V EU po 2035 ne bo možno prodajati bencinskih in dizelskih avtomobilov
Članice EU in Evropski parlament so včeraj dosegli okvirni dogovor o strožjih standardih glede izpustov ogljikovega dioksida (CO2) za nove avtomobile in kombije, so sporočili iz Bruslja. Na podlagi dogovora od leta 2035 dalje v EU ne bo mogoče prodajati novih vozil z motorji na notranje izgorevanje.

Dogovor, ki je prvi v okviru podnebnega svežnja Pripravljeni na 55, morata zdaj potrditi še Svet EU, torej države članice, in Evropski parlament. Predstavniki Sveta EU in Evropskega parlamenta so si z dogovorom zastavili cilj 55-odstotnega zmanjšanja emisij CO2 za nove avtomobile in 50-odstotnega zmanjšanja emisij za nove kombije do leta 2030 v primerjavi z ravnmi iz leta 2021.
Glavni cilj dogovora pa je 100-odstotno zmanjšanja emisij CO2 za nove avtomobile in kombije do leta 2035, so sporočili iz češkega predsedstva Svetu EU.
Na podlagi dogovora bo Evropska komisija leta 2026 ocenila napredek pri doseganju ciljev zmanjšanja emisij.
“Ta sporazum bo utrl pot sodobni in konkurenčni avtomobilski industriji v EU. Svet se spreminja in mi moramo ostati v ospredju inovacij,” je sklenitev okvirnega dogovora komentiral češki minister za industrijo Jozef Sikela. Verjame, da so zaradi predvidenega časovnega okvira zastavljeni cilji dosegljivi tudi za proizvajalce avtomobilov.
Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je v odzivu na Twitterju dogovor označila za “ključni mejnik za dosego našega podnebnega cilja do leta 2030”.
Izvršni podpredsednik Evropske komisije, pristojen za zeleni dogovor, Frans Timmermans pa je poudaril, da dogovor pošilja močno sporočilo industriji in potrošnikom. “Evropa se pomika k mobilnosti brez izpustov,” je povzel sporočilo.
Ferrarijevo dopolnilo za “nišne” proizvajalce
Dogovor predvideva izjemo za “nišne” proizvajalce ali tiste, ki proizvedejo manj kot 10.000 vozil na leto. Izjema, znana tudi pod imenom Ferrarijevo dopolnilo, bo koristila zlasti luksuznim znamkam, ki bodo lahko svoja vozila opremljala z motorji na notranje izgorevanje do konca leta 2035.
Glavni izvršni direktor nemškega avtomobilskega proizvajalca BMW Oliver Zipse, ki je tudi predsednik Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA), je odločitev označil za “izjemno daljnosežno”.
“Naj ne bo pomote, evropska avtomobilska industrija je pripravljena na izziv zagotavljanja avtomobilov in kombijev z ničelnimi emisijami,” je dejal. Vendar pa je treba storiti več, da bo industrija dosegla ta cilj, je dodal, na primer imeti “obilico obnovljivih virov energije, brezhibno zasebno in javno omrežje polnilne infrastrukture ter dostop do surovin”.
Avtomobili trenutno ustvarjajo približno 15 odstotkov vseh emisij CO2 v EU, celotni promet pa približno četrtino. Trenutno je v EU prodanih približno 12 odstotkov novih avtomobilov na električni pogon, saj se potrošniki zaradi stroškov energije in okolju prijaznejših prometnih predpisov vse bolj izogibajo modelom, ki povzročajo izpuste CO2.
STA
Arhiv DOSTOP.si