Tehnologija

Slovenci najbolj uporabljamo Facebook, klepetamo pa preko Vibera

Profil na vsaj enem družbenem omrežju ima 82 odstotkov prebivalcev Slovenije v starosti od 16 do 74 let, je v okviru raziskave Media+ ugotovila družba Valicon. To je 1,25 milijona ljudi oz. okoli 60 odstotkov vseh prebivalcev v državi. Na družbenih omrežjih ljudje preživijo vsaj eno uro na dan.

Skoraj milijon prebivalcev Slovenije oz. natančneje 995.500 ima sodeč po rezultatih raziskave svoj profil Facebooku. Daleč zadaj je s 450.500 uporabniki Instagram, na Twitterju je uporabnikov iz Slovenije 208.500, na Pinterestu 180.500, na Linkedinu pa 161.000.

Slovenci na socialnih omrežjih preživimo povprečno več kot 80 minut dnevno.

V številu dnevnih uporabnikov prepričljivo vodita Facebook in Instagram, katerega uporaba se tudi najhitreje širi.

Starostno gledano je Facebook najbolj uravnotežen, saj je struktura njegovih uporabnikov zelo podobna povprečni strukturi slovenske populacije. Pri uporabi ostalih omrežij precej bolj prevladujejo mlajši, najbolj platforma za zmenke Tinder (skoraj 90 odstotkov uporabnikov je mlajših od 40 let), sledita pa Instagram in Pinterest (dobri dve tretjini je mlajših od 40 let).

Klepetamo preko Vibera

Med storitvami klepeta je prepričljivo na prvem mestu Viber, ki je imel v letu 2019 531.500 uporabnikov. Raste tudi storitev Whatsapp, število njenih uporabnikov pa se je povečalo za 34.000 na 243.500.

Skype, ki zaseda drugo mesto med storitvami klepeta, izgubič nekoliko uporabnikov, število uporabnikov pa se ni spremenilo pri uporabi Snapchata. Še vedno ga uporablja približno četrt milijona Slovencev.

Glede na to, kje neka generacija najbolj izstopa, sta za baby-boom generacijo, rojeno v letih po drugi svetovni vojni do sredine 60. let minulega stoletja, tipična Facebook in Skype.

Generacija X, rojena med sredino 60. let in začetkom 80. let minulega stoletja, najbolj uporablja Linkedin in Viber, za generacijo Y, rojeno v letih od začetka 80. let do druge polovice 90. let, pa sta tipična Tinder in Telegram.

Generacija Z, rojena po tem času, pa najbolj izstopa po uporabi omrežij Tumblr in Snapchat.

Podatki raziskave Media+ se zbirajo kontinuirano v okviru spletnega panela Jazvem.si v lasti Valicona. Raziskava spremlja različne oblike in platforme komuniciranja, nakupne poti, potrošnjo različnih izdelkov in storitev itd. V letu 2019 je bil vzorec sodelujočih pri 11.275, v letu 2018 pa pri 4408.

 

 STA
 Pixabay

Sorodni članki

Back to top button