Slovenci vedno bolj uporabljamo internet
Dostop do interneta postaja vse bolj nepogrešljiv. Po zadnjih podatkih državnega statističnega urada ga uporablja 83 odstotkov odraslih, kar je tri odstotne točke več kot lani. Več je tudi tistih, ki internet uporabljalo vsak dan.
Najredkeje internet uporabljajo starejši
Statistični urad Republike Slovenije je o uporabi interneta v letošnjem prvem četrtletju spraševal prebivalce Slovenije, stare od 16 do 74 let. Da internet uporabljajo vsak dan ali skoraj vsak dan, jih je odgovorilo 74 odstotkov, da ga uporabljajo večkrat na dan, pa 69 odstotkov. Najredkje internet uporabljajo 65- do 74-letniki.
Skoraj tri četrtine Slovencev internet uporablja vsak dan.
Zmanjšuje se delež tistih, ki interneta niso še nikoli uporabljali. V začetku leta 2019 je bilo takšnih 13 odstotkov. Več kot polovica med njimi je starih od 65 do 74 let. Velika večina rednih uporabnikov za dostop do interneta uporablja pametni telefon.
Nepogrešljiv za komuniciranje
V prvem četrtletju je polovica vprašanih uporabljala storitve za neposredno sporočanje in izmenjavalo sporočil prek programov kot so Viber, WhatsApp ali Skype. Telefonske ali video klice je opravljalo 42 odstotkov vprašanih. Slaba tretjina jih je na spletnih straneh ali mobilnih aplikacijah tudi objavljala ali delila z drugimi fotografije, videoposnetke, besedila oz. glasbo.
Uporabnike so povprašali tudi po koriščenju storitev. Storitve elektronskega bančništva je na primer v času anketiranja uporabljalo 47 odstotkov vprašanih. Storitve javne uprave eZdravje na portalu zVEM pa 15 odstotkov.
Prinaša tudi nevarnost
11 odstotkov vprašanih je v zadnjih 12 mesecih pred anketiranjem prejelo prirejeno elektronsko sporočilo. Namen elektronskega sporočila je bil pridobiti informacije o uporabnikih. Šest odstotkov jih je bilo preusmerjenih na lažne spletne strani, kjer so od njih zahtevali osebne podatke (pharming), dva odstotka pa jih je bilo žrtev goljufije pri uporabi kreditne ali debetne kartice.
Okoli 10.170 oseb, kar je en odstotek tistih, ki so v zadnjih 12 mesecih pred anketiranjem uporabljali internet za zasebne namene, pa ima tudi izkušnjo finančnega oškodovanja zaradi kraje identitete, prejema prirejenega elektronskega sporočila ali preusmeritve na lažno spletno stran.