariteca in Autotech
Kot četrta finalistka se je predstavila Petja Škufca iz podjetja Clariteca, kjer razvija kozmetične izdelke, znane po trajnosti in inovativnosti. “Tudi sama imam težave s kožo,” je predstavila enega izmed razlogov za usmeritev na kozmetično področje. Podjetje je končno ustanovila po diplomi, ko se je po njenih besedah naučila še prodajati. Posebnost med izdelki Claritece predstavljajo kozmetični izdelki v prahu. S temi so se predstavili tudi v oddaji Štartaj Slovenija. Izpostavila je tudi lastno proizvodnjo v Sloveniji.
Podjetje Autotech, ki je specializirano za avtomatizacijo in robotiko, je predstavil Seudin Softić. Podjejte s svojimi inovativnimi rešitvami služi uglednim industrijskim sektorjem. Po širitvi v Bosno in Hercegovino in prevzemu slovenskega podjetja Kovinales, Autotech nadaljuje s hitro rastjo in prejemanjem priznanj za inovacije.
Razložil je, da so imeli težke začetke. Govoril je o tem, kako so z ekipo hodili na teren in opravljali montaže. Po petih letih se lahko pohvalijo s sodelovanjem z ogromno različnimi podjetji, ureditvijo strukture lastnega podjetja in posledično z visoko rastjo prihodkov.
Rok Starič, Rok’s: Od pridobitve naziva Mladi podjetnik leta do danes
Medtem, ko se je komisija odločala o tem, komu podeliti laskavi naziv Mladi podjetnik leta 2023, je svojo zgodbo predstavil Rok Starič in Rok’s Nut Butter, sicer trenutni nosilec naziva Mladi podjetnik leta 2018.
Rok je govoril o tem, kaj so v podjetju počeli v zadnjih letih, odkar je nazadnje potekal izbor Mladi podjetnik leta. Kmalu za nominacijo in zmago se je Rok moral osebno odpraviti do dobaviteljev mandljev v Španijo in jih pripeljati domov. Začeli so proizvajati tudi sladoled. Sklenili so sodelovanje s fitnes centri, začeli pa so tudi z izvozom v tujino. Organizirali so dogodke in pričelo sodelovanje z influencerji. Razvili so še veliko novih izdelkov, raziskovali so nove oreščke in nove sestavine, kot je kokosovo olje.
Kako so gradili svojo blagovno znamko? Tako, da so bili na trgu stalno prisotno, je dejal. Pri tem jim je pomagala tudi medijska prepoznavnosti, ki je prav tako prišla skupaj z nazivom Mladi podjetnik leta.
Vendar pa ni bilo vse bleščeče, je nadaljeval. Zagorelo je skladišče in izgubili so celoletno zalogo. Pri tem pa se niso ustavili in vdali v usodo, ampak so nadaljevali, zagnali proizvodnjo in se pobrali.
“Želeli smo si, da tudi naše podjetje pusti nek pečat,” je Rok dejal v predstavitvi programa Rok’s ELEVATE PROGRAM, s katerim so že pomagali veliko posameznikom, ki so si želeli nekaj doseči, pa tega brez pomoči ne bi mogli. Mladi Avstrijki so na primer pomagali do tekmovanja Iron Man, ki ga je nato tudi premagala.
Mladi podjetnik leta 2023 je Seudin Softič iz podjetja Autotech!
“Letos smo vedeli, da bo težko in točno tako je bilo,” je v uvodnih besedah predstavitve zasedanja komisije dejal dr. Jure Knez. “Vsak ima svojo zgodbo, vsak ima prihodnost, cilje in sanje.”
Naziv Mladi podjetnik leta 2023 je osvojil Seudin Softič iz podjetja Autotech d.o.o.!
Marko Želko / MP
Jernej Kokol